Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska
Sylabus przedmiotu Umiejętności komunikacyjne i interdyscyplinarne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Szkoła Doktorska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Umiejętności komunikacyjne i interdyscyplinarne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy doktorantów, zainteresowanych doskonaleniem swoich kompetencji osobistych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Umiejętności interdyscyplinarne | 2 |
T-W-2 | Warunki pracy zespołowej | 2 |
T-W-3 | Komunikacja niewerbalna | 2 |
T-W-4 | Bariery komunikacyjne | 1 |
T-W-5 | Konstruktywna informacja zwrotna | 2 |
T-W-6 | Mentoring | 1 |
T-W-7 | Tutoring | 1 |
T-W-8 | Motywowanie | 1 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-W-2 | uczestnictwo w konsultacjach | 6 |
A-W-3 | zapoznanie się z literaturą przedmiotu - indywidualne przygotowanie do zajęć | 6 |
A-W-4 | przygotowanie pracy zaliczeniowej | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_E02_W01 Doktorant posiada wiedzę na temat zagadnień związanych z umiejętnościami interdyscyplinarnymi oraz problami komunikacji międzyludzkiej, głównie w miejscu pracy. | ISD_4-_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_E02_U01 Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do poszerzania swoich kompetencji osobistych. | ISD_4-_U05, ISD_4-_U06 | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISD_4-_E02_K01 Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedniej organizacji jej aktywności, a także rozoju kompetencji. | ISD_4-_K03, ISD_4-_K05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_E02_W01 Doktorant posiada wiedzę na temat zagadnień związanych z umiejętnościami interdyscyplinarnymi oraz problami komunikacji międzyludzkiej, głównie w miejscu pracy. | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie eseju na temat związany z problematyką zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_E02_U01 Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do poszerzania swoich kompetencji osobistych. | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie eseju na temat związany z problematyką zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISD_4-_E02_K01 Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedniej organizacji jej aktywności, a także rozoju kompetencji. | 2,0 | |
3,0 | Przygotowanie eseju na temat związany z problematyką zajęć. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Paweł Smółka, Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Wolters Kluwer, 2016
- Silberman Mel , Hansburg Freda, Inteligencja interpersonalna, Studio Emka, 2012
- Krajewska Anna, Kompetencje personalne i społeczne Podręcznik, Ekonomik, 2019
Literatura dodatkowa
- John Stewart, Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007