Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Bezpieczeństwo i higiena pracy w gabinecie zoofizjoterapeutycznym0,:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Bezpieczeństwo i higiena pracy w gabinecie zoofizjoterapeutycznym0, | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawowa znajomość biologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w gabinetach rehabilitacji zwierzat oraz praktycznej w udzielaniu pierwszej pomocy przedmedycznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Pierwsza pomoc przedmedyczna | 2 |
2 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Obowiązki pracodawcy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy | 2 |
T-W-2 | Profilaktyka zagrożeń w gabinetach rehabilitacyjnych | 2 |
T-W-3 | Czynniki psychofizyczne wpływające na środowisko pracy | 2 |
T-W-4 | Wypadki przy pracy i w gabinetach rehabilitacyjnych, choroby zawodowe. Postępowanie powypadkowe. | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 2 |
A-L-2 | Samodzielne studiowanie tematyki ćwiczeń | 3 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 10 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 3 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia wykładów | 4 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją multimedialną |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-D01_W01 Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące w gabinecie rehabilitacyjnym i w środowisku pracy oraz charakteryzuje czynniki środowiska wpływające na kształtowanie środowiska pracy ze zwierzętami | RZ_10-_W02 | — | C-1 | T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-D01_U01 Umie określić ryzyko i przewidzieć ewentualne niebezpieczeństwo w środowisku pracy | RZ_10-_U02 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4 | M-1 | S-1 |
RZ_10-_PD-RZ-D01_U02 Zna zagrożenia związane z pracą ze zwierzętami | RZ_10-_U02 | — | C-1 | T-L-1, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-D01_K01 ma świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne oraz innych osób w środowisku pracy | RZ_10-_K03 | — | C-1 | T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-D01_W01 Zna podstawowe zasady bezpieczeństwa obowiązujące w gabinecie rehabilitacyjnym i w środowisku pracy oraz charakteryzuje czynniki środowiska wpływające na kształtowanie środowiska pracy ze zwierzętami | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-D01_U01 Umie określić ryzyko i przewidzieć ewentualne niebezpieczeństwo w środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz: -potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatna pomoca nauczyciela, z wybranymi trudnosciami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
RZ_10-_PD-RZ-D01_U02 Zna zagrożenia związane z pracą ze zwierzętami | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz: -potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatna pomoca nauczyciela, z wybranymi trudnosciami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-D01_K01 ma świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne oraz innych osób w środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | W zakresie działania, postaw i motywacji: słuchacz nie unika podejmowania działan, ale tez nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawe neutralna (obojetna) wobec polecen nauczyciela | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Uzarczyk A., Czynniki szkodliwe i uciazliwe w srodowisku pracy, WSZIP, Gdańsk, 2005