Wydział Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S2)
Sylabus przedmiotu Wspomaganie komputerowe w projektowaniu – modelowanie i wizualizacje 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wspomaganie komputerowe w projektowaniu – modelowanie i wizualizacje 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Bizio <kbizio@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowego oprogramowania CAD. |
W-2 | Umiejętność modelowania w środowisku CAD. |
W-3 | Ogólna znajomość programów graficznych i projektowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z istotą wykorzystania sporządzanych modelów bryłowych architektury wnętrz do poruszania się w środowisk Virtual Reality oraz Augmented Reality |
C-2 | Poszerzenie umiejętności wykorzystania komputera w pracy projektowej. |
C-3 | Umiejętność poruszania się w środowisku VR i AR, przygotowania animacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Przygotowanie modeli pod wykorzystanie w środowisku VR i AR | 10 |
T-L-2 | Zapoznanie się z oprogramowaniem do komunikacji środowiska modeli CAD z środowiskiem VR i AR. – Enscape, Lumion, Twinmotion | 13 |
T-L-3 | Przygotowanie scen świetlnych w środowisku VR, przygotowanie ścieżek animacji, realizacja animacji w oparciu o poznane oprogramowanie VR | 12 |
T-L-4 | Wprowadzenie do składu animacji architektonicznej w oparciu o dostępne darmowe oprogramowanie o składu avi i mp4 | 10 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach, praca projektowa. | 45 |
A-L-2 | Przygotowanie materiałów wejściowych do projektu. | 5 |
A-L-3 | Przyswojenie podstawowych informacji. | 5 |
A-L-4 | Opracowanie graficzne projektu. | 5 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Grupowe i indywidualne korekty rozwiązań zadań laboratoryjnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ćwiczeń laboratoryjnych składająca się z prezentacji zaawansowania zadań oraz oceny końcowej zadania semestralnego przedstawionego na planszach. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/08_W01 zna zasady zapisu graficznego projektu budowlanego, potrafi go odczytać i poddawać obróbce z wykorzystaniem techniki komputerowej | PAWiO18_2A_W04 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/08_U01 potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej | PAWiO18_2A_U05 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/08_K01 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | PAWiO18_2A_K03 | — | — | C-2, C-1, C-3 | T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-4 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/08_W01 zna zasady zapisu graficznego projektu budowlanego, potrafi go odczytać i poddawać obróbce z wykorzystaniem techniki komputerowej | 2,0 | |
3,0 | Zna zasady zapisu modelu projektu budowlanego, potrafi go odczytać i poddawać obróbce z wykorzystaniem techniki komputerowej VR i AR na poziomie podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/08_U01 potrafi wyrażać idee projektowe przy wykorzystaniu technik modelowania wirtualnego i tradycyjnego w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej | 2,0 | |
3,0 | Potrafi poruszać się w modelu przy wykorzystaniu środowiska VR i AR w stopniu podstawowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_2A_S2/K/08_K01 wykazuje się przedsiębiorczością i inwencją w myśleniu i działaniu, jest otwarty i komunikatywny | 2,0 | |
3,0 | Jest otwarty i komunikatywny, podejmuje próby wykorzystania nowych technologii. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kacprzyk Z., Pawłowska B., Komputerowe wspomaganie projektowania, Oficyna Wydawnicza Poli-techniki Warszawskiej, Warszawa, 2012
- Zabrocki J., Grafika komputerowa, metody i narzędzia, WNT, Warszawa, 2004
- Simmons T.M., Archicad. Krok po kroku, Helion, Warszawa, 2011
- Pikoń A., AutoCAD 2012, Helion, Warszawa, 2012
Literatura dodatkowa
- Markiewicz P.J., Vademecum projektanta – Projekt jednego domu w pięciu technologiach, Archi-Plus, 2002
- Dostępne w bibliotece ZUT podręczniki instruktażowe i opisowe w zakresie obsługi i użytkowania komputerów – oprogramowanie CAD, 2018