Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rolnictwo w warunkach zrównoważonego rozwoju
Sylabus przedmiotu Technologie chowu zwierząt przeżuwających:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo w warunkach zrównoważonego rozwoju | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologie chowu zwierząt przeżuwających | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Czerniawska-Piątkowska <Ewa.Czerniawska-Piatkowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu biologii na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z podstawowymi zasadami chowu i hodowli zwierząt gospodarskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawowe programy hodowlane w hodowli bydła. | 5 |
T-A-2 | Znaczenie gospodarcze produktów pochodzących od małych przeżuwaczy w Polsce i na świecie. Gospodarka surowcami pochodzenia owczego i koziego w gospodarstwach ekologicznych, agroturystycznych i wielkotowarowych. | 5 |
10 | ||
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Praktyczne zapoznanie się z hodowlą wybranych gatunków zwierząt. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Cechy charakterystyczne nowoczesnej produkcji bydlęcej w Polsce i na świecie. | 5 |
T-W-2 | Zasady chowu i hodowli różnych ras owiec i kóz w warunkach zrównoważonego rozwoju. | 5 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | studiowanie literatury | 25 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
50 | ||
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-T-2 | studiowanie literatury | 8 |
A-T-3 | przygotowanie do zaliczenia | 7 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | studiowanie literatury | 8 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 7 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych |
M-2 | Metody aktywizujące, dyskusja dydaktyczna na tematy związane z prezentowanymi treściami |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów i ćwiczeń na podstawie pracy pisemnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR09_W01 umie zdefiniować podstawowe gatunki i rasy przeżuwających zwierząt hodowlanych, posiada wiedzę o kierunkach produkcji rozumiejąc ich znaczenie gospodarcze | RWZR_10-_W01, RWZR_10-_W02 | — | C-1 | T-W-2, T-A-2, T-T-1, T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR09_U01 rozróżnia podstawowe rasy przeżuwających zwierząt hodowlanych w Polsce, potrafiokreślić główne kierunki ich użytkowania, umie ocenić ich wartość użytkową | RWZR_10-_U01, RWZR_10-_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-T-1, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR09_K01 prezentuje postawę proeklogiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat ożywiony na różnych poziomach jego organizacjiwynikającą ze świadomości ryzyka związanego ze stosowaniem różnorodnych środków produkcji, ma świadomość wpływu produkcji zwierzęcej na stan środowiska | RWZR_10-_K01, RWZR_10-_K02 | — | C-1 | T-W-2, T-A-2, T-A-1, T-W-1, T-T-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR09_W01 umie zdefiniować podstawowe gatunki i rasy przeżuwających zwierząt hodowlanych, posiada wiedzę o kierunkach produkcji rozumiejąc ich znaczenie gospodarcze | 2,0 | |
3,0 | student zna podstawowe rasy i odmiany zwierząt przeżuwających | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR09_U01 rozróżnia podstawowe rasy przeżuwających zwierząt hodowlanych w Polsce, potrafiokreślić główne kierunki ich użytkowania, umie ocenić ich wartość użytkową | 2,0 | |
3,0 | umie scharakteryzować podstawowe rasy i odmiany zwierząt gospodarskich oraz posiada wiedzę o kierunkach produkcji rozumiejąc ich znaczenie gospodarcze, zna aktualne trendy w użytkowaniu zwierząt gospodarskich w Polsce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RwWZR_10-_PD-RwWZR09_K01 prezentuje postawę proeklogiczną i postawę odpowiedzialności za otaczający świat ożywiony na różnych poziomach jego organizacjiwynikającą ze świadomości ryzyka związanego ze stosowaniem różnorodnych środków produkcji, ma świadomość wpływu produkcji zwierzęcej na stan środowiska | 2,0 | |
3,0 | Student orientuje się w omawianej tematyce, ale wykazuje niewielką aktywność i samodzielność, przy ukierunkowaniu prowadzącego podejmuje dyskusję, potrafi współpracować w grupie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Litwińczuk Z., Hodowla i użytkowanie bydła, PWRiL, Warszawa, 2005