Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - Szkoła Doktorska

Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość dla naukowca:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Szkoła Doktorska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Przedsiębiorczość dla naukowca
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 12 0,60,60zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 9 0,40,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie doktorantów z istotą przedsiębiorczości naukowców i inżynierów oraz możliwościami wykorzystania wiedzy do stworzenia przedsiębiorstw typu start-up.
C-2Zapoznanie doktorantów z zasadami stworzenia przedsiębiorstwa opartego na rozwoju nowej technologii/nowego produktu i ich wdrożeniem na rynku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Projekt przedsięwzięcia biznesowego typu start-up - działania wstępne przy tworzeniu koncepcji (pomysł, zespól, aspekty organizacyjne, finsnsowe, rynkowe itp.)2
T-A-2Wykorzystanie narzędzi modelu Business Canvas do rozpoznania potrzeb nabywców i możliwości działania planowanej firmy start-up2
T-A-3Wartości dla klienta i ich opisy. Wybór i przygotowanie MVP. Wybór metod testowania hipotez.2
T-A-4Źródła i wielkość przychodów i kosztów w planowanej firmie start-up. Sposoby finansowania przedsięwzięcia na etapie tworzenia i funkcjonowania po uruchomieniu. Montaż finansowy.2
T-A-5Przygotowanie całości projektu planowanej firmy start-up w formie opisu. Praca całego zespołu nad koncepcją start-up w formie pisemnej i prezentacji multimedialnej.1
9
wykłady
T-W-1Przemiany i wyzwania gospodarki światowej i ich oddziaływanie na przedsiębiorczość XXI w.2
T-W-2Decyzje przedsiębiorstw na rynkach dóbr i zasobów oraz ich uwarunkowania. Struktury rynkowe i konkurencja na różnych rynkach.2
T-W-3Przedsiębiorczość w różnych ujęciach. Naukowcy i inżynierowie jako przedsiębiorcy. Typy przedsiębiorczości naukowców.2
T-W-4Rozpoznawanie i sprawdzanie możliwości przedsięwzięć technologicznych. Projektowanie i rozwój firmy typu start-up. Budowanie skutecznego zespołu. Wybrane aspekty ochrony własności intelektualnej.2
T-W-5Strategie rozwoju produktów zaawansowanych technologii. Strategie transformacji technologii i wejścia na rynek. Wzorce przyjęcia technologii/produktu na rynku i strategia marketingowa2
T-W-6Model biznesowy firmy start-up i jego finansowanie. Strategie finansowania, możliwości, korzyści i koszty wyboru różnych rozwiązań.2
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach.9
A-A-2Zaliczenie koncepcji firmy start-up.1
A-A-3Przygotowanie prezentacji koncepcji firmy start-up w formie opisu.2
12
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.12
A-W-2Udział w konsultacjach.1
A-W-3Zaliczenie.1
A-W-4Zapoznanie się z literaturą przedmiotu.4
18

