Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Bezpieczeństwo i higiena pracy

Sylabus przedmiotu BHP w budownictwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bezpieczeństwo i higiena pracy
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot BHP w budownictwie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Barczyk <Aleksandra.Barczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest poznanie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w budownictwie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Przepisy dotyczące wykonywania prac budowlanych, przygotowanie prac budowlanych1
T-W-2Plan bezpieczeństwa i i ochrony zdrowia1
T-W-3Środki ochrony zbiorowej i indywidualnej w budownictwie oraz odzież i obuwie robocze2
T-W-4Bezpieczeństwo i higiena pracy w budownictwie4
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Przygotowanie referatu4
A-W-3Przegląd literatury fachowej4
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-5Zaliczenie wykładów1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Objaśnienie i wyjaśnienie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena referatu
S-3Ocena formująca: Ocena znajomości literatury fachowej
S-4Ocena podsumowująca: Test wyboru i zadania otwarte

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BHP_10A_07/BHP_W01
Zna przepisy dotyczące BHP w budownictwie
BHP_10-_W03C-1T-W-1M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BHP_10A_07/BHP_U01
Wie, jak przygotować prace budowlane
BHP_10-_U05C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BHP_10A_07/BHP_K01
Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
BHP_10-_K01C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BHP_10A_07/BHP_W01
Zna przepisy dotyczące BHP w budownictwie
2,0
3,0Sluchacz zna wybrane przepisy dotyczące BHP w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BHP_10A_07/BHP_U01
Wie, jak przygotować prace budowlane
2,0
3,0Słuchacz ma ograniczoną wiedzę dotyczącą organizacji prac budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BHP_10A_07/BHP_K01
Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0
3,0Słuchacz jest słabo zaangażowany w uzupełnianie i doskonalenie nabytej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kościukiewicz Kazimierz, BHP w budownictwie, Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., Kraków, 2019

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przepisy dotyczące wykonywania prac budowlanych, przygotowanie prac budowlanych1
T-W-2Plan bezpieczeństwa i i ochrony zdrowia1
T-W-3Środki ochrony zbiorowej i indywidualnej w budownictwie oraz odzież i obuwie robocze2
T-W-4Bezpieczeństwo i higiena pracy w budownictwie4
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Przygotowanie referatu4
A-W-3Przegląd literatury fachowej4
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia8
A-W-5Zaliczenie wykładów1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBHP_10A_07/BHP_W01Zna przepisy dotyczące BHP w budownictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBHP_10-_W03Ma wiedzę o podstawowych wymaganiach BHP w budownictwie, transporcie i innych działach gospodarki oraz roli ergonomii w kształtowaniu warunków pracy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest poznanie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w budownictwie
Treści programoweT-W-1Przepisy dotyczące wykonywania prac budowlanych, przygotowanie prac budowlanych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Objaśnienie i wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena referatu
S-3Ocena formująca: Ocena znajomości literatury fachowej
S-4Ocena podsumowująca: Test wyboru i zadania otwarte
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Sluchacz zna wybrane przepisy dotyczące BHP w budownictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBHP_10A_07/BHP_U01Wie, jak przygotować prace budowlane
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBHP_10-_U05Posiada umiejętność rozumienia i analizowania różnych sytuacji w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest poznanie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w budownictwie
Treści programoweT-W-2Plan bezpieczeństwa i i ochrony zdrowia
T-W-3Środki ochrony zbiorowej i indywidualnej w budownictwie oraz odzież i obuwie robocze
T-W-4Bezpieczeństwo i higiena pracy w budownictwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Objaśnienie i wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena referatu
S-3Ocena formująca: Ocena znajomości literatury fachowej
S-4Ocena podsumowująca: Test wyboru i zadania otwarte
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma ograniczoną wiedzę dotyczącą organizacji prac budowlanych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBHP_10A_07/BHP_K01Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBHP_10-_K01Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest poznanie wymagań bezpieczeństwa i higieny pracy w budownictwie
Treści programoweT-W-2Plan bezpieczeństwa i i ochrony zdrowia
T-W-3Środki ochrony zbiorowej i indywidualnej w budownictwie oraz odzież i obuwie robocze
T-W-4Bezpieczeństwo i higiena pracy w budownictwie
T-W-1Przepisy dotyczące wykonywania prac budowlanych, przygotowanie prac budowlanych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Objaśnienie i wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena referatu
S-3Ocena formująca: Ocena znajomości literatury fachowej
S-4Ocena podsumowująca: Test wyboru i zadania otwarte
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz jest słabo zaangażowany w uzupełnianie i doskonalenie nabytej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0
4,5
5,0