Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa
Sylabus przedmiotu Zarządzanie procesem inwestycyjnym 2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie procesem inwestycyjnym 2 | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aleksandra Barczyk <Aleksandra.Barczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Budownictwo ogólne, Zarządzanie procesem inwestycyjnym I, Organizacja i kierowanie budową , Ekonomika Budownictwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodami szacowania wartości inwestycji i robót budowlanych. |
C-2 | Umiejętność opracowania harmonogramu robót budowlanych w programie MS Project. |
C-3 | Umiejętność oszacowania wartości inwestycji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Sporządzenie projektu inwestycyjnego. Zakres projektu: WBS - podział na struktury robót; harmonogram sieciowy; harmonogram finasowania inwestycji w MS Project; obliczenie procentowego zaawansowania robót; oszacowanie wartości robót WKI; protokoły odbioru robót. | 8 |
T-P-2 | Zaliczenie projektu. | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Uczestnicy procesu inwestycyjnego. | 1 |
T-W-2 | Organizacja zespołu do realizacji projektu inwestycyjnego w odniesieniu do schematu organizacyjnego. | 1 |
T-W-3 | Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych | 1 |
T-W-4 | Narzędzia do szacowania wartości inwestycji. | 1 |
T-W-5 | Metody planowania sieciowego. | 5 |
T-W-6 | System informatyczny MS Project | 6 |
T-W-7 | Zakres obowiazków i kompetencji zespołu Project Managera - szkolenia, uprawnienia i podnoszenie kwalifikacji | 1 |
T-W-8 | Metoda raportowania realizacji inwestycji - przykłady | 1 |
T-W-9 | Procedury odbiorowe inwestycji budowlanych - wymagania umowne i prawne | 1 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-P-2 | Utrwalenie wiadomości w oparciu o literaturę. | 17 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 46 |
A-P-4 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 18 |
A-W-2 | Samodzielne analizowanie treści wykładów oraz rozpoznanie literaturowe. | 10 |
A-W-3 | Udział w w konsultacjach | 4 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-5 | Egzamin | 3 |
45 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_W01 Student zna podstawy programu funkcjonalno-użytkowego służacego do obliczania planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych inwestycji. Rozumie harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia z uwzględnieniem problemu zużycia środków produkcji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych | B_1A_W19, B_1A_W22 | — | — | C-3, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_U01 Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa. Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych | B_1A_U13, B_1A_U20 | — | — | C-3, C-2 | T-P-1 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_K01 Jest gotów do zachowania w sposób profesjonalny. Jest gotów do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej. | B_1A_K05, B_1A_K06, B_1A_K04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_W01 Student zna podstawy programu funkcjonalno-użytkowego służacego do obliczania planowany koszt robót budowlanych i prac projektowych inwestycji. Rozumie harmonogramy czasu trwania projektownego przedsięwzięcia z uwzględnieniem problemu zużycia środków produkcji w czasie realizacji planowanych robót budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada dostetczną wiedzę w przedmiotowym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_U01 Opracowuje projekt realizacji robót budowlanych z zastosowaniem zasad bezpieczeństawa. Potrafi analizować i wybierać najlepsze projekty realizacji robót budowlanych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować prawidłowo projekt w 60%. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/KBI/D05_K01 Jest gotów do zachowania w sposób profesjonalny. Jest gotów do podejmowania decyzji w zakresie usprawnienia procesu inwestycyjnego. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość odpowiedzialności za powierzone obowiązki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Janusz Traczyk, Vademecum Kosztorysanta, Zeszyt 1 - Szacowanie wartości inwestycji i robót budowlanych, Ośrodek Wdrożeń Ekonomiczno-Organizacyjnych Budownictwa "PROMOCJA", Warszawa, 2011
- Andrzej Minasowicz, Efektywność i zarzadzanie finasami w budownictwie, Poltext, 2009
- W. Ketliński, J. Janowska, C. Woźniak, Proces inwestycyjny w budownictwie, Politechnika Warszawska, 2007
- Cieślewicz W., Barczyk A., Mierniki oceny bezpieczeństawa pracy w przedsiębiorstwach budowlanych., Inżynieria i Budownictwo, 2019
Literatura dodatkowa
- Prace naukowe Instytutu Budownictwa Politechniki Wrocławskiej, Technologia i zarządzanie w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, 2006
- Sarah Peace, Partnerstwo w budownictwie, Poltext, 2010
- Sebastian Wilczewski, MS Project 2010 i MS Project Server 2010, HELION, 2011