Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Drogi, Ulice i Lotniska

Sylabus przedmiotu Budynki i przegrody energooszczędne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budynki i przegrody energooszczędne
Specjalność Budownictwo Energooszczędne
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Uzyskany dyplom inżynierski.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie wiedzy nt. możliwości wykorzystania nowoczesnych rozwiązań materiałowych i technologicznych na rzecz poprawnego kształtowania przegród, gwarantujących uzyskanie budynków optymalnych pod względem energetycznym.
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu minimalizacji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Mostki cieplne w budynkach - wprowadzenie do zajęć2
T-L-2Zapoznanie z programem THERM2
T-L-3Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - narożnik wklęsły i wypukły, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni8
T-L-4Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna strop, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-5Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna dach, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-6Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna podłoga na gruncie, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-7Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - okno, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-8Zaliczenie2
30
wykłady
T-W-1Rozwój przepisów regulujących kwestie związane z oszczędnością energii w budynkach.2
T-W-2Zasady ustalania ogólnej koncepcji budynku energooszczędnego, w szczególności dobór optymalnego współczynnika kształtu.2
T-W-3Porównanie tradycyjnych i nowatorskich materiałów termoizolacyjnych.2
T-W-4Problematyka przewodności cieplnej materiałów budowlanych w kontekście termoizolacyjności wykonanych z nich przegród oraz kwestie związane z ich akumulacyjnością cieplną.2
T-W-5Rodzaje i właściwości materiałów fazowo-zmiennych oraz sposoby ich wykorzystania w celu obniżenia zużycia energii na rzecz ogrzewania i chłodzenia w budynkach.2
T-W-6Kolokwium nr 1. Zaliczenie dotyczące przepisów prawnych i nowoczesnych rozwiązań materiałowych.2
T-W-7Zalety i wady izolacji transparentnych – omówienie różnych rozwiązań technologicznych stosowanych w budynkach energooszczędnych.2
T-W-8Wykorzystanie koncepcji tzw. bariery termicznej – jako rozwiązania podnoszącego efektywność energetyczną budynków.2
T-W-9Wykorzystanie właściwości termicznych gruntu do podniesienia energooszczędności poszczególnych przegród i poprawy mikroklimatu w budynkach różnego rodzaju.2
T-W-10Sposoby kształtowania fasad podwójnych i wpływ zastosowanych rozwiązań na parametry techniczne przegród oraz jakość mikroklimatu.2
T-W-11Kolokwium nr 2. Zaliczenie dotyczące zastosowania nowatorskich technologii w zewnętrznych przegrodach budowlanych.2
T-W-12Zastosowanie techniki mikroprocesorowej na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków.2
T-W-13Przykłady rozwiązań nowo-wznoszonych budynków inteligentnych o wysokich walorach energetycznych i środowiskowych.2
T-W-14Przykłady zastosowania techniki mikroprocesorowej w adaptacji modernizowanych budynków istniejących do standardu budynków inteligentnych.2
T-W-15Kolokwium nr 3. Zaliczenie końcowe wykładów.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach28
A-L-2Samodzielna realizacja zadania zgodnie z wydanym tematem21
A-L-3Konsultacje4
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia5
A-L-5Obecność na zaliczeniu2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach24
A-W-2Samodzielna praca studenta, przygotowanie do kolokwiów24
A-W-3Obecność na kolokwiach8
A-W-4Konsultacje4
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, symulacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zapowiedziane kolokwia na wykładach
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na wykładach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na podstawie oceny z zaliczenia i zadania domowego

