Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Hodowla i użytkowanie zwierząt
Sylabus przedmiotu Podstawy informatyki użytkowej w pielęgnacji zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy informatyki użytkowej w pielęgnacji zwierząt | ||
Specjalność | Pielęgniarstwo zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Szewczuk <Malgorzata.Szewczuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 17 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw informatyki i obsługi programów użytkowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ukształtowanie podstawowych umiejętności tworzenia stron WWW, reklamy w internecie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawy projektowania stron WWW – kurs XHTML | 4 |
T-A-2 | Tworzenie własnych arkuszy kalkulacyjnych na bazie programu Excel | 4 |
T-A-3 | Zastosowanie w praktyce programów zarządzających w lecznicy weterynaryjnej z wykorzystaniem wersji demo wybranych programów | 4 |
T-A-4 | Podstawy projektowania reklamy z wykorzystaniem programów graficznych | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Informatyka użytkowa – podstawowe pojęcia, zastosowanie w biznesie i prywatnym użytkowaniu | 2 |
T-W-2 | Podstawy tworzenia i projektowania firmowych stron WWW – wybór domeny, serwera | 2 |
T-W-3 | Podstawy tworzenia i projektowania firmowych stron WWW – narzędziownia, co to jest HTML, instalacja serwera | 2 |
T-W-4 | Podstawy tworzenia i projektowania firmowych stron WWW – edycja stron WWW, ładowanie strony na serwer, przydatne skrypty i narzędzia online | 2 |
T-W-5 | Reklama w Internecie i na stronach WWW – podstawy prawne | 2 |
T-W-6 | Programy zarządzające w prowadzeniu lecznicy weterynaryjnej | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestniczenie w ćwiczeniach. | 15 |
A-A-2 | Studiowanie literatury związanej z tematem bieżących zajęć. | 7 |
A-A-3 | Konsultacje z prowadzącym ćwiczenia. | 2 |
A-A-4 | Przygotowanie do zaliczenia tematyki ćwiczeń | 5 |
A-A-5 | Zaliczenie | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciiach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów. | 7 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych | 5 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
A-W-5 | Pisemne zaliczenie | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Prezentacje multumedialne z wykorzytaniem podatwowych programów użutkowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemmne wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Prezentacja projektu realizowanego na ćwiczeniach |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O153_W01 Student opisuje podstawowe zasady tworzenia stron WWW, umieszczania reklam w internecie i tworzenia programów zarządzących pracą | ZO_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O153_U01 Student umie stworzyć własną stronę internetową z wykorzystaniem podtawowych narzędzi | ZO_1A_U04, ZO_1A_U05 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZP-S1-O173_K01 Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu oraz potrafi pozyskiwać informacje z Internetu w zakresie pielęgniarstwa | ZO_1A_K01, ZO_1A_K02 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-A-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O153_W01 Student opisuje podstawowe zasady tworzenia stron WWW, umieszczania reklam w internecie i tworzenia programów zarządzących pracą | 2,0 | |
3,0 | Student wymienia elementy dokumentu HTML, umie opisać narzędzia to tworzenia stron WWW, zna podstawowe zasady umieszczania reklam w sieci internetowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZOP-S-O153_U01 Student umie stworzyć własną stronę internetową z wykorzystaniem podtawowych narzędzi | 2,0 | |
3,0 | Student umie zastosować podstawowe programy w tworzeniu stron WWW | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZP-S1-O173_K01 Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu oraz potrafi pozyskiwać informacje z Internetu w zakresie pielęgniarstwa | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy, pozyskuje informację z literatury, baz danych i innych źródeł informacji, prezentuje postawę proekologiczną. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mac Donald M., Tworzenie stron WWW, Nieoficjalny podręcznik, Helion, Gliwice, 2006
- Sokół M., Tworzenie stron WWW. wicyenia praktzcyne, Helion, Gliwice, 2011
Literatura dodatkowa
- Intrukcje użytkowania wybranych programów komputerowych, różne, różne, 2011