Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Architektury - Architektura (N2)

Sylabus przedmiotu Techniczno-ekologiczne aspekty architektury:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier architekt
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniczno-ekologiczne aspekty architektury
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mieszkalnictwa i Podstaw Techniczno-Ekologicznych Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Wołoszyn <Marek.Woloszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 9 1,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Dyplom studiów I stopnia na kierunku architektura i urbanistyka
W-2Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki studiów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
C-2Poznanie paradygmatu i zasad zrównoważonego rozwoju
C-3Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w architekturze i budownictwie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.1
T-W-2Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.1
T-W-3Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.1
T-W-4"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.1
T-W-5Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.1
T-W-6Egzamin.1
T-W-7Ekofilozofia i filozofia zrównoważonego rozwoju (historia i powstanie paradygmatu zrównoważonego rozwoju) Trzy cele rozwoju zrównoważonego i konsekwencje ogólne dla architektury i budownictwa1
T-W-8Filozofia rozwoju zrównoważonego, a budownictwo na zasadach zrównoważonych1
T-W-9Aspekty społeczne i ekonomiczne w rozwoju zrównoważonym1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Obecność na wykłądach.10
A-W-2Ocena z egzaminu.1
A-W-3Praca własna w domu.5
A-W-4Uczestnictwo w zajęciach5
A-W-5Bieżące utrwalanie materiału wykładowego5
A-W-6Przygotowanie się do zaliczenia3
A-W-7Zaliczenie - test1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady przygotowujące studentów do projektowania architektonicznego proekologicznego. Treść wykładów to przede wszystkim rozwiązania proekologiczne stosowane w architekturze dotyczace zarówno formy, konstrukcji, materiałów, wentylacji, pojęcie zdrowego budynku. Wykłady kończą się egzaminem sprawdzającym wiedzę z wykładów.
M-2Wykład informacyjny
M-3Wykład multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest znajomość problematyki poruszanej na wykładach poprzez przeprowadzenie egzaminu pisemnego polegającego na odpowiedzi na cztery, pięć ptytań dotyczących tejże problematyki.
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie testu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_N2/B.2/1_W01
Student poznał techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
AU_2A_W03C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-2, M-1, M-3S-2, S-1
AU_2A_N2/B.2/1_W02
Student poznał nowoczene materiały i technologie, najnowsze światowe realizacje oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
AU_2A_W17C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-2, M-1, M-3S-2, S-1
AU_2A_N2/B.2/1_W03
Student poznał idee zrónoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki.
AU_2A_W19C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_N2/B.2/1_U01
Student do zamierzonego efektu architektonicznego potrafi treafnie dobrać rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych właściwościach.
AU_2A_U05C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-2, M-1, M-3S-2, S-1
AU_2A_N2/B.2/1_U02
Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określić metody jego minimalizowania oraz zastosować rozwązania energooszczędne.
AU_2A_U15C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AU_2A_N2/B.2/1_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie potrafi kształtować inwestycję i jej wpływ na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
AU_2A_K01C-2, C-3, C-1T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_N2/B.2/1_W01
Student poznał techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
2,0
3,0Student zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_N2/B.2/1_W02
Student poznał nowoczene materiały i technologie, najnowsze światowe realizacje oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
2,0
3,0Student zna bieżące nowoczesne materiały i trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_N2/B.2/1_W03
Student poznał idee zrónoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki.
2,0
3,0Student zna idee zrónoważonego rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_N2/B.2/1_U01
Student do zamierzonego efektu architektonicznego potrafi treafnie dobrać rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych właściwościach.
2,0
3,0Student potrafi trafnie dobrać, do zamierzonego efektu architektonicznego, rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
AU_2A_N2/B.2/1_U02
Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określić metody jego minimalizowania oraz zastosować rozwązania energooszczędne.
2,0
3,0Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AU_2A_N2/B.2/1_K01
Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie potrafi kształtować inwestycję i jej wpływ na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
2,0
3,0Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
  2. Pearce A.R., Yong H.A., Sustainable buildings and infrastructure, Routledge, London and New Jork, 2012
  3. 2011, Programy do certyfikacji energetycznej budynków
  4. 2011, Warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
  5. T. Herzog, „Solar Energy in Architecture and Urban Planning”, Prestel, Munich, 1996
  6. Wołoszyn M. A., Ekorewitalizacja. Zagadnienia architektoniczne, Wyd. EXEMPLUM, Poznań, 2013
  7. J. Mikoś, “Budownictwo ekologiczne”, Arkady, Warszawa, 2002
  8. 2011, Programy do certyfikacji energetycznej budynków
  9. A. Wegener – Sumień, „Ekologiczne miasta, osiedla, budynki”, Inst. Gosp. Przestrzennej i Kom., Warszawa, 1991
  10. Vale B. i Vale R., Green Architecture. Bulfinch Press., 1991
  11. M. Wołoszyn, „Wykorzystanie energii słonecznej w budownictwie jednorodzinnym”, COIB, Warszawa, 1991
  12. T. Herzog, „Solar Energy in Architecture and Urban Planning”, Prestel, Munich, 1996
  13. M. Wołoszyn, „Projektowanie rewitalizacji zabudowy czynszowej z uwzględnieniem uwarunkowań ekologicznych”, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2005
  14. Wines J., Green Architecture, Architecture & design series, Taschen America Llc, 2000
  15. J. Mikoś, “Budownictwo ekologiczne”, Arkady, Warszawa, 2002
  16. Brian R., Architectural Design, nr 4, 2001
  17. A. Wegener – Sumień, „Ekologiczne miasta, osiedla, budynki”, Inst. Gosp. Przestrzennej i Kom., Warszawa, 1991
  18. M. Wołoszyn, „Wykorzystanie energii słonecznej w budownictwie jednorodzinnym”, COIB, Warszawa, 1991
  19. M. Wołoszyn, „Projektowanie rewitalizacji zabudowy czynszowej z uwzględnieniem uwarunkowań ekologicznych”, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2005

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.1
T-W-2Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.1
T-W-3Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.1
T-W-4"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.1
T-W-5Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.1
T-W-6Egzamin.1
T-W-7Ekofilozofia i filozofia zrównoważonego rozwoju (historia i powstanie paradygmatu zrównoważonego rozwoju) Trzy cele rozwoju zrównoważonego i konsekwencje ogólne dla architektury i budownictwa1
T-W-8Filozofia rozwoju zrównoważonego, a budownictwo na zasadach zrównoważonych1
T-W-9Aspekty społeczne i ekonomiczne w rozwoju zrównoważonym1
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na wykłądach.10
A-W-2Ocena z egzaminu.1
A-W-3Praca własna w domu.5
A-W-4Uczestnictwo w zajęciach5
A-W-5Bieżące utrwalanie materiału wykładowego5
A-W-6Przygotowanie się do zaliczenia3
A-W-7Zaliczenie - test1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/B.2/1_W01Student poznał techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W03A.W3. absolwent zna i rozumie planowanie przestrzenne oraz narzędzia polityki przestrzennej;
Cel przedmiotuC-2Poznanie paradygmatu i zasad zrównoważonego rozwoju
C-3Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w architekturze i budownictwie
C-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-3Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-5Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-2Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-4"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-6Egzamin.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny
M-1Wykłady przygotowujące studentów do projektowania architektonicznego proekologicznego. Treść wykładów to przede wszystkim rozwiązania proekologiczne stosowane w architekturze dotyczace zarówno formy, konstrukcji, materiałów, wentylacji, pojęcie zdrowego budynku. Wykłady kończą się egzaminem sprawdzającym wiedzę z wykładów.
M-3Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie testu
S-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest znajomość problematyki poruszanej na wykładach poprzez przeprowadzenie egzaminu pisemnego polegającego na odpowiedzi na cztery, pięć ptytań dotyczących tejże problematyki.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/B.2/1_W02Student poznał nowoczene materiały i technologie, najnowsze światowe realizacje oraz trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W17B.W9. absolwent zna i rozumie podstawowe zasady etyki zawodu architekta i pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-2Poznanie paradygmatu i zasad zrównoważonego rozwoju
C-3Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w architekturze i budownictwie
C-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-3Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-5Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-2Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-4"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-6Egzamin.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny
M-1Wykłady przygotowujące studentów do projektowania architektonicznego proekologicznego. Treść wykładów to przede wszystkim rozwiązania proekologiczne stosowane w architekturze dotyczace zarówno formy, konstrukcji, materiałów, wentylacji, pojęcie zdrowego budynku. Wykłady kończą się egzaminem sprawdzającym wiedzę z wykładów.
M-3Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie testu
S-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest znajomość problematyki poruszanej na wykładach poprzez przeprowadzenie egzaminu pisemnego polegającego na odpowiedzi na cztery, pięć ptytań dotyczących tejże problematyki.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna bieżące nowoczesne materiały i trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/B.2/1_W03Student poznał idee zrónoważonego rozwoju i realizuje ją na polu architektury i urbanistyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_W19C.W2. absolwent zna i rozumie problematykę filozofii, ze szczególnym uwzględnieniem estetyki – w zakresie, w jakim wpływa na jakość twórczości architektonicznej, urbanistycznej i planistycznej, niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu projektowania architektonicznego i urbanistycznego oraz planowania przestrzennego, a także wartościowania istniejących i projektowanych rozwiązań;
Cel przedmiotuC-2Poznanie paradygmatu i zasad zrównoważonego rozwoju
C-3Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w architekturze i budownictwie
C-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-3Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-5Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-2Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-4"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-6Egzamin.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny
M-1Wykłady przygotowujące studentów do projektowania architektonicznego proekologicznego. Treść wykładów to przede wszystkim rozwiązania proekologiczne stosowane w architekturze dotyczace zarówno formy, konstrukcji, materiałów, wentylacji, pojęcie zdrowego budynku. Wykłady kończą się egzaminem sprawdzającym wiedzę z wykładów.