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy i konwersatoryjny z wykorzystaniem technik audiowizualnych.
M-2Dyskusja.
M-3Indywidualne konsultacje.
M-4Analiza studiów przypadków.
M-5Praca w grupach.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z aktywności na wykładach.
S-2Ocena formująca: Ocena z pracy w grupie.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA07_W01
doktorant ma wiedzę pozwalającą: zrozumieć istotę przedsiębiorczości technologicznej naukowców, ocenić swoje możliwości zaistnienia jako przedsiębiorca, rozpoznać i sprawdzić możliwości stworzenia przedsiębiorstwa technologicznego typu start-up
ISD_4-_W07, ISD_4-_W08C-1, C-2T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-6M-1, M-2, M-3S-1, S-3
SD_3-_SzDA07_W02
doktorant ma podstawową wiedzę w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem typu start-up i nowym rozwiązaniem (w zakresie finansowania rozwoju technologii/produktu oraz przedsiębiorstwa, ochrony własności intelektualnej, strategii rynkowej, marketingowej
ISD_4-_W07, ISD_4-_W08C-2T-W-5, T-W-4, T-W-6M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA07_U01
doktorant na poziomie podstawowym potrafii rozpoznać i sprawdzić możliwości technologiczne na potrzeby ich rynkowego wykorzystania oraz wybrać sposób zorganizowania przedsiębiorstwa technologicznego i niezbędne strategie - ochrony własności intelektualnej, rozwoju produktów/technologii, wprowadzenia nowego rozwiązania na rynek, strategię marketingową i strategię finansową dla nowego przedsiębiorstwa technologicznego
ISD_4-_U06C-1, C-2T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-5M-2, M-3, M-4, M-5S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SD_3-_SzDA07_K01
doktorant wykazuje aktywną i zdeterminowaną postawę wobec przedsiębiorczości naukowców, kreatywność oraz świadomość potrzeby wykorzystania wiedzy i know-how dla działań przedsiębiorczych i rozwiązywania przez naukowców problemów społeczno-gospodarczych dzięki innowacyjnym rozwiązaniom
ISD_4-_K04C-1, C-2T-W-5, T-W-3, T-A-1, T-A-3, T-A-2M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA07_W01
doktorant ma wiedzę pozwalającą: zrozumieć istotę przedsiębiorczości technologicznej naukowców, ocenić swoje możliwości zaistnienia jako przedsiębiorca, rozpoznać i sprawdzić możliwości stworzenia przedsiębiorstwa technologicznego typu start-up
2,0
3,0Doktorant opanował podstawowy materiał programowy i w tym zakresie wykazuje jego zrozumienie.
3,5
4,0
4,5
5,0
SD_3-_SzDA07_W02
doktorant ma podstawową wiedzę w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem typu start-up i nowym rozwiązaniem (w zakresie finansowania rozwoju technologii/produktu oraz przedsiębiorstwa, ochrony własności intelektualnej, strategii rynkowej, marketingowej
2,0
3,0Doktorant opanował podstawowy materiał programowy i w tym zakresie wykazuje jego zrozumienie. Dysponując wiedzą na tym poziomie wykonał, pracując w grupie, projket przedsiębiorstwa technologicznego (przy wydatnej pomocy nauczyciela). Podczas sprawdzania wiedzy popełnia pewne błędy merytoryczne.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA07_U01
doktorant na poziomie podstawowym potrafii rozpoznać i sprawdzić możliwości technologiczne na potrzeby ich rynkowego wykorzystania oraz wybrać sposób zorganizowania przedsiębiorstwa technologicznego i niezbędne strategie - ochrony własności intelektualnej, rozwoju produktów/technologii, wprowadzenia nowego rozwiązania na rynek, strategię marketingową i strategię finansową dla nowego przedsiębiorstwa technologicznego
2,0
3,0Doktorant wykazal w podstawowym zakresie zdolność do zastosowania uzyskanej wiedzy i posiadanego know-how do przeanalizowania i wykonania zadania wraz innymi osobami ( w grupie) i rozwiązania problemów związanych z tym zadaniem.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SD_3-_SzDA07_K01
doktorant wykazuje aktywną i zdeterminowaną postawę wobec przedsiębiorczości naukowców, kreatywność oraz świadomość potrzeby wykorzystania wiedzy i know-how dla działań przedsiębiorczych i rozwiązywania przez naukowców problemów społeczno-gospodarczych dzięki innowacyjnym rozwiązaniom
2,0
3,0Doktorant wykazuje w dostatecznym stopniu zdolność do realizowania zaangażowanej i kreatywnej postawy przedsiębiorczego naukowca, który jest gotów dzięki uzyskanej wiedzy i posiadanego know-how rozwiązywać problemy społeczne i gospodarcze.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Blank S., Dorf B., Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Helion, Gliwice, 2013, Wydanie tej pozycji z 2018 r. występuje jako eAudiobook.
  2. Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes., Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2010, Wydanie 2 zaktualizowane, Wydanie dostępne w wersji elektonicznej na stronie: http://nowybiznes.edu.pl/s/p/artykuły/85/85/PdA%202010pdf
  3. Duraj J., Papiernik-Wojdera M., Przedsiębirczośc i innowacyjność, Difin, Warszawa, 2010
  4. Filar E., Skrzypek J., Biznes plan, Poltext, Warszawa, 2002
  5. Grycuk A., Wybrane narzedzia wspierania start-upów w Polsce, Studia BAS, 2019, nr 2(58), s. 153-181
  6. Piecuch T., Przedsiębiorczośc. Podstawy teoretyczne, C.H. Beck, Warszawa, 2013
  7. Skala A., Start-upy. Wyzwania dla zarządzania i edukacji, edu.Libri, Kraków-Legionowo, 2018
  8. Nielson N. H., Finansowanie startupów, Helion, Gliwice, 2018
  9. Ries E., Droga startupu. Metoda sukcesu, Helion, Gliwice, 2018

