Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska

Sylabus przedmiotu Wykład specjalistyczny I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Wykład specjalistyczny I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 6 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zakres wiedzy wynikający z programu studiów wybranej dyscypliny naukowej. Znajomość nowożytnego języka obcego (j. angielski) w stopniu umożliwiającym korzystanie z obcojęzycznych źródeł informacji naukowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczym z zakresu dyscyplin w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach6
A-W-2Studiowanie literatury związanej z tematyką wykładów oraz z przedmiotem rozprawy doktorskiej.24
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_S01_W01
Doktorant ma wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania oraz w dyscyplinach pokrewnych.
ISD_4-_W01, ISD_4-_W03, ISD_4-_W08C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_S01_U01
Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego
ISD_4-_U06C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_S01_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie.
ISD_4-_K01, ISD_4-_K02, ISD_4-_K04C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_S01_W01
Doktorant ma wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania oraz w dyscyplinach pokrewnych.
2,0
3,0Udział w seminariach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_S01_U01
Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego
2,0
3,0Udział w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_S01_K01
Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie.
2,0
3,0Udział w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.6
6

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach6
A-W-2Studiowanie literatury związanej z tematyką wykładów oraz z przedmiotem rozprawy doktorskiej.24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_S01_W01Doktorant ma wiedzę związaną z światowym dorobkiem naukowym w dziedzinie i dyscyplinie, której prowadzi badania. Doktorant zna najnowsze osiągnięcia w dziedzinie i dyscyplinie, w której prowadzi badania oraz w dyscyplinach pokrewnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W01Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową oraz wiedzę szczegółową na zaawansowanym poziomie w zakresie prowadzonych badań naukowych.
ISD_4-_W03Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, umożliwiającą prowadzenie dyskusji oraz rewizję istniejących paradygmatów w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych, w szczególności związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
ISD_4-_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczym z zakresu dyscyplin w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Treści programoweT-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w seminariach.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_S01_U01Doktorant potrafi myśleć analitycznie i syntetycznie oraz twórczo i innowacyjnie. Doktorant ma zdolności do szybkiej adaptacji, przyswajania nowej wiedzy, myślenia abstrakcyjnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczym z zakresu dyscyplin w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Treści programoweT-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_S01_K01Doktorant ma kompetencje do krytycznej oceny uzyskanych w ramach wykonywanej rozprawy doktorskiej wyników prac badawczych z uwzględnieniem najnowszych trendów w reprezentowanej dziedzinie i dyscyplinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K01Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy uzyskanego dorobku naukowego w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny
ISD_4-_K02Rozumie konieczność i jest gotów do krytycznej analizy wkładu wyników własnej działalności badawczej w rozwój reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
ISD_4-_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z najnowszymi trendami badawczym z zakresu dyscyplin w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Treści programoweT-W-1Wykład prowadzony przez uznanych specjalistów (również profesorów wizytujących) obejmujących tematycznie dyscypliny w ramach których prowadzone jest kształcenie w Szkole Doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Metody podające.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Udział w zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Udział w zajęciach.
3,5
4,0
4,5
5,0