Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)

Sylabus przedmiotu Marketing produktów pochodzenia zwierzęcego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Marketing produktów pochodzenia zwierzęcego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Sablik <Piotr.Sablik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bożena Chuda-Mickiewicz <Bozena.Chuda-Mickiewicz@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>, Ryszard Pikuła <Ryszard.Pikula@zut.edu.pl>, Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu organizacji i zarządzania w produkcji rolniczej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w rolnictwie. Rola marketingu we współczesnej organizacji i działania marketingowe w nowej gospodarce rolnej.2
T-W-2Analiza otoczenia marketingowego w rolnictwie2
T-W-3Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. System informacji marketingowej w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym.2
T-W-4Analiza zachowań konsumentów produktów rolnych2
T-W-5Definiowanie rynku rolnego, identyfikacja segmentów rynkowych, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek rolny.2
T-W-6Strategie produktu, ceny i dystrybucji1
T-W-7Narzędzia promocji - mix. Skuteczne strategie reklamowe w rolnictwie.1
T-W-8Organizowanie działań marketingu bezpośredniego w rolnictwie1
T-W-9Znaczenie działań Public Relations. Komunikacja marketingowa w internecie.1
T-W-10Zasady opracowania i wdrażanie Systemu Organizacji Wizualnej w organizacji1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów18
A-W-3Konsultacje z zakresu tematyki wykładów5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia z wykładów20
A-W-5Pisemne zaliczenie2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_B55_W01
Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu oraz rozumie miejsce i znaczenie marketingu we współczesnym rolnictwie
ZO_2A_W02C-1T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-10, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_B55_U01
Umie opracować strategie produktu, zna zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji
ZO_2A_U01C-1T-W-5, T-W-3, T-W-9, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-10, T-W-2, T-W-7, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_ZO-B2_K01
Potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia marketingowe w promocji produktów rolniczych
ZO_2A_K03, ZO_2A_K05C-1T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-10, T-W-8, T-W-6, T-W-7, T-W-4, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_B55_W01
Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu oraz rozumie miejsce i znaczenie marketingu we współczesnym rolnictwie
2,0
3,0Zna na poziomie dostatecznym podstawową terminologię z zakresu marketingu oraz rozumie miejsce i znaczenie marketingu we współczesnym rolnictwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_B55_U01
Umie opracować strategie produktu, zna zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji
2,0
3,0Umie na poziomie dostatecznym, opracować strategie produktu, zna zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucj
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_ZO-B2_K01
Potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia marketingowe w promocji produktów rolniczych
2,0
3,0Potrafi na poziomie dostatecznym wykorzystać podstawowe narzędzia marketingowe w promocji produktów rolniczych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Harackiewicz T., Rydel M., Podstawy marketingu, Polski Uniwersytet Wirtualny, 2014
  2. Kotler P., Armstrong G., Saunders J., Wong V., MARKETING PODRĘCZNIK EUROPEJSKI, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2002

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w rolnictwie. Rola marketingu we współczesnej organizacji i działania marketingowe w nowej gospodarce rolnej.2
T-W-2Analiza otoczenia marketingowego w rolnictwie2
T-W-3Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. System informacji marketingowej w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym.2
T-W-4Analiza zachowań konsumentów produktów rolnych2
T-W-5Definiowanie rynku rolnego, identyfikacja segmentów rynkowych, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek rolny.2
T-W-6Strategie produktu, ceny i dystrybucji1
T-W-7Narzędzia promocji - mix. Skuteczne strategie reklamowe w rolnictwie.1
T-W-8Organizowanie działań marketingu bezpośredniego w rolnictwie1
T-W-9Znaczenie działań Public Relations. Komunikacja marketingowa w internecie.1
T-W-10Zasady opracowania i wdrażanie Systemu Organizacji Wizualnej w organizacji1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów18
A-W-3Konsultacje z zakresu tematyki wykładów5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia z wykładów20
A-W-5Pisemne zaliczenie2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_B55_W01Zna podstawową terminologię z zakresu marketingu oraz rozumie miejsce i znaczenie marketingu we współczesnym rolnictwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W02ma pogłębioną wiedzę ekonomiczną, prawną, etyczną i humanistyczną związaną z naukami zootechnicznymi
Cel przedmiotuC-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej
Treści programoweT-W-7Narzędzia promocji - mix. Skuteczne strategie reklamowe w rolnictwie.
T-W-1Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w rolnictwie. Rola marketingu we współczesnej organizacji i działania marketingowe w nowej gospodarce rolnej.
T-W-2Analiza otoczenia marketingowego w rolnictwie
T-W-3Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. System informacji marketingowej w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym.
T-W-5Definiowanie rynku rolnego, identyfikacja segmentów rynkowych, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek rolny.
T-W-8Organizowanie działań marketingu bezpośredniego w rolnictwie
T-W-9Znaczenie działań Public Relations. Komunikacja marketingowa w internecie.
T-W-4Analiza zachowań konsumentów produktów rolnych
T-W-10Zasady opracowania i wdrażanie Systemu Organizacji Wizualnej w organizacji
T-W-6Strategie produktu, ceny i dystrybucji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna na poziomie dostatecznym podstawową terminologię z zakresu marketingu oraz rozumie miejsce i znaczenie marketingu we współczesnym rolnictwie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_B55_U01Umie opracować strategie produktu, zna zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U01Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki.
Cel przedmiotuC-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej
Treści programoweT-W-5Definiowanie rynku rolnego, identyfikacja segmentów rynkowych, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek rolny.
T-W-3Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. System informacji marketingowej w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym.
T-W-9Znaczenie działań Public Relations. Komunikacja marketingowa w internecie.
T-W-4Analiza zachowań konsumentów produktów rolnych
T-W-6Strategie produktu, ceny i dystrybucji
T-W-8Organizowanie działań marketingu bezpośredniego w rolnictwie
T-W-10Zasady opracowania i wdrażanie Systemu Organizacji Wizualnej w organizacji
T-W-2Analiza otoczenia marketingowego w rolnictwie
T-W-7Narzędzia promocji - mix. Skuteczne strategie reklamowe w rolnictwie.
T-W-1Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w rolnictwie. Rola marketingu we współczesnej organizacji i działania marketingowe w nowej gospodarce rolnej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie na poziomie dostatecznym, opracować strategie produktu, zna zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucj
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_ZO-B2_K01Potrafi wykorzystać podstawowe narzędzia marketingowe w promocji produktów rolniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K03Wykazuje zrozumienie roli zespołowego działania w związkach hodowców zwierząt i instytucjach doradztwa rolniczego
ZO_2A_K05Jest zdolny do inicjowania i organizowania działań społecznych na rzecz interesu publicznego oraz do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przyswojenie podstawowej wiedzy z zakresu marketingu, w szczególności zaś zasad i narzędzi promocji marketingowej i ich możliwości wykorzystanie w gospodarce rolnej
Treści programoweT-W-9Znaczenie działań Public Relations. Komunikacja marketingowa w internecie.
T-W-1Definicja i podstawowe pojęcia marketingu, specyfika marketingu w rolnictwie. Rola marketingu we współczesnej organizacji i działania marketingowe w nowej gospodarce rolnej.
T-W-2Analiza otoczenia marketingowego w rolnictwie
T-W-5Definiowanie rynku rolnego, identyfikacja segmentów rynkowych, wybór rynku docelowego i pozycjonowanie. Marketing-mix jako narządzie oddziaływania na rynek rolny.
T-W-10Zasady opracowania i wdrażanie Systemu Organizacji Wizualnej w organizacji
T-W-8Organizowanie działań marketingu bezpośredniego w rolnictwie
T-W-6Strategie produktu, ceny i dystrybucji
T-W-7Narzędzia promocji - mix. Skuteczne strategie reklamowe w rolnictwie.
T-W-4Analiza zachowań konsumentów produktów rolnych
T-W-3Marketing dóbr produkcyjnych, konsumpcyjnych, oraz usług. System informacji marketingowej w gospodarstwie i przedsiębiorstwie rolnym.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi na poziomie dostatecznym wykorzystać podstawowe narzędzia marketingowe w promocji produktów rolniczych.
3,5
4,0
4,5
5,0