Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wioletta Biel <Wioletta.Biel@zut.edu.pl>, Agnieszka Tomza-Marciniak <Agnieszka.Tomza-Marciniak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Studenta zna podstawy BHP w pracy ze zwierzętami |
W-2 | Student zna rasy psów, podstawy ich pielęgnacji oraz żywienia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przygotowanie studentów do podjęcia pracy zawodowej zgodnej ze studiowanym kierunkiem |
C-2 | kształtowanie umiejętności pracy zespołowej ze specjalistami z zakresu szeroko pojętej kynologii, a w szczególności żywienia i profilaktyki zdrowotnej psów |
C-3 | przygotowanie studentów do zdobywania funduszy na prowadzenie własnej działalności gospodarczej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | ŻYWIENIE I DIETETYKA - szkolenie w ramach podstaw przedsiębiorczości, sklep zoolo-giczny z karmami, przysmakami i suplementami dla psów, schronisko, hotel dla psów, zakład produkcyjny karm bytowych i weterynaryjnych, laboratoria analityczne i kontroli jakości surowców, doradztwo dietetyczne, udział w seminariach i warsztatach dotyczących żywienia i dietetyki | 2 |
T-PR-2 | HIGIENA I PROFILAKTYKA ZDROWOTNA - ośrodek szkolenia psów, w którym praktyka odbywa się pod okiem licencjonowanych instruktorów, udział w zawodach, salon groo-merski, lecznica lub przychodnia weterynaryjna, Towarzystwo Opieki nad Zwierzętami, schronisko, przytulisko, ośrodek rehabilitacji lub/i fizjoterapii, udział w seminariach i warsztatach dotyczących higieny i profilaktyki zdrowotnej. | 2 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w praktyce | 120 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Pokaz |
M-4 | Symulacja |
M-5 | Dzienniczek praktyk |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny po zakończeniu praktyk |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena dzienniczka praktyk studenta |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_18_W01 Zna zasady BHP w pracy ze zwierzętami, w tym głównie z psami | Kn_2A_W02 | — | — | C-1, C-2 | T-PR-2, T-PR-1 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kn_2A_18_W02 Posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą żywiena psów, produktów wykorzystywanych w żywieniu psa z uwzględnieniem ich wieku, płci, stanu zdrowia i stanu fizjologicznego; ocenia praktyczną przydatność teorii w żywieniu psów | Kn_2A_W01, Kn_2A_W06, Kn_2A_W05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-PR-1, T-PR-2 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kn_2A_18_W03 Student wyjaśnia zależność higieny i profilaktyki zdrowotnej na dobrostan | Kn_2A_W07, Kn_2A_W10, Kn_2A_W08 | — | — | C-1, C-2 | T-PR-1 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_18_U01 Student potrafi twórczo wykorzystać wiedzę praktyczną w żywieniu psów | Kn_2A_U02, Kn_2A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-PR-1, T-PR-2 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kn_2A_18_U02 Student wykorzystuje zasady prawidłowej higieny i profilaktyki zdrowotnej w życiu codziennym z psem | Kn_2A_U03, Kn_2A_U04, Kn_2A_U05 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-PR-1 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_18_K01 Postępuje zgodnie z prawem oraz zasadmi etycznymi; jest wrażliwy na potrzeby psa; ma świadomość ustawicznego kształcenia; rozumie znaczenie wiedzy w praktycznym rozwiązywaniu problemów | Kn_2A_K01, Kn_2A_K02, Kn_2A_K03, Kn_2A_K04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-PR-1, T-PR-2 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_18_W01 Zna zasady BHP w pracy ze zwierzętami, w tym głównie z psami | 2,0 | |
3,0 | Zna zasady BHP w pracy ze zwierzętami, w tym głównie z psami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_2A_18_W02 Posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą żywiena psów, produktów wykorzystywanych w żywieniu psa z uwzględnieniem ich wieku, płci, stanu zdrowia i stanu fizjologicznego; ocenia praktyczną przydatność teorii w żywieniu psów | 2,0 | |
3,0 | Posiada poszerzoną wiedzę dotyczącą żywiena psów, produktów wykorzystywanych w żywieniu psa z uwzględnieniem ich wieku, płci, stanu zdrowia i stanu fizjologicznego; ocenia praktyczną przydatność teorii w żywieniu psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_2A_18_W03 Student wyjaśnia zależność higieny i profilaktyki zdrowotnej na dobrostan | 2,0 | |
3,0 | Student wyjaśnia zależność higieny i profilaktyki zdrowotnej na dobrostan | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_18_U01 Student potrafi twórczo wykorzystać wiedzę praktyczną w żywieniu psów | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi twórczo wykorzystać wiedzę praktyczną w żywieniu psów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_2A_18_U02 Student wykorzystuje zasady prawidłowej higieny i profilaktyki zdrowotnej w życiu codziennym z psem | 2,0 | |
3,0 | Student wykorzystuje zasady prawidłowej higieny i profilaktyki zdrowotnej w życiu codziennym z psem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_18_K01 Postępuje zgodnie z prawem oraz zasadmi etycznymi; jest wrażliwy na potrzeby psa; ma świadomość ustawicznego kształcenia; rozumie znaczenie wiedzy w praktycznym rozwiązywaniu problemów | 2,0 | |
3,0 | Postępuje zgodnie z prawem oraz zasadmi etycznymi; jest wrażliwy na potrzeby psa; ma świadomość ustawicznego kształcenia; rozumie znaczenie wiedzy w praktycznym rozwiązywaniu problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kaleta T., Fiszdon K., Wybrane zagadnienia z genetyki i zachowania się psów, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1999
- Willis M.B., Poradnik dla hodowców psów. Genetyka w praktyce, PWRiL, Warszawa, 2000
- Räber H., Encyklopedia psów rasowych, MULTICO, Warszawa, 2000
- b.a., Statut Związku Kynologicznego w Polsce, Wydane nakładem Związku Kynologicznego w Polsce, Warszawa, 2009