Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska

Sylabus przedmiotu Matematyka stosowana II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Matematyka stosowana II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Ewert-Krzemieniewski <Stanislaw.Ewert-Krzemieniewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Zwierzchowski <Maciej.Zwierzchowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 9 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaawansowane metody matematyczne. Rachunek różniczkowy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z teorią rachunku operatorowego.
C-2Nabycie przez doktoranta umiejętności znalezienia informacji naukowych na temat własności rachunku operatorowego i jego zastosowania.
C-3Wskazanie doktorantom potrzeby ciągłego i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć naukowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbednych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.9
9
wykłady
T-W-1Pojecia podstawowoe rachunku operatorowego. Transformata Laplace'a. Odwrotna transformata Laplace'a. Splot funkcji ciągłych. Różne zastosowania transformaty Laplace'a.5
T-W-2Transformata Fouriera. Aproksymacja funkcji za pomocą szeregów Fouriera. Związek między szeregiem Fouriera i transformatą Fouriera. Związek przekształcenia Fouriera z transformatą Laplace'a.4
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Analiza literatury i poszerzenie wiedzy z wykładów.10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia.12
31
wykłady
A-W-1Obowiązkowy udział w zajęciach.9
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów wraz ze studiowaniem literatury.11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów.10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe, dyskusja dydaktyczna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowe sprawdzanie wiedzy w zakresie efektów czastkowych.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w zakresie założonych efektów.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_O05_W01
Student zna definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
ISD_4-_W01C-1T-W-2, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_O05_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
ISD_4-_U06C-2T-A-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_O05_K01
Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_K01C-3T-W-2, T-W-1, T-A-1M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_O05_W01
Student zna definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
2,0
3,0Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_O05_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
2,0
3,0Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_O05_K01
Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
2,0
3,0Doktorant potrafi zaprezentować wyniki pracy zespołu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jurkowlaniec A.,Rybarczyk A.,Świetlicka A., Rachunek operatorowy. Metody rozwiązywania zadań., PWN, Warszawa, 2015

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbednych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojecia podstawowoe rachunku operatorowego. Transformata Laplace'a. Odwrotna transformata Laplace'a. Splot funkcji ciągłych. Różne zastosowania transformaty Laplace'a.5
T-W-2Transformata Fouriera. Aproksymacja funkcji za pomocą szeregów Fouriera. Związek między szeregiem Fouriera i transformatą Fouriera. Związek przekształcenia Fouriera z transformatą Laplace'a.4
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach.9
A-A-2Analiza literatury i poszerzenie wiedzy z wykładów.10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia.12
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obowiązkowy udział w zajęciach.9
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki wykładów wraz ze studiowaniem literatury.11
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_O05_W01Student zna definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z teorią rachunku operatorowego.
Treści programoweT-W-2Transformata Fouriera. Aproksymacja funkcji za pomocą szeregów Fouriera. Związek między szeregiem Fouriera i transformatą Fouriera. Związek przekształcenia Fouriera z transformatą Laplace'a.
T-W-1Pojecia podstawowoe rachunku operatorowego. Transformata Laplace'a. Odwrotna transformata Laplace'a. Splot funkcji ciągłych. Różne zastosowania transformaty Laplace'a.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowe sprawdzanie wiedzy w zakresie efektów czastkowych.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w zakresie założonych efektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_O05_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez doktoranta umiejętności znalezienia informacji naukowych na temat własności rachunku operatorowego i jego zastosowania.
Treści programoweT-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbednych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wykład problemowy, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowe sprawdzanie wiedzy w zakresie efektów czastkowych.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w zakresie założonych efektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant prezentuje wyniki bez umiejetności ich analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_O05_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
Cel przedmiotuC-3Wskazanie doktorantom potrzeby ciągłego i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć naukowych.
Treści programoweT-W-2Transformata Fouriera. Aproksymacja funkcji za pomocą szeregów Fouriera. Związek między szeregiem Fouriera i transformatą Fouriera. Związek przekształcenia Fouriera z transformatą Laplace'a.
T-W-1Pojecia podstawowoe rachunku operatorowego. Transformata Laplace'a. Odwrotna transformata Laplace'a. Splot funkcji ciągłych. Różne zastosowania transformaty Laplace'a.
T-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbednych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowe sprawdzanie wiedzy w zakresie efektów czastkowych.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy w zakresie założonych efektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi zaprezentować wyniki pracy zespołu.
3,5
4,0
4,5
5,0