Wydział Architektury - Architektura (S2)
Sylabus przedmiotu Metodyka pracy naukowej Konserwacja zabytków i rewitalizacja miast:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodyka pracy naukowej Konserwacja zabytków i rewitalizacja miast | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone studia I stopnia na kierunku kształcenia architektura, architektura i urbanistyka |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest opanowanie metodologii przygotowania publikacji i opracowań naukowych z przeprowadzonych badań dotyczących problematyki konserwatorskiej i rewitalizacyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Metody badawcze stosowane w konserwacji zabytków | 1 |
T-A-2 | Zasady opracowania wyników badań konserwatorskich i ich analizy | 1 |
T-A-3 | Metodyka badań w zakresie rewitalizacji miast | 1 |
T-A-4 | Metody przygotowania do publikacji opracowań naukowych z przeprowadzonych badań dotyczących problematyki konserwatorskiej i rewitalizacyjnej | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Ćwiczenia terenowe w obiektach zabytkowych | 1 |
A-A-2 | Omówienie przykładowych opracowań tekstowych i graficznych dotyczących badań konserwatorskich i ich analiza | 1 |
A-A-3 | Studia przypadków zdegradowanych zespołów miejskich, pofabrycznych, poportowych i analiza priorytetów rewitalizacji | 1 |
A-A-4 | Ćwiczenia w opisaniu przeprowadzonych badań konserwatorskich i analiz rewitalizacji zespołów zabudowy wg określonej struktury tekstu | 1 |
A-A-5 | Studia własne z zakresu prowadzenia metodyki badań naukowych | 26 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda programowa z użyciem komputera, skanera, kamery termowizyjnej |
M-2 | Metoda podająca, opisowa, objaśniająca |
M-3 | Metoda aktywizująca - podział na grupy, omówienie różnych zagadnień problemowych w konkurencyjnych grupach |
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Opracowanie pisemne i rysunkowe przeprowadzonego badania konserwatorskiego lub analizy rewitalizacyjnej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4B_W01 absolwent zna i rozumie podstawowe zasady metodyki badań naukowych, w tym przygotowania opracowań naukowych; | AU_2A_W20 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4B_U01 absolwent potrafi przedstawić tło teoretyczne i uzasadnienie prezentowanych rozwiązań w postaci opracowania o charakterze naukowym; | AU_2A_U19, AU_2A_U21, AU_2A_U22, AU_2A_U27, AU_2A_U33 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4B_K01 absolwent jest gotów do publicznych wystąpień i prezentacji; | AU_2A_K02 | — | — | C-1 | T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4B_W01 absolwent zna i rozumie podstawowe zasady metodyki badań naukowych, w tym przygotowania opracowań naukowych; | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie opracowania z zakresu konserwacji zabytków lub rewitalizacji na poziomie podstawym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4B_U01 absolwent potrafi przedstawić tło teoretyczne i uzasadnienie prezentowanych rozwiązań w postaci opracowania o charakterze naukowym; | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie opracowania z zakresu konserwacji zabytków lub rewitalizacji na poziomie podstawym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AU_2A_S2/B.3/4B_K01 absolwent jest gotów do publicznych wystąpień i prezentacji; | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie opracowania z zakresu konserwacji zabytków lub rewitalizacji na poziomie podstawym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Józef Pieter, Ogólna metodologia pracy naukowej Ogólna metodologia pracy naukowej, Ossolineum, Wrocław, 1967
Literatura dodatkowa
- Andersen H., Hepburn B., Scientific method Stanford Encyclopedia of Philosophy, Stanford, 2015