Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Matematyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Matematyka | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magda Kucharska <Magda.Kucharska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość wybranych działów matematyki wyższej z kursów Matematyka 1 i Matematyka 2 wykładanych na studiach pierwszego stopnia Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie studentowi rozszerzonej i pogłębionej wiedzy z matematyki wyższej w zakresie działów objętych przedmiotem. |
C-2 | Wykształcenie u studenta umiejętności posługiwania się technikami i algorytmami obliczeniowymi niezbędnymi do rozwiązywania zadań inżynierskich. |
C-3 | Ukształtowanie u studenta świadomości potrzeby uczenia się przez całe życie oraz odpowiedzialności za rzetelną pracę własną. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Szeregi liczbowe. | 2 |
T-A-2 | Szeregi potęgowe. | 3 |
T-A-3 | Szeregi Fouriera. | 3 |
T-A-4 | Równania różniczkowe zwyczajne liniowe wyższych rzędów - metoda współczynników nieoznaczonych. | 2 |
T-A-5 | Pochodne cząstkowe funkcji złożonej i przekształcenia wyrażeń różniczkowych. | 2 |
T-A-6 | Równania różniczkowe cząstkowe liniowe rzędu drugiego. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Szeregi liczbowe. | 3 |
T-W-2 | Szeregi funkcyjne: szeregi potęgowe i szeregi Fouriera. | 6 |
T-W-3 | Równania różniczkowe cząstkowe liniowe rzędu drugiego: klasyfikacja równań, warunki początkowe, równanie Laplace'a i równanie struny. | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Nauka własna - bieżąca analiza treści ćwiczeń audytoryjnych lub korzystanie z kursu na platformie Moodle, przygotowanie do kolokwiów. | 9 |
A-A-3 | Konsultacje z osobą prowadzącą ćwiczenia. | 4 |
A-A-4 | Zaliczenie ćwiczeń. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Nauka własna - bieżąca analiza treści wykładów, przygotowanie do zaliczenia wykładu. | 10 |
A-W-3 | Konsultacje z osobą prowadzącą wykład. | 4 |
A-W-4 | Zaliczenie wykładu. | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z objaśnieniami i przykładami. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe - rozwiązywanie zadań rachunkowych i problemowych dotyczących treści wykładu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Na podstawie pracy pisemnej zawierającej zagadnienia teoretyczne i ich zastosowania student otrzymuje ocenę z zaliczenia wykładu. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie dwóch kolokwiów, prac domowych oraz aktywności podczas zajęć student otrzymuje ocenę z zaliczenia ćwiczeń. |
S-3 | Ocena formująca: Na podstawie odpowiedzi studenta podczas zajęć i konsultacji oraz kursów na platformie Moodle. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_B/01_W01 Student zna i rozumie podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z wybranych działów matematyki wyższej realizowanych w ramach przedmiotu. | B_2A_W01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_B/01_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań oraz problemów matematycznych i inżynierskich, z uwzględnieniem poprawności formułowań wniosków i ich interpretacji technicznej. | B_2A_U10, B_2A_U01 | — | — | C-2 | T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2 | M-2 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_B/01_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się oraz systemetycznej i uczciwej pracy. | B_2A_K02 | — | — | C-3 | T-A-5, T-A-6, T-A-4, T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_B/01_W01 Student zna i rozumie podstawowe definicje, twierdzenia i algorytmy z wybranych działów matematyki wyższej realizowanych w ramach przedmiotu. | 2,0 | |
3,0 | Student zna wybrane definicje i twierdzenia oraz niektóre algorytmy obliczeniowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_B/01_U01 Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań oraz problemów matematycznych i inżynierskich, z uwzględnieniem poprawności formułowań wniosków i ich interpretacji technicznej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi rozwiązywać proste zadania z zakresu treści programowych i stosuje czytelny zapis. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_B/01_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się oraz systemetycznej i uczciwej pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student uczęszcza na ćwiczenia. Przygotowuje się w stopniu dostatecznym do zajęć. Na kolokwiach pracuje samodzielnie i uczciwie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2019
- M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław, 2019
- W. Stankiewicz, Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych. Część B, PWN, Warszawa, 1999
- W. Leksiński, W. Żakowski, Matematyka. Część 4, WNT, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- E. Otto, Matematyka dla wydziałów budowlanych i mechanicznych, PWN, Warszawa, 1984