Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Rehabilitacja zwierząt
Sylabus przedmiotu Badanie i wywiad pacjenta weterynaryjnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rehabilitacja zwierząt | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badanie i wywiad pacjenta weterynaryjnego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Pęzińska-Kijak <katarzyna.pezinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień z zakresu budowy i funkcjonowania układu ruchu zwierząt. |
W-2 | Znajomość fizjologii zwierząt. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ustalenie diagnozy, programu działania,rokowania i kontrola efektów usprawniania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Modele badania. | 2 |
T-L-2 | Badanie podmiotowe. | 1 |
T-L-3 | Badanie przedmiotowe. | 1 |
T-L-4 | Badanie dla potrzeb kinezyterapii miejscowej i ogólnej. | 1 |
T-L-5 | Badania dodatkowe. | 1 |
6 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Badanie dla potrzeb kinezyterapii miejscowej i ogólnej. | 4 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 6 |
A-L-2 | Studiowanie wskazanego piśmiennictwa | 24 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | studiowanie wskazanego piśmiennictwa | 8 |
A-W-3 | przygotowanie do zajęć | 18 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Studium przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Projekt problemowy |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C02_W01 Zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego. | RZ_10-_W10 | — | C-1 | T-W-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C02_U01 Potrafi zastosować metody diagnostyczne w zoofizjoterapii. | RZ_10-_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C02_K01 Posiada zdolność do samodzielnego przeprowadzenia badania pacjenta weterynaryjnego. | RZ_10-_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C02_W01 Zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego. | 2,0 | |
3,0 | Student w podstawowym stopniu zna zasady badania podmiotowego i przedmiotowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C02_U01 Potrafi zastosować metody diagnostyczne w zoofizjoterapii. | 2,0 | |
3,0 | Student: - opanował podstawowy materiał programowy, - przyswoił zasadnicze treści programowe, - wykazuje średnie zainteresowanie, - popełnia wiele błędów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RZ_10-_PD-RZ-C02_K01 Posiada zdolność do samodzielnego przeprowadzenia badania pacjenta weterynaryjnego. | 2,0 | |
3,0 | Postepuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie zaleceń postępowania terapeutycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- J.K. Kealy, H. McAllister, Diagnostyka radiologiczna i ultrasonograficzna psów i kotów, Edra Urban & Partner, 2013, II polskie
- Walter Baumgartner, Diagnostyka kliniczna zwierząt, Edra Urban & Partner, Wrocław, 2011
- Daniel Koch, Martin S. Fischer, Diagnostyka przyczyn kulawizn u psów., Galaktyka, 2018
- Koch Daniel, Fisher Martin. S, Diagnostyka kulawizna u psów, Galaktyka, Łódź, 2018