Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
Sylabus przedmiotu Intellectual Property Protection:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | ZUT Doctoral School | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Intellectual Property Protection | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dział Wynalazczości i Ochrony Patentowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Wielecka <Monika.Wielecka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Completing the course concerning the intellectual property right on studies (first or second grade). |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | presentation: types of patent examination, parts of invention or utility model application, records in agreements with intellectual property rights |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Repetition of definitions of intellectual property. Examples of records in agreements (license or transfer) with intellectual property rights. Parts of invention or utility model application. Types of patent examinations. | 9 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | participation in classes | 9 |
A-S-2 | preparation to participation in classes | 10 |
A-S-3 | preparation to passing | 11 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informative lecture with the use of presentations, combined with a talk |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: activity during classes; written final credit |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_O02_W01 PhD students knows what elements the documentation consists of application, what are the types of patent research and what intellectual property records should be in agreements | ISDE_4-_W04 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_O02_U01 PhD student can choose the necessary elements of documentation application, distinguish between types of patent research and select relevant provisions regarding intellectual property in contracts. | ISDE_4-_U03 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISDE_4-_O02_K01 Ph Studnet actively creates property records intellectual in e.g. project contracts; proposes and supports appropriate patent research for conducted research; prepares elements of the application documentation in accordance with requirements | ISDE_4-_K05 | — | C-1 | T-S-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_O02_W01 PhD students knows what elements the documentation consists of application, what are the types of patent research and what intellectual property records should be in agreements | 2,0 | |
3,0 | knowledge of at least three elements of the application documentation; knowledge of the principle of written rights transfer; knowledge of at least two types of patent research | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_O02_U01 PhD student can choose the necessary elements of documentation application, distinguish between types of patent research and select relevant provisions regarding intellectual property in contracts. | 2,0 | |
3,0 | can choose at least one necessary entry in the intellectual property agreement, can choose at least one patent study for the project, can choose at least two elements of patent documentation that are required | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISDE_4-_O02_K01 Ph Studnet actively creates property records intellectual in e.g. project contracts; proposes and supports appropriate patent research for conducted research; prepares elements of the application documentation in accordance with requirements | 2,0 | |
3,0 | has a basic awareness of the role of: intellectual property in research, patent research | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |