Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie
Sylabus przedmiotu Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi 2 | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne wiadomości na temat ekonomiki i zarządzania w budownictwie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznaie się z działaniami podejmowanymi w poszczególnych fazach zarządzania przedsięwzięciem budowlanym |
C-2 | Analiza parametrów techniczno-ekonomicznych przedsięwzięcia budowlanego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Dla określonego przedsięwziecia budowlanego przedstawić casch flow, analizę wrażliwości projektu oraz analizę ryzyka dla cełego cyklu przedsięwziecia | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia i definicje wartości zdyskontowanej NPV - przykłady | 4 |
T-W-2 | Zasady sporządzania przepływów finansowych przedsięwzięcia | 3 |
T-W-3 | Wewnętrzna stopa zwrotu IRR jako podstawowe narzędzie efektywności przedsięwzięcia | 2 |
T-W-4 | Sporządzanie analizy wrażliwości przedsięwzięcia budowlanego | 3 |
T-W-5 | Interpretacja anlizy wrażliwości | 1 |
T-W-6 | Rodzaje kosztów przedsięwzięcia budowlanego w fazie realizacji. Prace budowlane w świetle ustawy Prawo budowlane i jej aktów wykonawczych | 2 |
T-W-7 | Indywidualizacja kosztów przedsięwzięcia - koszty transportu | 2 |
T-W-8 | Szczegółowa kalkulacja kosztów przedsięwzięcia budowlanego | 2 |
T-W-9 | Planowanie realizacji projektu - wymogi i ograniczenia kontraktowe | 2 |
T-W-10 | Dokumenty planowania i kontroli przedsięwzięcia na etapie realizacji | 2 |
T-W-11 | Zarządzanie kosztami projektu | 2 |
T-W-12 | Monitoring i aktualizacja budżetu projektu - metody i działania zabezpieczające | 3 |
T-W-13 | Korzyści wprowadzania systemu planowania i kontroli przedsięwzięcia | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Opracowanie projektu pod względem merytorycznym i formalnym | 20 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 7 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
45 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | samodzielne analizowanie treści wykładów | 5 |
A-W-3 | udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | przygotowanie do egzaminu | 5 |
A-W-5 | egzamin z przedmiotu | 3 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/09_W01 Student zna i rozumie najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji, wie jak scharakteryzować najważniejsze elementy projektu inwestycyjnego. | B_2A_W06, B_2A_W07 | — | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/09_U01 Student umie przeprowadzić analizę projektu inwestycyjnego w zakresie: czasu, kosztów i jakości, umie kontrolować podstawowe elementy projektu z wykorzystaniem programu MS PROJECT | B_2A_U24, B_2A_U07, B_2A_U23 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/09_K01 Student jest gotów do wdrożenia technik zarządzania poszczególnymi elementami projektu (zakresem, kosztami , ryzykiem i zasobami ludzkimi), jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za kierowanie podległym zespołem | B_2A_K01, B_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/09_W01 Student zna i rozumie najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji, wie jak scharakteryzować najważniejsze elementy projektu inwestycyjnego. | 2,0 | |
3,0 | Student zna w stopniu podstawowym działania związane z przygotowaniem i realizacją projektu oraz wie jak dokonać podziału projektu na poszczególne fazy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/09_U01 Student umie przeprowadzić analizę projektu inwestycyjnego w zakresie: czasu, kosztów i jakości, umie kontrolować podstawowe elementy projektu z wykorzystaniem programu MS PROJECT | 2,0 | |
3,0 | Student umie przeprowadzić analizę podstawowych parametrów projektu inwestycyjnego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/09_K01 Student jest gotów do wdrożenia technik zarządzania poszczególnymi elementami projektu (zakresem, kosztami , ryzykiem i zasobami ludzkimi), jest gotów do podjęcia odpowiedzialności za kierowanie podległym zespołem | 2,0 | |
3,0 | Student jest gotów przewidzieć zmiany występujące podczas realizacji projektu i ich konsekwencje | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Adam Rak, Budowlane przedsięwzięcia inwestycyjne. Środowiskowe uwarunkowania przygotowania i realizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2020
- Pastusiak, Ocena efektywności inwestycji, Cedetu, Warszawa, 2003
- Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
- A.Minasowicz, Efektywność i zarządzanie finansami w budownictwie, Poltex, Warszawa, 2009
- S. Biruk, P. Jaworski,A. Sobotka, Zarządzanie w budownictwie, Politechnika Lubelska, Lublin, 2003
- Dalman J. Jędrzejewski Z. Kalinowska K. Muszyński K. Piwowarczyk M., Studium wykonalności dla inwestycjiwspólfinansowanych ze środków UE, Lemtech, Kraków, 2011
Literatura dodatkowa
- M.Połoński, Kierowanie budowlanym procesem inwestycyjnym, SGGW, Warszawa, 2009
- Araszkiewicz K., Bochenek M., Control of construction projects using the Earned Value Method-case study., Open Engineering, 2019, 9(1)