Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
Sylabus przedmiotu Ochrona własności intelektualnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ochrona własności intelektualnej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dział Wynalazczości i Ochrony Patentowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Wielecka <Monika.Wielecka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczone zajęcia na studiach pierwszego lub drugiego stopnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie uczestnika z rodzajami badań patentowych, elementami dokumentacji zgłoszeniowej wynalazku i wzoru użytkowego oraz zapisami dotyczącymi własności intelektualnej w umowach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | powtórzenie definicji z zakresu własności intelektualnej | 1 |
T-S-2 | przykładowe zapisy dotyczące własności intelektualnej w umowach licencyjnych albo o przeniesieniu prawa | 3 |
T-S-3 | elementy dokumentacji zgłoszeniowej wynalazków i wzorów użytkowych | 4 |
T-S-4 | rodzaje badań patentowych | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-S-2 | przygotowanie do zajęć | 10 |
A-S-3 | przygotowanie do zaliczenia | 11 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z użyciem prezentacji, połączony z pogadanką |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie końcowe |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_O02_W01 uczestnik wie z jakich elementów składa się dokumentacja zgłoszeniowa, jakie są rodzaje badań patentowych oraz jakie zapisy dotyczące własności intelektualnej powinny być w umowach | ISD_4-_W04 | — | C-1 | T-S-4, T-S-3, T-S-2, T-S-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_O02_U01 uczestnik potrafi wybrać niezbędne elementy dokumentacji zgłoszeniowej, odróżnić rodzaje badań patentowych oraz wybrać odpowiednie zapisy dotyczące własności intelektualnej do umów | ISD_4-_U03 | — | C-1 | T-S-4, T-S-3, T-S-2 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_O02_K01 uczestnik aktywnie kreuje zapisy dotyczące własności intelektualnej w umowach np. projektowych; proponuje i dopiera odpowiednie badania patentowe do prowadzonych badań; przygotowuje elementy dokumentacji zgłoszeniowej zgodnie z wymogami | ISD_4-_K05 | — | C-1 | T-S-4, T-S-3, T-S-2, T-S-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_O02_W01 uczestnik wie z jakich elementów składa się dokumentacja zgłoszeniowa, jakie są rodzaje badań patentowych oraz jakie zapisy dotyczące własności intelektualnej powinny być w umowach | 2,0 | |
3,0 | znajomość co najmniej trzech elementów dokumentacji zgłoszeniowej; znajomość zasady pisemnego przenoszenia praw; znajomośc co najmniej dwóch rodzajów badań patentowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_O02_U01 uczestnik potrafi wybrać niezbędne elementy dokumentacji zgłoszeniowej, odróżnić rodzaje badań patentowych oraz wybrać odpowiednie zapisy dotyczące własności intelektualnej do umów | 2,0 | |
3,0 | potrafi wybrać co jamniej jeden niezbędny zapis w umowie dotyczacej własności intelektualnej, potrafi dobrać co najmniej jedno badanie patentowe do projektu, potrafi wybrać co najmniej dwa elementy dokumentacji patentowej, które sa wymagane | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_O02_K01 uczestnik aktywnie kreuje zapisy dotyczące własności intelektualnej w umowach np. projektowych; proponuje i dopiera odpowiednie badania patentowe do prowadzonych badań; przygotowuje elementy dokumentacji zgłoszeniowej zgodnie z wymogami | 2,0 | |
3,0 | ma podstawową świadomość roli: własności intelektualnej w pracach badawczych, badań patentowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- redakcja Andrzej Pyrża, Poradnik wynalazcy. Procedury zgłoszeniowe w systemie krajowym, europejskim, międzyrarodowym, Urząd Patentowy RP, Warszawa, 2017, III