Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Teoria konstrukcji 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria konstrukcji 1 | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Hanna Weber <Hanna.Weber@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Szewczyk <Piotr.Szewczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza związana z zagadnieniem stanów granicznych prętów ciągłych |
C-2 | Wiedza związana ze statyką prętów ciągłych |
C-3 | Umiejętność tworzenia linii wpływu w belkach ciągłych |
C-4 | Umiejętność rozwiązywania belek na podłożu sprężystym |
C-5 | Umiejętność rozwiązywania statyki lin i łańcuchów |
C-6 | Umiejętność rozwiązywania zagadnień stanów granicznych układów prętowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Płaski stan naprężeń | 4 |
T-L-2 | Skręcanie przekroju cienkościennego | 3 |
T-L-3 | Rejestracja i wizualizacja drgań | 2 |
T-L-4 | Wyboczenie sprężyste pręta | 2 |
T-L-5 | Linie wpływu belki ciągłej | 2 |
T-L-6 | Kolokwium zaliczające | 2 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Linie wpływu w belkach ciągłych | 5 |
T-P-2 | Belka na sprężystym podłożu | 5 |
T-P-3 | Stany graniczne w belkach i ramach | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Linie wpływu w belkach ciągłych statycznie niewyznaczalnych | 3 |
T-W-2 | Belki na sprężystym podłożu | 4 |
T-W-3 | Stany graniczne belek i ram, metoda statyczna i kinematyczna | 6 |
T-W-4 | Liny i łańcuchy | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 5 |
A-L-3 | Zaliczenie laboratoriów | 1 |
21 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie do zajęć projektowych | 4 |
A-P-3 | Samodzielne wykonanie zadań projektowych | 6 |
A-P-4 | Uczestnictwo w konsultacjach | 4 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do egzaminu | 17 |
A-W-3 | Uczestnistwo w konsultacjach | 4 |
A-W-4 | Udział w egzaminie | 3 |
39 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z przykładowymi rozwiązaniami zadań |
M-2 | Ćwiczenia projektowe |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
S-2 | Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych |
S-3 | Ocena formująca: Ocena w trakcie wykonywania ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_W01 Wie jak tworzyć modele numeryczne dla układów prętowych statycznie niewyznaczalnych w zakresie obcążeń stałych i ruchomych. | B_2A_W05 | — | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_U01 Potrafi tworzyć modele numeryczne i pomiarowe stosownie do rozwiązywanego problemu | B_2A_U19 | — | — | C-5, C-3, C-4, C-6 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_K01 Jest gotów do samodzielnego wyboru metody służącej do rozwiązania postawionego problemu, do tworzenia modeli numerycznych wybranych zagadnień i ich rozwiązywania | B_2A_K01 | — | — | C-5, C-3, C-4, C-6, C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-P-2, T-P-3, T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_W01 Wie jak tworzyć modele numeryczne dla układów prętowych statycznie niewyznaczalnych w zakresie obcążeń stałych i ruchomych. | 2,0 | |
3,0 | Zna reguły tworzenia prostych rozwiązań w zakresie tematyki wykładów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_U01 Potrafi tworzyć modele numeryczne i pomiarowe stosownie do rozwiązywanego problemu | 2,0 | |
3,0 | Potrafi tworzyć arkusze kalkulacyjne dla tematów z zakresu prezentowanego na wykładach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_KBI/D/02_K01 Jest gotów do samodzielnego wyboru metody służącej do rozwiązania postawionego problemu, do tworzenia modeli numerycznych wybranych zagadnień i ich rozwiązywania | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi odpowiednio zastosować zdobytą wiedzę i umiejętności do rozwiązania zadanych problemów, samodzielnie realizuje zadanie projektowe i pisze egzamin. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Jastrzębski, P. Mutermilch, W. Orłowski, Wytrzymałość Materiałów, Arkady, Warszawa, 1985
- Paluch M., Mechanika Budowli: teoria i przykłady, PWN, Warszawa, 2013
- Sadecka L., Metoda różnic skończonych i metoda elementów skończonych w zagadnieniach mechaniki konstrukcji i podłoża, O.W.P.O, Opole, 2010
- Bijak-Żochowski M. red., Mechanika materiałów i konstrukcji. T. I i II, O.W.P.W., Wrocław, 2006
- Wojewódzki W., Nośność graniczna konstrukcji prętowych, O.W.P.W., Warszawa, 2012, wyd. 2
Literatura dodatkowa
- Weber H., Iwankiewicz R., Kaczmarczyk S., Equivalent linearization technique in non-linear stochastic dynamics of a cable-mass system with time-varying length, ARCHIVES OF MECHANICS, 2019, Vol. 71, pp. 393-416