Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna

Sylabus przedmiotu Język niemiecki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język niemiecki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Rodzina psów. Pies i jego budowa anatomiczna.(Die Familie der Hunde. Hund und seine Morphologie) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)2
T-LK-2Wychowywanie psów,metody,główne wskazówki,podstawowe komendy. (Hundeerziehung, Methoden der Hundeerziehung, Die wichtigsten Helfer bei der Erziehung des Hundes, Grundkommandos). Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)10
T-LK-3Rasy psów od A do Z. (Hunderassen von A-Z)4
T-LK-4Pielęgnacja sierści . (Fellpflege)2
T-LK-5Podstawowe zasady żywienia psów. (Grundregeln der Hundeernährung) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)3
T-LK-6Psychologia behawioralna psów. (Vehaltenspsychologie der Hunde) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)3
T-LK-7Psy-ich zdrowie i schorzenia. (Gesundheit und Krankheiten der Hunde) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)4
T-LK-8Prezentacje studentów. (Studentenpräsentationen)2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia audytoryjne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć55
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_05.2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Knlic_2A_W01C-1T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8M-2, M-3, M-5, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_05.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Knlic_2A_U01C-1T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8M-2, M-6, M-4, M-3, M-1S-2, S-1
Kn_2A_05.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Knlic_2A_U01C-2T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8M-5, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_05.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Knlic_2A_K02C-2T-LK-4, T-LK-3, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8M-3, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_05.2_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_05.2_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_2A_05.2_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_05.2_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hundererziehung, www.partner-hund.de
  2. Methoden der Hundeerziehung, www.partner-hund.de
  3. Die wichtigsten Helfer bei der Erziehung des Hundes, www.partner-hund.de
  4. 7 Grundkommandos für Ihren Hund, www.hundefreaks.com
  5. Hund und Autofahren, www.hundefreaks.com
  6. Hunderassen von A-Z im Überblick, www.partner-hund.de
  7. Fellpflege beim Hund, www.hundefreaks.com
  8. Grundregeln der Hundeernährung, www.partner-hund.de
  9. Auch Vierbeiner brauchen Freunde, www.partner-hund.de
  10. Was bedeutet das Hunde-Gähnen, www.partner-hund.de
  11. Häufige Operationen beim Hund, www.partner-hund.de

Literatura dodatkowa

  1. Jean-Claude Corbeil, Wielojęzyczny Słownik wizualny, Wilga, 1996, Budowa psa ,str.106
  2. Joyce Pope, Das grosse Lexikon der Säugetiere, Patmos Verlag, Düsseldorf, 2003, Hunde ,str.111-114
  3. Stanisław Prędota, Mały słownik przysłów, PWN, 1997, str. 93-95
  4. Wörter-Bäume.Mein Freund-das Tier. Hund-Haltung und Pflege
  5. Ewa Maria Rostek, Deutsch. Słownik tematyczny, Wagros, str.490-491
  6. Duden.Bildwöretrbuch der deutschen Sprache, Dudenverlag, Mannheim/Wien/Zürich

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Rodzina psów. Pies i jego budowa anatomiczna.(Die Familie der Hunde. Hund und seine Morphologie) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)2
T-LK-2Wychowywanie psów,metody,główne wskazówki,podstawowe komendy. (Hundeerziehung, Methoden der Hundeerziehung, Die wichtigsten Helfer bei der Erziehung des Hundes, Grundkommandos). Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)10
T-LK-3Rasy psów od A do Z. (Hunderassen von A-Z)4
T-LK-4Pielęgnacja sierści . (Fellpflege)2
T-LK-5Podstawowe zasady żywienia psów. (Grundregeln der Hundeernährung) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)3
T-LK-6Psychologia behawioralna psów. (Vehaltenspsychologie der Hunde) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)3
T-LK-7Psy-ich zdrowie i schorzenia. (Gesundheit und Krankheiten der Hunde) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)4
T-LK-8Prezentacje studentów. (Studentenpräsentationen)2
30

