Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu Applied mathematics I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Applied mathematics I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 12 1,20,60zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 9 0,80,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Advanced Mathematics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1A doctoral student has an established knowlegde of vector spaces.
C-2A doctoral student is able to search for sources about vector spaces, theis properties and applications.
C-3A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Solving exercises to reinforce understanding as well as develop technical skills.9
9
wykłady
T-W-1Vector spaces and linear transforms. Matrix representation of linear transforms. Diagonalization. Jordan forms. Orthogonal basis. Matrix decompositions.12
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in classes.9
A-A-2Homework.8
A-A-3Preparation for the test.7
24
wykłady
A-W-1Participation in lectures.12
A-W-2Homework.12
A-W-3Preparation for the exam.11
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture.
M-2Practical classes and discussion.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during lectures.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during classes.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_O04_W01
A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during lectures.
ISDE_4-_W01C-1T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_O04_U01
A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during classes.
ISDE_4-_U06C-2T-A-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_O04_K01
A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements.
ISDE_4-_K01C-3T-W-1, T-A-1M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_O04_W01
A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during lectures.
2,0
3,0A doctoral student has acquired basic knowledge of vector spaces.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_O04_U01
A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during classes.
2,0
3,0A doctoral student has acquired basic knowledge of vector spaces.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_O04_K01
A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements.
2,0
3,0A doctoral student can present work of group.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jeffrey Allan, Advanced Engineering Mathematics, Hardcourt Academic Press, 2002
  2. Groetsh, C.W., King, J.T., Matrix methods and applications, 1987
  3. Bellman Richard, Introduction to matrix analysis, 1960
  4. Graham Alexander, Nonnegative matrices and applicable topics in linear algebra, 1987
  5. Kłopotowski Jacek, Algebra liniowa, different issues
  6. Kłopotowski Jacek, Ekes Maria, Zbiór zadań z algebry liniowej, different issues

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Solving exercises to reinforce understanding as well as develop technical skills.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Vector spaces and linear transforms. Matrix representation of linear transforms. Diagonalization. Jordan forms. Orthogonal basis. Matrix decompositions.12
12

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in classes.9
A-A-2Homework.8
A-A-3Preparation for the test.7
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures.12
A-W-2Homework.12
A-W-3Preparation for the exam.11
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_O04_W01A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during lectures.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W01Has extended, theory-based knowledge connected with a represented field and scientific discipline together with detailed advanced level knowledge within the scope of conducted scientific research.
Cel przedmiotuC-1A doctoral student has an established knowlegde of vector spaces.
Treści programoweT-W-1Vector spaces and linear transforms. Matrix representation of linear transforms. Diagonalization. Jordan forms. Orthogonal basis. Matrix decompositions.
Metody nauczaniaM-1Lecture.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during lectures.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during classes.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0A doctoral student has acquired basic knowledge of vector spaces.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_O04_U01A doctoral student has aquired knowledge and skills gathered during classes.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U06Is able to deeper professional and personal competences, especially within the scope of obtaining and analysing the latest achievements connected with a represented scientific field and discipline.
Cel przedmiotuC-2A doctoral student is able to search for sources about vector spaces, theis properties and applications.
Treści programoweT-A-1Solving exercises to reinforce understanding as well as develop technical skills.
Metody nauczaniaM-2Practical classes and discussion.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during classes.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0A doctoral student has acquired basic knowledge of vector spaces.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_O04_K01A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01Understands the need and is ready for a critical analysis of the obtained scientific achievements within the scope of a represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-3A doctoral student understands the need of a critical analysis of scientific achievements.
Treści programoweT-W-1Vector spaces and linear transforms. Matrix representation of linear transforms. Diagonalization. Jordan forms. Orthogonal basis. Matrix decompositions.
T-A-1Solving exercises to reinforce understanding as well as develop technical skills.
Metody nauczaniaM-2Practical classes and discussion.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during lectures.
S-2Ocena podsumowująca: Evaluation of knowledge and skills of doctoral student gathered during classes.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0A doctoral student can present work of group.
3,5
4,0
4,5
5,0