Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
Sylabus przedmiotu Praktyka dyplomowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka dyplomowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości powiązanej z działalnością rolniczą |
W-2 | Wiedza z zakresu chowu i hodowli oraz biologii zwierząt gospodarskich i kierunkach ich użytkowania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad funkcjonowania jednostek organizacyjnych, instytucji i przedsiębiorstw działających w zakresie zootechniki. Kształtowanie umiejętności nawiązywania współpracy ze specjalistami z zakresu nauk zootechnicznych i innych instytucji działających na rzecz rolnictwa wpływających na rozwój i wykorzystanie wiedzy teoretycznej w praktyce. |
C-2 | Uświadomienie studentowi odpowiedzialności za powierzone zadania i przygotowanie do samodzielnej pracy naukowo-badawczej, a także kształtowanie umiejętności niezbędnych do realizacji pracy dyplomowej (m.in. analitycznych i organizacyjnych); |
C-3 | Poznanie własnych możliwości na rynku pracy, poprzez ustawiczne rozwijanie praktycznego wykorzystania wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych zdobytych podczas studiów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Blok zagadnień organizacyjno-prawnych i ekonomicznych związanych z funkcjonowaniem ferm zwierząt gospodarskich na obszarach wiejskich, a także zagadnień dotyczących specyfiki rynku pracy związanego z produkcją zwierzęcą i możliwości zatrudnienia po zakończeniu studiów. | 30 |
T-PR-2 | Blok zagadnień związanych z metodami organizacji i hodowli zwierząt gospodarskich oraz z czynnikami wpływającymi na osiąganie wysokiej wydajności i opłacalności produkcji zwierzęcej. | 60 |
T-PR-3 | Blok zagadnień przygotowujących do samodzielnej pracy naukowo-badawczej i kształtujących umiejętności niezbędne do realizacji pracy dyplomowej (m.in. umiejętności analityczne i organizacyjne). | 30 |
120 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Przestrzeganie przepisów BHP. Wykonywanie zadań związanych z realizacją praktyki dyplomowej pod kierunkiem opiekuna. Prowadzenie dzienniczka praktyk. | 90 |
A-PR-2 | Konsultacje | 30 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody dydaktyczne zależne są od profilu zakładu przyjmującej studenta na praktykę np: wykład informacyjny, demonstracja, obserwacja, ćwiczenia produkcyjne itp. |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Ćwiczenia produkcyjne |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne i metoda projektów |
M-5 | Dyskusja dydaktyczna, praca w grupach |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa studenta przez Opiekuna Praktyk na powierzonym stanowisku w trakcie odbywania praktyki w wybranej instytucji |
S-2 | Ocena podsumowująca: Złożenie 1 konspektu (sprawozdania) zawierającego omówienie zagadnień merytorycznie związanych z realizowaną praktyką. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Pisemna opinia Opiekuna praktyk, potwierdzająca osiagniete efekty. Ocena Dziennika praktyk. Zaliczenie ustne po zakończeniu praktyk w obecności Komisji Wydziałowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_ZO-P1_W01 Student omawia technologię i organizację procesów produkcyjnych w gospodarstwie, a także rozpoznaje metody i techniki realizacji prac badawczych | ZO_2A_W07, ZO_2A_W01, ZO_2A_W10 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-PR-3, T-PR-1, T-PR-2 | M-1, M-5 | S-2, S-1, S-3 |
ZO_2A_ZO-P1_W03 Student objaśnia i wskazuje znaczenie produkcji zwierzęcej w gospodarstwach rolnych na funkcjonowanie i możliwości rozwoju obszarów wiejskich oraz kształtowania indywidualnej przedsiębiorczości na tych obszarach | ZO_2A_W07, ZO_2A_W01, ZO_2A_W10 | — | — | C-1, C-3 | T-PR-3, T-PR-1, T-PR-2 | M-4, M-5, M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_ZO-P1_U01 Student ocenia technologię, organizację pracy i produkcji w gospodarstwie, a także proponuje zmiany mające na celu optymalizację zjawisk wpływających na produkcję zwierzęcą i produkty pozyskiwane z tej produkcji | ZO_2A_U02 | — | — | C-1, C-2 | T-PR-3, T-PR-1, T-PR-2 | M-1 | S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_ZO-P1_K01 Student jest świadomy konieczności ustawicznego dokształcania i rozwijania praktycznych umiejętności zawodowych oraz rozwoju osobowego. | ZO_2A_K02, ZO_2A_K03, ZO_2A_K06, ZO_2A_K04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-PR-3, T-PR-1, T-PR-2 | M-1 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_ZO-P1_W01 Student omawia technologię i organizację procesów produkcyjnych w gospodarstwie, a także rozpoznaje metody i techniki realizacji prac badawczych | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie omawia zastotowane w danym gospodarstwie technologie i organizację procesów produkcyjnych, warunki zoohigieniczne i ich potencjalny wpływ na produkcyjność i dobrostan zwierząt. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZO_2A_ZO-P1_W03 Student objaśnia i wskazuje znaczenie produkcji zwierzęcej w gospodarstwach rolnych na funkcjonowanie i możliwości rozwoju obszarów wiejskich oraz kształtowania indywidualnej przedsiębiorczości na tych obszarach | 2,0 | student nie wskazuje na czynniki kształtujące środowisko zootechniczne i nie orientuje się jaki to ma związek z produkcyjnością zwierząt oraz uzyskaniem optymalizacji produkcji |
3,0 | student w niewielkim zakresie wskazuje na czynniki kształtujące środowisko zootechniczne i raczej nie orientuje się jaki to ma związek z produkcyjnością zwierząt oraz uzyskaniem optymalizacji produkcji | |
3,5 | student wskazuje na czynniki kształtujące środowisko zootechniczne i raczej nie orientuje się jaki to ma związek z produkcyjnością zwierząt oraz uzyskaniem optymalizacji produkcji | |
4,0 | student wskazuje na czynniki kształtujące środowisko zootechniczne i wymienia jaki to ma związek z produkcyjnością zwierząt oraz uzyskaniem optymalizacji produkcji w celu uzyskania zdrowej żywności | |
4,5 | student wskazuje i charakteryzuje czynniki kształtujące środowisko zootechniczne i rozpoznaje jaki to ma związek z produkcyjnością zwierząt oraz uzyskaniem optymalizacji produkcji w celu uzyskania zdrowej żywności | |
5,0 | student wskazuje, dobiera i charakteryzuje czynniki kształtujące środowisko zootechniczne i rozpoznaje jaki to ma związek z produkcyjnością zwierząt oraz uzyskaniem optymalizacji produkcji w celu uzyskania zdrowej żywności oraz proponuje optymalne rozwiązania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_ZO-P1_U01 Student ocenia technologię, organizację pracy i produkcji w gospodarstwie, a także proponuje zmiany mające na celu optymalizację zjawisk wpływających na produkcję zwierzęcą i produkty pozyskiwane z tej produkcji | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym zakresie dokonuje krytycznej oceny zastosowanej technologii, procesów, technik oraz warunków zoohigienicznych w gospodarstwie. W podstawowym zakresie proponuje zmiany mające na celu polepszenie warunków prowadzenia produkcji zwierzęcej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_ZO-P1_K01 Student jest świadomy konieczności ustawicznego dokształcania i rozwijania praktycznych umiejętności zawodowych oraz rozwoju osobowego. | 2,0 | |
3,0 | Student jest otwarty i świadomy konieczności zdobywania umiejętności praktycznych w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem, ale nie przejawia aktywnej postawy wobec kształcenia ustawicznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zarządzenie nr 169 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin 20 listopada 2009 roku