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia audytoryjne30
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć55
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_05.2_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_W01Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie aspektów ekonomicznych, prawnych, etycznych i humanistycznych w kynologii
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-4Pielęgnacja sierści . (Fellpflege)
T-LK-3Rasy psów od A do Z. (Hunderassen von A-Z)
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Rodzina psów. Pies i jego budowa anatomiczna.(Die Familie der Hunde. Hund und seine Morphologie) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-2Wychowywanie psów,metody,główne wskazówki,podstawowe komendy. (Hundeerziehung, Methoden der Hundeerziehung, Die wichtigsten Helfer bei der Erziehung des Hundes, Grundkommandos). Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-5Podstawowe zasady żywienia psów. (Grundregeln der Hundeernährung) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-6Psychologia behawioralna psów. (Vehaltenspsychologie der Hunde) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-7Psy-ich zdrowie i schorzenia. (Gesundheit und Krankheiten der Hunde) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
T-LK-8Prezentacje studentów. (Studentenpräsentationen)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_05.2_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_U01Posługuje się językiem obcym na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi opracować wybrane zagadnienie w zakresie kynologii
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-4Pielęgnacja sierści . (Fellpflege)
T-LK-3Rasy psów od A do Z. (Hunderassen von A-Z)
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Rodzina psów. Pies i jego budowa anatomiczna.(Die Familie der Hunde. Hund und seine Morphologie) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-2Wychowywanie psów,metody,główne wskazówki,podstawowe komendy. (Hundeerziehung, Methoden der Hundeerziehung, Die wichtigsten Helfer bei der Erziehung des Hundes, Grundkommandos). Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-5Podstawowe zasady żywienia psów. (Grundregeln der Hundeernährung) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-6Psychologia behawioralna psów. (Vehaltenspsychologie der Hunde) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-7Psy-ich zdrowie i schorzenia. (Gesundheit und Krankheiten der Hunde) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
T-LK-8Prezentacje studentów. (Studentenpräsentationen)
Metody nauczaniaM-2praca w grupach
M-6słuchanie ze zrozumieniem
M-4dyskusja
M-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_05.2_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_U01Posługuje się językiem obcym na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi opracować wybrane zagadnienie w zakresie kynologii
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-4Pielęgnacja sierści . (Fellpflege)
T-LK-3Rasy psów od A do Z. (Hunderassen von A-Z)
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Rodzina psów. Pies i jego budowa anatomiczna.(Die Familie der Hunde. Hund und seine Morphologie) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-2Wychowywanie psów,metody,główne wskazówki,podstawowe komendy. (Hundeerziehung, Methoden der Hundeerziehung, Die wichtigsten Helfer bei der Erziehung des Hundes, Grundkommandos). Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-5Podstawowe zasady żywienia psów. (Grundregeln der Hundeernährung) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-6Psychologia behawioralna psów. (Vehaltenspsychologie der Hunde) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-7Psy-ich zdrowie i schorzenia. (Gesundheit und Krankheiten der Hunde) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
T-LK-8Prezentacje studentów. (Studentenpräsentationen)
Metody nauczaniaM-5praca z tekstem
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_05.2_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_K02Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie wiedzy ogólnej i kierunkowej w celu rozwijania dorobku zawodowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-4Pielęgnacja sierści . (Fellpflege)
T-LK-3Rasy psów od A do Z. (Hunderassen von A-Z)
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Rodzina psów. Pies i jego budowa anatomiczna.(Die Familie der Hunde. Hund und seine Morphologie) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien)
T-LK-2Wychowywanie psów,metody,główne wskazówki,podstawowe komendy. (Hundeerziehung, Methoden der Hundeerziehung, Die wichtigsten Helfer bei der Erziehung des Hundes, Grundkommandos). Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv)
T-LK-5Podstawowe zasady żywienia psów. (Grundregeln der Hundeernährung) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen)
T-LK-6Psychologia behawioralna psów. (Vehaltenspsychologie der Hunde) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut)
T-LK-7Psy-ich zdrowie i schorzenia. (Gesundheit und Krankheiten der Hunde) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen)
T-LK-8Prezentacje studentów. (Studentenpräsentationen)
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0