Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnology (S2)
specjalność: Biotechnology in animal production and environmental protection
Sylabus przedmiotu Professional ethics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnology | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Professional ethics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bożena Dydycz <Bozena.Dydycz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bożena Dydycz <Bozena.Dydycz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 4 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of philosophy |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ability to recognize layers of moral conflicts related to general business and economical activity. |
C-2 | Own reflection in relation to readiness to make moral choices in the context of profession-related performed social roles. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Ethics as a knowledge discipline. Business Chosen ethical conceptions from antiquity to modern times. | 3 |
T-W-2 | Conceptions of individual’s moral development. Conceptions of responsibility. | 2 |
T-W-3 | Uniqueness of professional ethics issues in relation to general ethics. Issue of ethical codes of various professions– pros and cons of code-based judgment of ethical issues. | 3 |
T-W-4 | Appearance of basic values in economic life society and individual responsibility | 2 |
T-W-5 | Responsibility relations on company level – employee perspective, managerial perspective | 3 |
T-W-6 | Ethical aspect of company’s functioning – company’s social environment; positive competition rules, advertising ethics, company ethic codes. | 1 |
T-W-7 | Ethical negotiation rules. Problem of social engineering manipulations in moral values sphere. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance | 15 |
A-W-2 | Studying literature before conversational lecture. | 5 |
A-W-3 | Preparing and writing an essay. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informational lecture. |
M-2 | Problem-focused lecture. |
M-3 | Conversational lecture. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Meritorical activity (literature familiarity) during conversational lecture. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Grade based on student’s ability to consider problem related terms based on the written essay. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.6_W01 The student is familiar with basic business ethics terminology and problems. | BTap_2A_W02, BTap_2A_W03 | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.6_U01 The student has the ability to interpret ethical programs and ethical codes in relation to professional activity. | BTap_2A_U01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.6_K01 the student is competent in the field of identifying ethical dilemmas and responsible solving them in both personal and professional spheres. | BTap_2A_K04, BTap_2A_K06 | — | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.6_W01 The student is familiar with basic business ethics terminology and problems. | 2,0 | |
3,0 | the student is familiar with basic business ethics problems and terminology. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.6_U01 The student has the ability to interpret ethical programs and ethical codes in relation to professional activity. | 2,0 | |
3,0 | the student has the ability to identify strictly ethical issues from company programs and codes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_2A_BTZ-A-O8.6_K01 the student is competent in the field of identifying ethical dilemmas and responsible solving them in both personal and professional spheres. | 2,0 | |
3,0 | student’s individual ethic standards influence his or her interpersonal relationships. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dietl J. Gasparski W., Etyka biznesu, PWN, Warszawa, 2002
- Chrysides G.D., Kaler J.H., Wprowadzenie do etyki biznesu, PWN, Warszawa, 1999
- Sternberg E., Czysty biznes, etyka biznesu w działaniu, PWN, Warszawa, 1998
Literatura dodatkowa
- Zwoliński A., Etyka bogacenia, Wydawnictwo WAM, Kraków, 2002
- Blanchard K., Peale N.V., Etyka biznesu, Studio Emka, 2008
- Porter M.E., Prahalad C.K., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Helion, 2007