Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krystyna Araszkiewicz <Krystyna.Araszkiewicz@zut.edu.pl>, Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>, Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl>, Agnieszka Siewiera <Agnieszka.Siewiera@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończony kurs z organizacji i kierowania budową I i II |
W-2 | ukończony kurs z zarządzania procesem inwestycyjnym II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejetność prowadzenia kontroli realizacji inwestycji budowlanej w odniesieniu do obiektów o różnym przeznaczeniu użytkowym |
C-2 | Umiejetność nadzorowania budżetu projektu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Dla określonego przedsiewzięcia opracować studium wykonalności technicznej i analizę ryzyka przedsięwzięcia | 9 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podejście procesowe do zarządzania przedsięwzięciami budowlanymi | 1 |
T-W-2 | Analiza potrzeb inwestora pod kątem ustalania podstawowych celów inwestycyjnych | 2 |
T-W-3 | Podstawowe uwarunkowania formalno-prawne decyzji inwestycyjnej oraz procesu realizacji przedsięwzięcia budowlanego | 1 |
T-W-4 | Rodzaje ryzyk występujących przy realizacji projektu inwestycyjnego, Metody obliczania ryzyka - wartość strategii inwestycji budowlanej, optymalizacja ryzyka | 2 |
T-W-5 | Zasady sporządzania studium wykonalności przedsięwzięcia | 2 |
T-W-6 | Analiza wykonalności technicznej przedsięwzięcia budowlanego, analiza zasobów projektu | 2 |
T-W-7 | Analiza wykonalności finansowej przedsięwzięcia budowlanego | 3 |
T-W-8 | Rachunek opłacalności przedsięwzięcia | 2 |
T-W-9 | Ewaluacja projektu i podjęcie decyzji inwestycyjnej | 1 |
T-W-10 | Zaliczenie | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Rozpoznanie literaturowe | 6 |
A-P-3 | Samodzielne opracowanie projektu | 10 |
A-P-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-P-5 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-P-6 | Zaliczenie projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-3 | Samodzielne analizowanie treści wykładowych | 5 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 3 |
A-W-5 | Zaliczenie | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: opracowanie i prezentacja każdego elementu zadanego projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie testowe wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/C/05_W01 Student zna najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji, charakteryzuje najważniesze elementy zarządzania projektem. | B_2A_W07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
B_2A_N2/C/05_W02 Student zna warunki prawne, instytucjonalne oraz makroekonomiczne przygotowania przedsięwzięcia budowlanego do realizacji | B_2A_W14 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/C/05_U01 Student potrafi analizować parametry projektu: czas, koszt i jakość, potrafi analizować otoczenie projektu i ocenić parametry wpływające na jego wynik. | B_2A_U07, B_2A_U23, B_2A_U24 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/C/05_K01 Student jest gotów do samodzielnej oceny znaczenia decyzji podejmowanych w procesie inwestycyjnym i odpowiedzialności za kierowanie podległym zespołem oraz konieczności doskonalenia | B_2A_K01, B_2A_K02 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/C/05_W01 Student zna najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji, charakteryzuje najważniesze elementy zarządzania projektem. | 2,0 | |
3,0 | Student zna zasady analizy projektu inwestycyjnego w stopniu podstawowym, nieznaczne błędy możliwe do samodzielnej poprawy przez studenta. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_N2/C/05_W02 Student zna warunki prawne, instytucjonalne oraz makroekonomiczne przygotowania przedsięwzięcia budowlanego do realizacji | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę o uwarunkowaniach prawnych, instytucjonalnych i makroekonomicznych analizy wykonalności i przygotowania przedsięwzięcia budowlanego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/C/05_U01 Student potrafi analizować parametry projektu: czas, koszt i jakość, potrafi analizować otoczenie projektu i ocenić parametry wpływające na jego wynik. | 2,0 | |
3,0 | Student umie określić główne parametry projektu na etapie przygotowania i realizacji inwestycji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/C/05_K01 Student jest gotów do samodzielnej oceny znaczenia decyzji podejmowanych w procesie inwestycyjnym i odpowiedzialności za kierowanie podległym zespołem oraz konieczności doskonalenia | 2,0 | |
3,0 | Student jest gotowy do oceny wagi decyzji dotyczących zarządzania projektem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- red. Połoński, Kierowanie budowlnym procesem inwestycyjnym, SGGW, Aarszawa, 2011
- Kerzner Harold, Project Management –system approach, John Wiley & Sons, 2003
- Agnieszka Siewiera, Certyfikacja wielokryterialna jako narzędzie realizacji koncepcji CSV na przykładzie budowlanych projektów inwestycyjnych, W UG, Gdańsk, 2020
- Agnieszka Siewiera, Kryteria oceny efektywności projektów inwestycyjnych, WN US, Szczecin, 2020
- Agnieszka Siewiera, Analiza ryzyka w procesie zarządzania projektem budowlanym, WN US, Szczecin, 2018
Literatura dodatkowa
- Dalman J., Jędrzejewski Z., Kalinowska E., Muszyński K., Piwowarczyk M., Studium Wykonalności dla inwestycji współfinansowanych ze srodków UE, LEMTECH Konsulting sp. z o. o., Kraków, 2011
- Siewiera Agnieszka, Analiza ryzyka w procesie zarządzania projektem budowlanym, WnUs, Szczecin, 2011
- W.Cieślewicz, Instrumenty finansowe wsparcia rewitalizacji miast, Prace Naukowe UE we Wrocławiu, Wrocław, 2010, 112