Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska

Sylabus przedmiotu Zaawansowane zagadnienia w dziedzinie nauk rolniczych I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Zaawansowane zagadnienia w dziedzinie nauk rolniczych I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS5 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zakres wiedzy wynikający z programu studiów wybranej dyscypliny naukowej. Znajomość nowożytnego języka obcego (j. angielski) w stopniu umożliwiającym korzystanie z obcojęzycznych źródeł informacji naukowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczymi w dyscyplinach w ramach których przygotowują rozprawy doktorskie. Pogłębienie wiedzy doktorantów o najnowsze osiągnięcia w dyscyplinach w których realizowane jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Seria wykładów prowadzonych przez specjalistów z ZUT prezentująca najnowsze osiągnięcia w ramach dyscyplin prowadzonych w ramach Szkoły Doktorskiej.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach30
A-S-2Studiowanie literatury tematycznie związanej z zajęciami.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające. Metody aktywizujące.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Obecność na zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_S04b_W01
Doktorant ma pogłębioną wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania.
ISD_4-_W07, ISD_4-_W01, ISD_4-_W03, ISD_4-_W04, ISD_4-_W08C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_S04b_U01
Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego w ramach dziedziny w której prowadzi badania i dziedzinach pokrewnych.
ISD_4-_U06C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_S04b_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie oraz dyscyplinach pokrewnych.
ISD_4-_K01, ISD_4-_K04C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_S04b_W01
Doktorant ma pogłębioną wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania.
2,0
3,0Udział w zajęciach. Prowadzenie dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_S04b_U01
Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego w ramach dziedziny w której prowadzi badania i dziedzinach pokrewnych.
2,0
3,0Udział w zajęciach. Prowadzenie dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_S04b_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie oraz dyscyplinach pokrewnych.
2,0
3,0Udział w zajęciach. Prowadzenie dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Seria wykładów prowadzonych przez specjalistów z ZUT prezentująca najnowsze osiągnięcia w ramach dyscyplin prowadzonych w ramach Szkoły Doktorskiej.30
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach30
A-S-2Studiowanie literatury tematycznie związanej z zajęciami.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_S04b_W01Doktorant ma pogłębioną wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W07Posiada wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zależności w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz uwzględnienie interakcji i synergii z innymi dziedzinami i dyscyplinami, jak również na prowadzenie interdyscyplinarnych prac badawczych.
ISD_4-_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
ISD_4-_W03Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, umożliwiającą prowadzenie dyskusji oraz rewizję istniejących paradygmatów w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych, w szczególności związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
ISD_4-_W04Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z pozatechnicznymi aspektami działalności naukowej, zagadnieniami ochrony własności intelektualnej oraz uwarunkowaniami ekonomicznymi, prawnymi i etycznymi.
ISD_4-_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczymi w dyscyplinach w ramach których przygotowują rozprawy doktorskie. Pogłębienie wiedzy doktorantów o najnowsze osiągnięcia w dyscyplinach w których realizowane jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Seria wykładów prowadzonych przez specjalistów z ZUT prezentująca najnowsze osiągnięcia w ramach dyscyplin prowadzonych w ramach Szkoły Doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające. Metody aktywizujące.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obecność na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w zajęciach. Prowadzenie dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_S04b_U01Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego w ramach dziedziny w której prowadzi badania i dziedzinach pokrewnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczymi w dyscyplinach w ramach których przygotowują rozprawy doktorskie. Pogłębienie wiedzy doktorantów o najnowsze osiągnięcia w dyscyplinach w których realizowane jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Seria wykładów prowadzonych przez specjalistów z ZUT prezentująca najnowsze osiągnięcia w ramach dyscyplin prowadzonych w ramach Szkoły Doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające. Metody aktywizujące.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obecność na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w zajęciach. Prowadzenie dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_S04b_K01Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie oraz dyscyplinach pokrewnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczymi w dyscyplinach w ramach których przygotowują rozprawy doktorskie. Pogłębienie wiedzy doktorantów o najnowsze osiągnięcia w dyscyplinach w których realizowane jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Treści programoweT-S-1Seria wykładów prowadzonych przez specjalistów z ZUT prezentująca najnowsze osiągnięcia w ramach dyscyplin prowadzonych w ramach Szkoły Doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające. Metody aktywizujące.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Obecność na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w zajęciach. Prowadzenie dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0