M-3Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie testu
S-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest znajomość problematyki poruszanej na wykładach poprzez przeprowadzenie egzaminu pisemnego polegającego na odpowiedzi na cztery, pięć ptytań dotyczących tejże problematyki.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna idee zrónoważonego rozwoju.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/B.2/1_U01Student do zamierzonego efektu architektonicznego potrafi treafnie dobrać rozwiązania konstrukcyjne, technologie i materiały o określonych właściwościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U05A.U5. absolwent potrafi ocenić przydatność zaawansowanych metod i narzędzi służących do rozwiązywania prostych i złożonych zadań inżynierskich, typowych dla architektury, urbanistyki i planowania przestrzennego oraz wybierać i stosować właściwe metody i narzędzia w projektowaniu;
Cel przedmiotuC-2Poznanie paradygmatu i zasad zrównoważonego rozwoju
C-3Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w architekturze i budownictwie
C-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-3Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-5Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-2Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-4"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-6Egzamin.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny
M-1Wykłady przygotowujące studentów do projektowania architektonicznego proekologicznego. Treść wykładów to przede wszystkim rozwiązania proekologiczne stosowane w architekturze dotyczace zarówno formy, konstrukcji, materiałów, wentylacji, pojęcie zdrowego budynku. Wykłady kończą się egzaminem sprawdzającym wiedzę z wykładów.
M-3Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie testu
S-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest znajomość problematyki poruszanej na wykładach poprzez przeprowadzenie egzaminu pisemnego polegającego na odpowiedzi na cztery, pięć ptytań dotyczących tejże problematyki.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi trafnie dobrać, do zamierzonego efektu architektonicznego, rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/B.2/1_U02Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne i określić metody jego minimalizowania oraz zastosować rozwązania energooszczędne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_U15A.U15. absolwent potrafi wdrażać zasady i wytyczne projektowania uniwersalnego w architekturze, urbanistyce i planowaniu przestrzennym.
Cel przedmiotuC-2Poznanie paradygmatu i zasad zrównoważonego rozwoju
C-3Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w architekturze i budownictwie
C-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-3Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-5Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-2Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-4"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-6Egzamin.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny
M-1Wykłady przygotowujące studentów do projektowania architektonicznego proekologicznego. Treść wykładów to przede wszystkim rozwiązania proekologiczne stosowane w architekturze dotyczace zarówno formy, konstrukcji, materiałów, wentylacji, pojęcie zdrowego budynku. Wykłady kończą się egzaminem sprawdzającym wiedzę z wykładów.
M-3Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie testu
S-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest znajomość problematyki poruszanej na wykładach poprzez przeprowadzenie egzaminu pisemnego polegającego na odpowiedzi na cztery, pięć ptytań dotyczących tejże problematyki.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozpoznać wpływ inwestycji na środowisko naturalne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAU_2A_N2/B.2/1_K01Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej, świadomie potrafi kształtować inwestycję i jej wpływ na szeroko rozumiane środowisko i relacje społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAU_2A_K01A.S1. absolwent jest gotów do efektywnego wykorzystania wyobraźni, intuicji, twórczej postawy i samodzielnego myślenia w celu rozwiązywania skomplikowanych problemów projektowych;
Cel przedmiotuC-2Poznanie paradygmatu i zasad zrównoważonego rozwoju
C-3Uwrażliwienie na problemy ekologiczne w architekturze i budownictwie
C-1Nauczenie formowania przestrzeni obiektów użyteczności publicznej z uwzględnieniem zasad projektowania zrównoważonego, nabycie umiejętności planowania koncepcji energetycznych obiektów i podstaw ekologicznej certyfikacji budynków.
Treści programoweT-W-3Cykl życiowy materiałów budowlanych, dobór materiałów.
T-W-5Istniejące klasyfikacje budownictwa na zasadach zrównoważonego rozwoju: LEED, BREEAM, SBTool, DGNB, inne.
T-W-2Przykładowe rozwiązania obiektów architektonicznych spełniających zasady rozwoju zrównoważonego.
T-W-1Paradygmat rozwoju zrównoważonego i jego konsekwencje dla architektury.
T-W-4"Zdrowe" budynki i ich cykl życiowy.
T-W-6Egzamin.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny
M-1Wykłady przygotowujące studentów do projektowania architektonicznego proekologicznego. Treść wykładów to przede wszystkim rozwiązania proekologiczne stosowane w architekturze dotyczace zarówno formy, konstrukcji, materiałów, wentylacji, pojęcie zdrowego budynku. Wykłady kończą się egzaminem sprawdzającym wiedzę z wykładów.
M-3Wykład multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie testu
S-1Ocena podsumowująca: Oceniana jest znajomość problematyki poruszanej na wykładach poprzez przeprowadzenie egzaminu pisemnego polegającego na odpowiedzi na cztery, pięć ptytań dotyczących tejże problematyki.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie pozatechniczne aspekty działalności projektowej i planistycznej.
3,5
4,0
4,5
5,0