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_E/D/04_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami a także najnowszymi trendami rozwojowymi z zakresu budynków energooszczędnych.
B_2A_W06, B_2A_W13C-1T-W-9, T-W-10, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_E/D/04_U01
Student potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w budownictwie. Porafi wykorzystać programy komputerowe do symulacji dotyczących detali konstrukcyjnych z uwzględnieniem kwestii energooszczędności.
B_2A_U18, B_2A_U13, B_2A_U21C-2T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-7M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_E/D/04_K01
Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy
B_2A_K06C-2T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-7M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_E/D/04_W01
Student ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami a także najnowszymi trendami rozwojowymi z zakresu budynków energooszczędnych.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w poznanie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student ma podstawową wiedzę związaną z energooszczędnym kształtowaniem przegród budowlanych pod względem materiałowo-konstrukcyjnym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_E/D/04_U01
Student potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w budownictwie. Porafi wykorzystać programy komputerowe do symulacji dotyczących detali konstrukcyjnych z uwzględnieniem kwestii energooszczędności.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w poznanie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student nabył podstawowe umiejętności korzystania z programu komputerowego do symulacji energooszczędnych detali konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_E/D/04_K01
Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w poznaniu kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość konieczności podnoszenia kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Niezabitowska E. i inni, Budynek inteligentny, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2010
  2. Piotrowski R., Domy pasywne. Najlepsze obiekty oraz technologie niskoenergetyczne i pasywne w Polsce. Przewodnik budowlany, Warszawa, 2009
  3. Kasperkiewicz K., Obliczenia cieplne budynków, ITB, Warszawa, 2012
  4. Bomberg M., Kisilewicz T., Mattock Ch., Methods of Building Physics, Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2015
  5. Kaliszuk-Wietecka A., Budownictwo zrównoważone. Wybrane zagadnienia z fizyki budowli, PWN, Warszawa, 2017
  6. Poradnik w zakresie poprawy charakterystyki energetycznej, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, Warszawa, 2016
  7. Dylla A., Fizyka cieplna budowli w praktyce – obliczenia cieplno-wilgotnościowe, PWN, Warszawa, 2015
  8. PN-EN ISO 14683, Mostki cieplne w budynkach. Liniowy współczynnik przenikania ciepła. Metody uproszczone i wartosci orientacyjne
  9. PN-EN ISO 10211-2, Mostki cieplne w budynkach. Obliczanie strumieni cieplnych i temperatury powierzchni. Czesc 2: Liniowe mostki cieplne

Literatura dodatkowa

  1. Krajowe i zagraniczne publikacje na temat materiałów i technologii energooszczędnych
  2. Aktualne normy i przepisy z zakresu budownictwa energooszczędnego
  3. A. Stolarska, J. Strzałkowski, Modelling of Edge Insulation Depending on Boundary Conditions for the Ground Level, IOP Conference Series : Materials Science & Engineering, 2017, Tom: 245, Zeszyt: 4, DOI: 10.1088/1757-899X/245/4/042003
  4. H. Garbalińska, Budynek "SUVA" w Bazylei - jako przykład inteligentnej i proekologicznej modernizacji tradycyjnego biurowca., Wydawnictwo Politechniki Krakowskiej, Czasopismo Techniczne "Budownictwo", 2006, z. 5-B/2006
  5. Garbalińska H., Strzałkowski J., Stolarska A., Moisture Influence on Compressive Strength of Calcium Silicate Masonry Units–Experimental Assessment and Normative Calculations, Materials, 2020, Tom 13, Zeszyt 17

