Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Interdyscyplinarne projektowanie przestrzeni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Interdyscyplinarne projektowanie przestrzeni | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Polewka <apolewka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Blekiewicz <zblekiewicz@zut.edu.pl>, Jerzy Lipczyński <jlipczynski@zut.edu.pl>, Arkadiusz Polewka <apolewka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość rysunku odręcznego, podstawowe umiejętności przygotowania dokumentacji w zakresie: rzut, przekroje, rozwinięcia ścian. Umiejętność rysowania perspektywy, aksonometrii i wykonywania modeli. Obsługa programów komputerowych do projektowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Pogłębienie wiedzy i umiejętności z zakresu interdyscyplinarnych form i metod kreowania przestrzeni architektonicznej. |
C-2 | Tworzenie koncepcji projektowej wnętrza lub otoczenia przy pomocy interdyscyplinarnych form i metod kreowania przestrzeni architektonicznej. |
C-3 | Wykształcenie wrażliwości wizualnej i kreatywnego zastosowania współczesnych praktyk artystycznych w kształtowaniu przestrzeni architektonicznych i projektowaniu wnętrz. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Określenie przestrzeni wyjściowej projektu wnętrza. | 6 |
T-L-2 | Wytyczne architektoniczne przestrzeni projektu i wybór środków interdyscyplinarnych. | 9 |
T-L-3 | Zastosowanie środków interdyscyplinarnych - pochodne malarstwa w przestrzeni wnętrza. | 9 |
T-L-4 | Zastosowanie środków interdyscyplinarnych – pochodne rzeźby w przestrzeni wnętrza. | 9 |
T-L-5 | Zastosowanie środków interdyscyplinarnych – pochodne architektury w przestrzeni wnętrza. | 9 |
T-L-6 | Omówienie rezultatów zastosowania trzech wymienionych praktyk w kształtowaniu przestrzeni architektonicznych i projektowaniu wnętrz. | 3 |
45 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Historyczne i współczesne relacje sztuk w aspekcie interdyscyplinarności – wprowadzenie. | 3 |
T-W-2 | Sztuka w przestrzeni, przestrzeń w sztuce. | 3 |
T-W-3 | Wykorzystanie technik i praktyk interdyscyplinarnych w kształtowaniu otoczenia wizualnego wnętrza. | 3 |
T-W-4 | Wykorzystanie technik i praktyk interdyscyplinarnych w kształtowaniu zmiennych i czasowych elementów wnętrza. | 3 |
T-W-5 | Wykorzystanie technik i praktyk interdyscyplinarnych w kształtowaniu specyfiki i znaczenia miejsca. | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 45 |
A-L-2 | Przygotowanie koncepcji przestrzennych z wykorzystaniem technik i praktyk interdyscyplinarnych w przestrzeni wnętrza. | 45 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach wraz z prezentacją multimedialną. | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i przyswojenie wiedzy z wykładów. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład aktywny |
M-2 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
M-3 | Metoda przypadku |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów następuje na podstawie listy obecności. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena formująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych składa się z prezentacji zaawansowania zadań projektowych oraz oceny końcowej zadań semestralnych. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/11_W01 ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich otoczenia | PAWiO18_2A_W09 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
PAWiO_2A_S2/K/11_W02 posiada poszerzoną wiedzę w zakresie fotografii i komunikacji wizualnej | PAWiO18_2A_W15 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/11_U01 posiada umiejętność projektowania wnętrz architektonicznych oraz bezpośredniego otoczenia architektury | PAWiO18_2A_U10 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/11_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | PAWiO18_2A_K08 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/11_W01 ma wiedzę w zakresie technik warsztatowych i realizacji prac artystycznych związanych z architekturą wnętrz i ich otoczenia | 2,0 | |
3,0 | posiada podstawową wiedzę w zakresie technik warsztatowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_2A_S2/K/11_W02 posiada poszerzoną wiedzę w zakresie fotografii i komunikacji wizualnej | 2,0 | |
3,0 | posiada podstawową wiedzę w zakresie fotografii i komunikacji wizualnej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/11_U01 posiada umiejętność projektowania wnętrz architektonicznych oraz bezpośredniego otoczenia architektury | 2,0 | |
3,0 | posiada podstwowe umięjetności projektowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/11_K01 jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej | 2,0 | |
3,0 | wykzauje wrażliwość na przejawy sztuki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Bonnemaison S., Eisenbach R., Installations by Architects. Experiments in Building and Design, Princeton Architectural Press, New York, 2009
- Guzek Ł., Sztuka instalacji. Zagadnienie związku przestrzeni i obecności w sztuce współczesnej, Wydawnictwo Nerition, Warszawa, 2007
- Rasmussen E. S., Odczuwanie architektury, Wydawnictwo Murator, Warszawa, 1999
- Świtek G., Gry sztuki z architekturą, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2013
- Tuan Y. F., Przestrzeń i miejsce, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa, 1987
Literatura dodatkowa
- Zumthor P., Myślenie architekturą, Karakter, Kraków, 2010
- Tatarkiewicz W., Dzieje sześciu pojęć, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1976
- Norberg Schulz Ch., Bycie, przestrzeń i architektura, Wydawnictwo Murator, Warszawa, 2000
- Naylor G., Bauhaus, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa, 1988
- Hall M. R., R Hall T. E., Czwarty wymiar w architekturze, Warszawskie Wydawnictwo Literackie MU-ZA SA, Warszawa, 2001