Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)
specjalność: Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt
Sylabus przedmiotu Organizacja wystaw i pokazów zwierząt amatorskich:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja wystaw i pokazów zwierząt amatorskich | ||
Specjalność | Ekologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Monogastrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Danuta Szczerbińska <Danuta.Szczerbinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Lidia Felska-Błaszczyk <Lidia.Felska-Blaszczyk@zut.edu.pl>, Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>, Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy chowu i hodowli zwierząt amatorskich (psów, kotów, drobiu ozdobnego i zwierząt futerkowych) |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami organizowania i prowadzenia wystaw. Zaznajomienie z klasami i tytułami wystawowymi zwierząt w zależności od gatunku. Przekazanie wiedzy z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Klasy wystawowe dla psów oraz uzyskiwane tytuły. Ocena sędziwska. zasady przyznawania championatów. | 2 |
T-A-2 | Regulamin wystaw i zasady zgłaszania kotów. Formalności i ekwipunek wystawowy. | 2 |
T-A-3 | Przygotowanie kota do wystawy. Korzyści i zagrożenia uczestnictwa w wystawach. Klasy wystawowe FIFE | 2 |
T-A-4 | Przygotowanie zwierząt futerkowych do wystawy (szynszyle, króliki, norki i lisy). Zasady oceny zwierząt, warunki przeprowadzana oceny oraz wzorzec oceny zwierząt futerkowych | 3 |
T-A-5 | Repetytorium z materiału zrealizowanego w trakcie wykładów i audytoriów | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wzorce ras psów. Prawidłowe wystawianie psów w zależności od rasy. Regulamin wystaw. Zasady zgłaszania na wystawę. Organizacja wystawy. | 2 |
T-W-2 | Najważniejsze organizacje felinologiczne na świecie. Podstawowe zasady oragnizacji wystaw i pokazów kotów. | 2 |
T-W-3 | Wybrane wzorce rasowe ptaków ozdobnych i gołębi. | 3 |
T-W-4 | Przygotowanie ptaków ozdobnych do wystaw. Zabiegi wykonywane w celu wyeksponowania walorów poszczególnych ras drobiu. Postępowanie z ptakami przed wystawą, w czasie transportu i podczas pokazów. | 2 |
T-W-5 | Organizacja logistyczna i przestrzenna wystaw. Warunki mikroklimatyczne sali wystawowej. Zdania i obowiązki organizatorów wystaw ptaków ozdobnych. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Czytanie wskazanej literatury fachowej | 2 |
A-A-3 | Przygotowanie się kolokwium zaliczającego przedmiot | 1 |
A-A-4 | Konsultacje | 1 |
A-A-5 | Pisemne zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 2 |
A-W-3 | Samodzielne studiowanie literatury fachowej | 1 |
A-W-4 | Konsultacje | 1 |
A-W-5 | Pisemne zaliczenie | 1 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, wykład konwersatoryjny, prezentacja multimedialna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiadomości z przedmiotu w formie kolokwium pisemnego pod koniec zajęć |
S-2 | Ocena formująca: Ocena sparawozdań z zajęć praktycznych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O9.1_W01 Student zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować klasy i tytuły wystawowe zwierząt w zależności od gatunku. Ma wiadomości z zakresu bezpiecznego postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów. | ZO_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O9.1_U01 Student posiada umiejętność przeanalizowania najważniejszych prac związanych z organizacją wystawy lub pokazu oraz z przygotowaniem zwierząt do ich prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt. | ZO_2A_U15 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O9.1_K01 Student wykazuje aktywność i kreatywność podczas pracy zespołowej | ZO_2A_K01 | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-3, T-A-4 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O9.1_W01 Student zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować klasy i tytuły wystawowe zwierząt w zależności od gatunku. Ma wiadomości z zakresu bezpiecznego postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów. | 2,0 | nie zna żadnych zasad organizowania wystaw, nie potrafi wymienić klas i tytułów wystawowych zwierząt. Nie ma żadnych wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczących ich przygotowania do wystaw i pokazów. |
3,0 | zna wybrane zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić niektóre klasy i tytuły wystawowe. Ma podstawowe wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów. | |
3,5 | zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić większość klas i tytułów wystawowych. Ma wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów. | |
4,0 | zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić klasy i tytuły wystawowe w zależności od gatunku zwierząt. Ma wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów. | |
4,5 | zna zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować większość klas i tytułów wystawowych w zależności od gatunku zwierząt. Ma wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów. | |
5,0 | zna szczegółowe zasady organizowania wystaw, potrafi wymienić i scharakteryzować klasy i tytuły wystawowe zwierząt w zależności od gatunku. Ma gruntowne wiadomości z zakresu postępowania ze zwierzętami wystawianymi a także dotyczące ich przygotowania do wystaw i pokazów z uwzględnieniem specyfiki gatunkowej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O9.1_U01 Student posiada umiejętność przeanalizowania najważniejszych prac związanych z organizacją wystawy lub pokazu oraz z przygotowaniem zwierząt do ich prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt. | 2,0 | Student nie potrafi nawet z pomocą nauczyciela przeanalizować żadnych zadań związanych z organizacją wystawy lub pokazu zwierząt. |
3,0 | Student analizuje ale tylko z pomocą nauczyciela niektóre prace związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólny plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy oraz dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt jednak popełnia przy tym liczne błędy | |
3,5 | Student analizuje przy wydatnej pomocy nauczyciela najważniejsze prace związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólny plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt popełniając nieliczne błędy | |
4,0 | Student analizuje przy pomocy nauczyciela wszystkie zadania związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólny plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt popełniając drobne błędy. | |
4,5 | Student analizuje przy niewielkiej pomocy nauczyciela wszystkie prace związane z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować ogólnyplan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt. | |
5,0 | Student samodzielnie analizuje ogół zdań związanych z organizacją wystawy lub pokazu wskazując na zagrożenia wynikające z popełnionych błędów. Potrafi zaprojektować plan przygotowania zwierząt do prezentacji podczas wystawy, potrafi ocenić wagę poszczególnych klas i tytułów wystawowych zwierząt w zależności od gatunku. Potrafi dokonać analizy zysków i strat związanych z wystawianiem zwierząt. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_2A_EAUZ-O9.1_K01 Student wykazuje aktywność i kreatywność podczas pracy zespołowej | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje bardzo małą aktywność w czasie realizacji zajęć praktycznych w zespole | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Schone Fritz, Peschke Frank, Amatorska hodowla kur, Verlag Peschke, Sebnitz, 2004
- Frindt A., Szeleszczuk P., Świecki A., Gołębie, Oficyna Wydawnicza Hoża, Warszawa, 2000
- With Dzięciołowska E., Poradnik hodowcy kotów, Oficyna Multico, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- Kruszewicz A., G., Hodowla ptaków ozdobnych, Oficyna Wydawnicza MULTICO, Warszawa, 2000
- Bielański P., Kowalska D., Króliki, Oficyna Wydawnicza "Hoża", Warszawa, 2007