Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (N2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe 2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie zawansowanejj wiedzy z zakresu sieci, instalacji komunalnych i przemysłowych oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Omówienie metodologii przygotowania pracy magisterskiej. Układ pracymagisterskiej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. Prezentacje poszczególnych tematów prac magisterskich – dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy. Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych, oraz wniosków uzyskanych w trakcie przygotowania prac magisterskich – dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy magisterskiej – materiały pomocnicze, forma prezentacji, formułowanie wniosków | 27 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-SD-2 | przygotowanie prezentacji | 59 |
A-SD-3 | Konsultacje | 4 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | seminarium |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przedstawionej prezentacji |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_N2/A/15-2_W01 Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę związaną z inżynierią środowiska, alternatywnymi źródłami energii w budownictwie i przemyśle. Zna i rozumie wiedzę ogólną w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii środowiska. | IS_2A_W06, IS_2A_W07, IS_2A_W12, IS_2A_W13 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_N2/A/15-2_U01 Potrafi przygptować opracowanie naukowe i krótkie doniesienie naukowe w języku polskim i obcym. Potrafi dokonać klasyfikacji złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemu i urządzenia z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi znaleźć rozwiązania w stosunku do istniejących systemów. Potrafo rozwiązać oroblemy związane z eksploatacją obiektów. | IS_2A_U04, IS_2A_U15, IS_2A_U20, IS_2A_U21, IS_2A_U25 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_N2/A/15-2_K01 Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działąń z zakresu inżynierii środowiska. Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej. Jest gotów do inicjowania działań w zakresie zrównoważonwgo rozwoju w inżynierii środowiska. Jest gotów do przekazywania społeczeństwu wiedzy. | IS_2A_K02, IS_2A_K04, IS_2A_K05, IS_2A_K09 | — | — | C-1 | T-SD-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_N2/A/15-2_W01 Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę związaną z inżynierią środowiska, alternatywnymi źródłami energii w budownictwie i przemyśle. Zna i rozumie wiedzę ogólną w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla inżynierii środowiska. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z inżynierii środowiska. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_N2/A/15-2_U01 Potrafi przygptować opracowanie naukowe i krótkie doniesienie naukowe w języku polskim i obcym. Potrafi dokonać klasyfikacji złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemu i urządzenia z zakresu inżynierii środowiska. Potrafi znaleźć rozwiązania w stosunku do istniejących systemów. Potrafo rozwiązać oroblemy związane z eksploatacją obiektów. | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Potrafi w małym stopniu korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realiacji zadania , ma umiejetność samokształcenia się. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_N2/A/15-2_K01 Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działąń z zakresu inżynierii środowiska. Jest gotów do podejmowania refleksji nad pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności inżynierskiej. Jest gotów do inicjowania działań w zakresie zrównoważonwgo rozwoju w inżynierii środowiska. Jest gotów do przekazywania społeczeństwu wiedzy. | 2,0 | |
3,0 | Umiejętność rozwiązania prostego problemu inżynierskiego. Student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenie odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura specjalistyczna dotycząca zagadnień omawianych przez studentów