Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)

Sylabus przedmiotu Management of Building Projects:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Management of Building Projects
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie
projektyP1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of construction technology and construction materials.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Upon completion of this course the student will be able to recognize project management procedures along with tools used to plan, manage, organize, monitor, and control a project

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Case study: management of building project based on selected examples15
15
wykłady
T-W-1Introduction and course requirements. Safety measures on building site, individual and staff safety.1
T-W-2Project management methodology: PRINCE2, Waterfall, and Agile. Building law in project management.5
T-W-3Project phases: strategy phase, planning phase, realization phase, closure phase2
T-W-4Mind Mapping for Project Management2
T-W-5CPM and CCPM methodology3
T-W-6Case study in project scheduling2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Class Participation15
A-P-2Exercise preparation12
A-P-3Consultation2
A-P-4Passing the course1
30
wykłady
A-W-1Class Participation15
A-W-2Independent analysis of lecture content and literature recognition12
A-W-3Consultation2
A-W-4Passing the course1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture, case studies

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: continuous assessment
S-2Ocena podsumowująca: final exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/01_W01
Student knows and understands the project management methodologies and processes
B-A_2A_W14C-1T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-2M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/01_U01
Student can analyze and control construction process
B-A_2A_U23C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/01_K01
Student is ready to use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project
B-A_2A_K06C-1T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-P-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/01_W01
Student knows and understands the project management methodologies and processes
2,0
3,0Student knows and understands the basic tools and techniques used in project management
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/01_U01
Student can analyze and control construction process
2,0
3,0Student can control construction process on basic level
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/01_K01
Student is ready to use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project
2,0
3,0Student is ready to use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project on basic level
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M.D.Alam, U.F.Guehl, Project-management in practise. A quideline and toolbox for successful projects, Springer, 2017
  2. Magdalena Bochenek, The mind mapping technique in project management, Creative Construction Conference 2019, Budapest, Hungary, 2019

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Case study: management of building project based on selected examples15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction and course requirements. Safety measures on building site, individual and staff safety.1
T-W-2Project management methodology: PRINCE2, Waterfall, and Agile. Building law in project management.5
T-W-3Project phases: strategy phase, planning phase, realization phase, closure phase2
T-W-4Mind Mapping for Project Management2
T-W-5CPM and CCPM methodology3
T-W-6Case study in project scheduling2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Class Participation15
A-P-2Exercise preparation12
A-P-3Consultation2
A-P-4Passing the course1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Class Participation15
A-W-2Independent analysis of lecture content and literature recognition12
A-W-3Consultation2
A-W-4Passing the course1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_ES/D/01_W01Student knows and understands the project management methodologies and processes
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W14Knows and understands advanced general knowledge necessary to understand social, economic, legal and other non-technical conditions of engineering activities, including the impact of construction investments on the environment
Cel przedmiotuC-1Upon completion of this course the student will be able to recognize project management procedures along with tools used to plan, manage, organize, monitor, and control a project
Treści programoweT-W-4Mind Mapping for Project Management
T-W-5CPM and CCPM methodology
T-W-3Project phases: strategy phase, planning phase, realization phase, closure phase
T-W-6Case study in project scheduling
T-W-1Introduction and course requirements. Safety measures on building site, individual and staff safety.
T-W-2Project management methodology: PRINCE2, Waterfall, and Agile. Building law in project management.
Metody nauczaniaM-1Lecture, case studies
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
S-2Ocena podsumowująca: final exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student knows and understands the basic tools and techniques used in project management
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_ES/D/01_U01Student can analyze and control construction process
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U23Can assess the basic parameters: time, cost, quality in the implementation of construction projects and implement appropriate corrective actions
Cel przedmiotuC-1Upon completion of this course the student will be able to recognize project management procedures along with tools used to plan, manage, organize, monitor, and control a project
Treści programoweT-P-1Case study: management of building project based on selected examples
Metody nauczaniaM-1Lecture, case studies
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can control construction process on basic level
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_ES/D/01_K01Student is ready to use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K06Is ready to improve professional and personal competences, independently complements and extends knowledge in the field of modern processes, technologies and management methods in construction
Cel przedmiotuC-1Upon completion of this course the student will be able to recognize project management procedures along with tools used to plan, manage, organize, monitor, and control a project
Treści programoweT-W-4Mind Mapping for Project Management
T-W-5CPM and CCPM methodology
T-W-3Project phases: strategy phase, planning phase, realization phase, closure phase
T-W-6Case study in project scheduling
T-W-1Introduction and course requirements. Safety measures on building site, individual and staff safety.
T-W-2Project management methodology: PRINCE2, Waterfall, and Agile. Building law in project management.
T-P-1Case study: management of building project based on selected examples
Metody nauczaniaM-1Lecture, case studies
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
S-2Ocena podsumowująca: final exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is ready to use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project on basic level
3,5
4,0
4,5
5,0