Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu English for Academic Research 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot English for Academic Research 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 21 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of English at level B2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Acquisition of knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Introduction to scientific discourse: spoken language, written language.4
T-LK-2Key verbs and nouns used in academic language.4
T-LK-3Basic adjectives, adverbs and phrases expressing quantity in specialised language.3
T-LK-4Selected grammar elements typical for scientific style (passive voice, impersonal form).5
T-LK-5Interpretation of graphs, graphics and statistics using specialised language.5
21

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Participation in classes21
A-LK-2Participation in consultations2
A-LK-3Preparation for classes7
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1M1 Practical classes
M-2M2 Presentation
M-3M3 Discussion
M-4M4 Work with text
M-5M5 Homework

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - Test
S-2Ocena formująca: F - Presentation
S-3Ocena podsumowująca: P - Exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA03a_W01
PhD student has knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.
ISDE_4-_W02C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA03a_U01
PhD student has skills of using English enabling using foreign literature, international contacts and publishing own papers.
ISDE_4-_U05C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA03a_K01
PhD student understants significance of knowledge of English in scientific and professional avtivities.
ISDE_4-_K01C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA03a_W01
PhD student has knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.
2,0
3,0PhD student acquired basic knowledge about English vocabulary and grammar.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA03a_U01
PhD student has skills of using English enabling using foreign literature, international contacts and publishing own papers.
2,0
3,0PhD student can use Engish at basic level, which significantly limits easy use of English literature, international contacts and publishing own papers.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA03a_K01
PhD student understants significance of knowledge of English in scientific and professional avtivities.
2,0
3,0PhD student tries to understand significance of knowledge of Engish in scientific and professional activities.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. McCarthy, F. O’Dell, Academic Vocabulary In Use., Cambridge, 2008
  2. English for Presentations, wyd. BC.edu
  3. Tamzen Armer, Cambridge English for Scientists, Cambridge University Press, Cambridge, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Lane Sarah, Instant Academic Skills, Cambridge University Press, Cambridge, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Introduction to scientific discourse: spoken language, written language.4
T-LK-2Key verbs and nouns used in academic language.4
T-LK-3Basic adjectives, adverbs and phrases expressing quantity in specialised language.3
T-LK-4Selected grammar elements typical for scientific style (passive voice, impersonal form).5
T-LK-5Interpretation of graphs, graphics and statistics using specialised language.5
21

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Participation in classes21
A-LK-2Participation in consultations2
A-LK-3Preparation for classes7
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA03a_W01PhD student has knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W02Has enhanced knowledge on methodology in scientific research, elaboration of publications and presenting research findings.
Cel przedmiotuC-1Acquisition of knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.
Treści programoweT-LK-1Introduction to scientific discourse: spoken language, written language.
T-LK-2Key verbs and nouns used in academic language.
T-LK-3Basic adjectives, adverbs and phrases expressing quantity in specialised language.
T-LK-4Selected grammar elements typical for scientific style (passive voice, impersonal form).
T-LK-5Interpretation of graphs, graphics and statistics using specialised language.
Metody nauczaniaM-1M1 Practical classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test
S-2Ocena formująca: F - Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0PhD student acquired basic knowledge about English vocabulary and grammar.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA03a_U01PhD student has skills of using English enabling using foreign literature, international contacts and publishing own papers.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U05Is able to develop scientific studies based on the obtained results in a form of publication or presentation in English and is able to operate in a research team.
Cel przedmiotuC-1Acquisition of knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.
Treści programoweT-LK-1Introduction to scientific discourse: spoken language, written language.
T-LK-2Key verbs and nouns used in academic language.
T-LK-3Basic adjectives, adverbs and phrases expressing quantity in specialised language.
T-LK-4Selected grammar elements typical for scientific style (passive voice, impersonal form).
T-LK-5Interpretation of graphs, graphics and statistics using specialised language.
Metody nauczaniaM-1M1 Practical classes
M-2M2 Presentation
M-3M3 Discussion
M-4M4 Work with text
M-5M5 Homework
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test
S-2Ocena formująca: F - Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0PhD student can use Engish at basic level, which significantly limits easy use of English literature, international contacts and publishing own papers.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA03a_K01PhD student understants significance of knowledge of English in scientific and professional avtivities.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01Understands the need and is ready for a critical analysis of the obtained scientific achievements within the scope of a represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Acquisition of knowledge on English vocabulary and grammar enabling studying literature of the programme of studies, international contacts and publishing own papers.
Treści programoweT-LK-1Introduction to scientific discourse: spoken language, written language.
T-LK-2Key verbs and nouns used in academic language.
T-LK-3Basic adjectives, adverbs and phrases expressing quantity in specialised language.
T-LK-4Selected grammar elements typical for scientific style (passive voice, impersonal form).
T-LK-5Interpretation of graphs, graphics and statistics using specialised language.
Metody nauczaniaM-1M1 Practical classes
M-2M2 Presentation
M-3M3 Discussion
M-4M4 Work with text
M-5M5 Homework
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - Test
S-2Ocena formująca: F - Presentation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0PhD student tries to understand significance of knowledge of Engish in scientific and professional activities.
3,5
4,0
4,5
5,0