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Mostki cieplne w budynkach - wprowadzenie do zajęć2
T-L-2Zapoznanie z programem THERM2
T-L-3Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - narożnik wklęsły i wypukły, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni8
T-L-4Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna strop, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-5Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna dach, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-6Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna podłoga na gruncie, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-7Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - okno, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni4
T-L-8Zaliczenie2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozwój przepisów regulujących kwestie związane z oszczędnością energii w budynkach.2
T-W-2Zasady ustalania ogólnej koncepcji budynku energooszczędnego, w szczególności dobór optymalnego współczynnika kształtu.2
T-W-3Porównanie tradycyjnych i nowatorskich materiałów termoizolacyjnych.2
T-W-4Problematyka przewodności cieplnej materiałów budowlanych w kontekście termoizolacyjności wykonanych z nich przegród oraz kwestie związane z ich akumulacyjnością cieplną.2
T-W-5Rodzaje i właściwości materiałów fazowo-zmiennych oraz sposoby ich wykorzystania w celu obniżenia zużycia energii na rzecz ogrzewania i chłodzenia w budynkach.2
T-W-6Kolokwium nr 1. Zaliczenie dotyczące przepisów prawnych i nowoczesnych rozwiązań materiałowych.2
T-W-7Zalety i wady izolacji transparentnych – omówienie różnych rozwiązań technologicznych stosowanych w budynkach energooszczędnych.2
T-W-8Wykorzystanie koncepcji tzw. bariery termicznej – jako rozwiązania podnoszącego efektywność energetyczną budynków.2
T-W-9Wykorzystanie właściwości termicznych gruntu do podniesienia energooszczędności poszczególnych przegród i poprawy mikroklimatu w budynkach różnego rodzaju.2
T-W-10Sposoby kształtowania fasad podwójnych i wpływ zastosowanych rozwiązań na parametry techniczne przegród oraz jakość mikroklimatu.2
T-W-11Kolokwium nr 2. Zaliczenie dotyczące zastosowania nowatorskich technologii w zewnętrznych przegrodach budowlanych.2
T-W-12Zastosowanie techniki mikroprocesorowej na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków.2
T-W-13Przykłady rozwiązań nowo-wznoszonych budynków inteligentnych o wysokich walorach energetycznych i środowiskowych.2
T-W-14Przykłady zastosowania techniki mikroprocesorowej w adaptacji modernizowanych budynków istniejących do standardu budynków inteligentnych.2
T-W-15Kolokwium nr 3. Zaliczenie końcowe wykładów.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestniczenie w zajęciach28
A-L-2Samodzielna realizacja zadania zgodnie z wydanym tematem21
A-L-3Konsultacje4
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia5
A-L-5Obecność na zaliczeniu2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach24
A-W-2Samodzielna praca studenta, przygotowanie do kolokwiów24
A-W-3Obecność na kolokwiach8
A-W-4Konsultacje4
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_E/D/04_W01Student ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami a także najnowszymi trendami rozwojowymi z zakresu budynków energooszczędnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W06Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia przyporządkowane do kierunku budownictwo
B_2A_W13Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie budownictwa
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie wiedzy nt. możliwości wykorzystania nowoczesnych rozwiązań materiałowych i technologicznych na rzecz poprawnego kształtowania przegród, gwarantujących uzyskanie budynków optymalnych pod względem energetycznym.
Treści programoweT-W-9Wykorzystanie właściwości termicznych gruntu do podniesienia energooszczędności poszczególnych przegród i poprawy mikroklimatu w budynkach różnego rodzaju.
T-W-10Sposoby kształtowania fasad podwójnych i wpływ zastosowanych rozwiązań na parametry techniczne przegród oraz jakość mikroklimatu.
T-W-12Zastosowanie techniki mikroprocesorowej na rzecz poprawy efektywności energetycznej budynków.
T-W-13Przykłady rozwiązań nowo-wznoszonych budynków inteligentnych o wysokich walorach energetycznych i środowiskowych.
T-W-14Przykłady zastosowania techniki mikroprocesorowej w adaptacji modernizowanych budynków istniejących do standardu budynków inteligentnych.
T-W-1Rozwój przepisów regulujących kwestie związane z oszczędnością energii w budynkach.
T-W-2Zasady ustalania ogólnej koncepcji budynku energooszczędnego, w szczególności dobór optymalnego współczynnika kształtu.
T-W-3Porównanie tradycyjnych i nowatorskich materiałów termoizolacyjnych.
T-W-4Problematyka przewodności cieplnej materiałów budowlanych w kontekście termoizolacyjności wykonanych z nich przegród oraz kwestie związane z ich akumulacyjnością cieplną.
T-W-5Rodzaje i właściwości materiałów fazowo-zmiennych oraz sposoby ich wykorzystania w celu obniżenia zużycia energii na rzecz ogrzewania i chłodzenia w budynkach.
T-W-7Zalety i wady izolacji transparentnych – omówienie różnych rozwiązań technologicznych stosowanych w budynkach energooszczędnych.
T-W-8Wykorzystanie koncepcji tzw. bariery termicznej – jako rozwiązania podnoszącego efektywność energetyczną budynków.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na wykładach
S-1Ocena formująca: Zapowiedziane kolokwia na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w poznanie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student ma podstawową wiedzę związaną z energooszczędnym kształtowaniem przegród budowlanych pod względem materiałowo-konstrukcyjnym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_E/D/04_U01Student potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć w budownictwie. Porafi wykorzystać programy komputerowe do symulacji dotyczących detali konstrukcyjnych z uwzględnieniem kwestii energooszczędności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U13Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w budownictwie
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych typowych dla działalności zawodowej związanej ze studiowanym kierunkiem budownictwo
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu minimalizacji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku
Treści programoweT-L-3Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - narożnik wklęsły i wypukły, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-6Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna podłoga na gruncie, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-1Mostki cieplne w budynkach - wprowadzenie do zajęć
T-L-2Zapoznanie z programem THERM
T-L-4Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna strop, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-5Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna dach, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-7Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - okno, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, symulacja
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na podstawie oceny z zaliczenia i zadania domowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w poznanie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student nabył podstawowe umiejętności korzystania z programu komputerowego do symulacji energooszczędnych detali konstrukcyjnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_E/D/04_K01Student ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i poszerzania wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Jest gotów do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu minimalizacji wpływu mostków termicznych na straty ciepła z budynku
Treści programoweT-L-3Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - narożnik wklęsły i wypukły, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-6Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna podłoga na gruncie, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-1Mostki cieplne w budynkach - wprowadzenie do zajęć
T-L-2Zapoznanie z programem THERM
T-L-4Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna strop, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-5Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - połączenie ściana zewnętrzna dach, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
T-L-7Praca w programie THERM, modelowanie mostków termicznych - okno, obliczenia liniowego współczynnika przenikania ciepła dla modelowanych mostków termicznych i ryzyka rozwoju pleśni
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów, symulacja
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca osiągnięte efekty na podstawie oceny z zaliczenia i zadania domowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w poznaniu kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student ma podstawową świadomość konieczności podnoszenia kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0