Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Joanna Arlet <arlet@zut.edu.pl>, Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaprezentowanie nabytych w toku studiów umiejętności warsztatatowych i metodycznych zasad projektowania architektury wnętrz i otoczenia z uwzględnieniem aspektów kulturowych, technicznych, społecznych i środowiskowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami przedstawiania wniosków z analiz (np. przestrzennych, socjologicznych, kulturowych) prowadzonych dla potrzeb projektu dyplomowego. |
C-2 | Weryfikacja umiejętności projektowych i warsztatowych z uwzględnieniem aspektów technicznych, społecznych czy środowiskowych. |
C-3 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji multimedialnej dotyczącej projektu dyplomowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie metodyki przygotowania pracy dyplomowej, części rysunkowej i tekstowej wymaganego zakresu i obowiązującej procedury prawnej pracy dyplomowej w nawiązaniu do prac z projektowania przeddyplomowego. | 15 |
T-P-2 | Ustalenie harmonogramu prac projektowych oraz wymaganego zakresu i szczegółowości opracowania. | 15 |
T-P-3 | Ustalenie zasad kompozycji plansz projektowych, planowanych rozwiązań graficznych i edytorskich, zaplanowanie wydruków próbnych. | 15 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Praca w formie indywidualnych korekt projektowych z promotorem pracy dyplomowej. | 45 |
A-P-2 | Praca własna w domu. | 105 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Indywidualne konsultacje oraz korekty projektowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie kompletności i spójności zakresu opracowania projektowego, konsekwencji zaprezentowanych wniosków przedstawionych na planszach w formie graficznej i opisowej. |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/14_U01 posiada umiejętność kreacji wnętrza architektonicznego i jego bezpośredniego otoczenia w określonym stylu oraz potrafi uzyskać zamierzony efekt estetyczny w projekcie architektonicznym przy zastosowaniu odpowiednich materiałów o określonych własnościach plastycznych | PAWiO18_2A_U08 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/14_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO18_2A_K08 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/14_U01 posiada umiejętność kreacji wnętrza architektonicznego i jego bezpośredniego otoczenia w określonym stylu oraz potrafi uzyskać zamierzony efekt estetyczny w projekcie architektonicznym przy zastosowaniu odpowiednich materiałów o określonych własnościach plastycznych | 2,0 | |
3,0 | potrafi projektować kreatywnie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/14_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | jest wrażliwy na przejawy sztuki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura podstawowa zależna od tematu pracy dyplomowej.
- Alexander Ch., Język wzorców, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2008
Literatura dodatkowa
- Literatura uzupełniająca zależna od tematu pracy dyplomowej.