Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Sylabus przedmiotu Język niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Kynologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Rodzina psów. Pies i jego budowa anatomiczna.(Die Familie der Hunde. Hund und seine Morphologie) Typy czytania - strategie czytania tekstów fachowych (Lesestile und Lesestrategien) | 1 |
T-LK-2 | Wychowywanie psów,metody,główne wskazówki,podstawowe komendy. (Hundeerziehung, Methoden der Hundeerziehung, Die wichtigsten Helfer bei der Erziehung des Hundes, Grundkommandos). Strona bierna, formy zastępcze strony biernej (Passiv, alternative Formen zum Passiv) | 8 |
T-LK-3 | Rasy psów od A do Z. (Hunderassen von A-Z) | 2 |
T-LK-4 | Pielęgnacja sierści . (Fellpflege) | 2 |
T-LK-5 | Podstawowe zasady żywienia psów. (Grundregeln der Hundeernährung) Spójniki i ich specyficzne użycie w tekstach fachowych (Konjunktionen, spezifische Anwendungen) | 2 |
T-LK-6 | Psychologia behawioralna psów. (Vehaltenspsychologie der Hunde) Zdania względne, przydawka rozszerzona (Relativsätze, erweitertes Attribut) | 2 |
T-LK-7 | Psy-ich zdrowie i schorzenia. (Gesundheit und Krankheiten der Hunde) Zwroty frazeologiczne (Nomen-Verb-Verbindungen) | 2 |
T-LK-8 | Prezentacje studentów. (Studentenpräsentationen) | 1 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia audytoryjne | 20 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć | 65 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-2 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_05.2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | Kn_2A_W01 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-3, M-1, M-5, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_05.2_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | Kn_2A_U01 | — | — | C-1 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-3, M-6, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-2 |
Kn_2A_05.2_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | Kn_2A_U01 | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-1, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kn_2A_05.2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | Kn_2A_K02 | — | — | C-2 | T-LK-1, T-LK-4, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-3, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_05.2_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_05.2_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Kn_2A_05.2_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Kn_2A_05.2_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hundererziehung, www.partner-hund.de
- Methoden der Hundeerziehung, www.partner-hund.de
- Die wichtigsten Helfer bei der Erziehung des Hundes, www.partner-hund.de
- 7 Grundkommandos für Ihren Hund, www.hundefreaks.com
- Hund und Autofahren, www.hundefreaks.com
- Hunderassen von A-Z im Überblick, www.partner-hund.de
- Fellpflege beim Hund, www.hundefreaks.com
- Grundregeln der Hundeernährung, www.partner-hund.de
- Auch Vierbeiner brauchen Freunde, www.partner-hund.de
- Was bedeutet das Hunde-Gähnen, www.partner-hund.de
- Häufige Operationen beim Hund, www.partner-hund.de
Literatura dodatkowa
- Jean-Claude Corbeil, Wielojęzyczny Słownik wizualny, Wilga, 1996, Budowa psa ,str.106
- Joyce Pope, Das grosse Lexikon der Säugetiere, Patmos Verlag, Düsseldorf, 2003, Hunde ,str.111-114
- Stanisław Prędota, Mały słownik przysłów, PWN, 1997, str. 93-95
- Wörter-Bäume.Mein Freund-das Tier. Hund-Haltung und Pflege
- Ewa Maria Rostek, Deutsch. Słownik tematyczny, Wagros, str.490-491
- Duden.Bildwöretrbuch der deutschen Sprache, Dudenverlag, Mannheim/Wien/Zürich