Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska

Sylabus przedmiotu Umiejętności komunikacyjne i interdyscyplinarne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Umiejętności komunikacyjne i interdyscyplinarne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Chemii Organicznej i Chemii Fizycznej
Nauczyciel odpowiedzialny Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elwira Wróblewska <Elwira.Wroblewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 12 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy doktorantów, zainteresowanych doskonaleniem swoich kompetencji osobistych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Umiejętności interdyscyplinarne2
T-W-2Warunki pracy zespołowej2
T-W-3Komunikacja niewerbalna2
T-W-4Bariery komunikacyjne1
T-W-5Konstruktywna informacja zwrotna2
T-W-6Mentoring1
T-W-7Tutoring1
T-W-8Motywowanie1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2uczestnictwo w konsultacjach6
A-W-3zapoznanie się z literaturą przedmiotu - indywidualne przygotowanie do zajęć6
A-W-4przygotowanie pracy zaliczeniowej6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład problemowy
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_E02_W01
Doktorant posiada wiedzę na temat zagadnień związanych z umiejętnościami interdyscyplinarnymi oraz problami komunikacji międzyludzkiej, głównie w miejscu pracy.
ISD_4-_W04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_E02_U01
Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do poszerzania swoich kompetencji osobistych.
ISD_4-_U05, ISD_4-_U06C-1T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISD_4-_E02_K01
Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedniej organizacji jej aktywności, a także rozoju kompetencji.
ISD_4-_K03, ISD_4-_K05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_E02_W01
Doktorant posiada wiedzę na temat zagadnień związanych z umiejętnościami interdyscyplinarnymi oraz problami komunikacji międzyludzkiej, głównie w miejscu pracy.
2,0
3,0Przygotowanie eseju na temat związany z problematyką zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_E02_U01
Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do poszerzania swoich kompetencji osobistych.
2,0
3,0Przygotowanie eseju na temat związany z problematyką zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISD_4-_E02_K01
Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedniej organizacji jej aktywności, a także rozoju kompetencji.
2,0
3,0Przygotowanie eseju na temat związany z problematyką zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Paweł Smółka, Kompetencje społeczne. Metody pomiaru i doskonalenia umiejętności interpersonalnych, Wolters Kluwer, 2016
  2. Silberman Mel , Hansburg Freda, Inteligencja interpersonalna, Studio Emka, 2012
  3. Krajewska Anna, Kompetencje personalne i społeczne Podręcznik, Ekonomik, 2019

Literatura dodatkowa

  1. John Stewart, Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2007

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Umiejętności interdyscyplinarne2
T-W-2Warunki pracy zespołowej2
T-W-3Komunikacja niewerbalna2
T-W-4Bariery komunikacyjne1
T-W-5Konstruktywna informacja zwrotna2
T-W-6Mentoring1
T-W-7Tutoring1
T-W-8Motywowanie1
12

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2uczestnictwo w konsultacjach6
A-W-3zapoznanie się z literaturą przedmiotu - indywidualne przygotowanie do zajęć6
A-W-4przygotowanie pracy zaliczeniowej6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_E02_W01Doktorant posiada wiedzę na temat zagadnień związanych z umiejętnościami interdyscyplinarnymi oraz problami komunikacji międzyludzkiej, głównie w miejscu pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W04Posiada poszerzoną, podbudowaną teoretycznie wiedzę, związaną z pozatechnicznymi aspektami działalności naukowej, zagadnieniami ochrony własności intelektualnej oraz uwarunkowaniami ekonomicznymi, prawnymi i etycznymi.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy doktorantów, zainteresowanych doskonaleniem swoich kompetencji osobistych.
Treści programoweT-W-1Umiejętności interdyscyplinarne
T-W-2Warunki pracy zespołowej
T-W-3Komunikacja niewerbalna
T-W-5Konstruktywna informacja zwrotna
T-W-4Bariery komunikacyjne
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie eseju na temat związany z problematyką zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_E02_U01Doktorant potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do poszerzania swoich kompetencji osobistych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U05Potrafi przygotować w oparciu o uzyskane wyniki opracowanie naukowe w postaci publikacji naukowej lub prezentacji w języku angielskim oraz potrafi funkcjonować w zespole naukowo-badawczym.
ISD_4-_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy doktorantów, zainteresowanych doskonaleniem swoich kompetencji osobistych.
Treści programoweT-W-5Konstruktywna informacja zwrotna
T-W-6Mentoring
T-W-7Tutoring
T-W-8Motywowanie
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie eseju na temat związany z problematyką zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISD_4-_E02_K01Doktorant rozumie, że jakość badań i kształcenia zależy od kadry akademickiej, jej jakości naukowej i dydaktycznej oraz odpowiedniej organizacji jej aktywności, a także rozoju kompetencji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K03Rozumie obowiązek wypełniania zobowiązań społecznych, badawczych i twórczych oraz ma świadomość inicjowania działań na rzecz interesu publicznego.
ISD_4-_K05Rozumie potrzebę przestrzegania norm etycznych i prawnych w pracy badawczej, ze szczególnym uwzględnieniem prowadzenia badań w sposób niezależny oraz respektowania zasady publicznej własności wyników działalności naukowej z uwzględnieniem praw własności intelektualnej.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy doktorantów, zainteresowanych doskonaleniem swoich kompetencji osobistych.
Treści programoweT-W-1Umiejętności interdyscyplinarne
T-W-2Warunki pracy zespołowej
T-W-5Konstruktywna informacja zwrotna
T-W-8Motywowanie
Metody nauczaniaM-1wykład problemowy
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: ocena aktywności podczas pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie eseju na temat związany z problematyką zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0