Literatura dodatkowa

  1. Allen K., Entrepreneurship for Scienists and Engineers, Prentice Hall, Upper Saddle River, N.J., 2009
  2. Ostwalder A., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa, 2012
  3. Maurya A., Runninglean: Iterate from Plan A to Plan That Works, O'Reilly, Boston, 2012

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Projekt przedsięwzięcia biznesowego typu start-up - działania wstępne przy tworzeniu koncepcji (pomysł, zespól, aspekty organizacyjne, finsnsowe, rynkowe itp.)2
T-A-2Wykorzystanie narzędzi modelu Business Canvas do rozpoznania potrzeb nabywców i możliwości działania planowanej firmy start-up2
T-A-3Wartości dla klienta i ich opisy. Wybór i przygotowanie MVP. Wybór metod testowania hipotez.2
T-A-4Źródła i wielkość przychodów i kosztów w planowanej firmie start-up. Sposoby finansowania przedsięwzięcia na etapie tworzenia i funkcjonowania po uruchomieniu. Montaż finansowy.2
T-A-5Przygotowanie całości projektu planowanej firmy start-up w formie opisu. Praca całego zespołu nad koncepcją start-up w formie pisemnej i prezentacji multimedialnej.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przemiany i wyzwania gospodarki światowej i ich oddziaływanie na przedsiębiorczość XXI w.2
T-W-2Decyzje przedsiębiorstw na rynkach dóbr i zasobów oraz ich uwarunkowania. Struktury rynkowe i konkurencja na różnych rynkach.2
T-W-3Przedsiębiorczość w różnych ujęciach. Naukowcy i inżynierowie jako przedsiębiorcy. Typy przedsiębiorczości naukowców.2
T-W-4Rozpoznawanie i sprawdzanie możliwości przedsięwzięć technologicznych. Projektowanie i rozwój firmy typu start-up. Budowanie skutecznego zespołu. Wybrane aspekty ochrony własności intelektualnej.2
T-W-5Strategie rozwoju produktów zaawansowanych technologii. Strategie transformacji technologii i wejścia na rynek. Wzorce przyjęcia technologii/produktu na rynku i strategia marketingowa2
T-W-6Model biznesowy firmy start-up i jego finansowanie. Strategie finansowania, możliwości, korzyści i koszty wyboru różnych rozwiązań.2
12

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach.9
A-A-2Zaliczenie koncepcji firmy start-up.1
A-A-3Przygotowanie prezentacji koncepcji firmy start-up w formie opisu.2
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.12
A-W-2Udział w konsultacjach.1
A-W-3Zaliczenie.1
A-W-4Zapoznanie się z literaturą przedmiotu.4
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA07_W01doktorant ma wiedzę pozwalającą: zrozumieć istotę przedsiębiorczości technologicznej naukowców, ocenić swoje możliwości zaistnienia jako przedsiębiorca, rozpoznać i sprawdzić możliwości stworzenia przedsiębiorstwa technologicznego typu start-up
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W07Posiada wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zależności w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz uwzględnienie interakcji i synergii z innymi dziedzinami i dyscyplinami, jak również na prowadzenie interdyscyplinarnych prac badawczych.
ISD_4-_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z istotą przedsiębiorczości naukowców i inżynierów oraz możliwościami wykorzystania wiedzy do stworzenia przedsiębiorstw typu start-up.
C-2Zapoznanie doktorantów z zasadami stworzenia przedsiębiorstwa opartego na rozwoju nowej technologii/nowego produktu i ich wdrożeniem na rynku.
Treści programoweT-W-5Strategie rozwoju produktów zaawansowanych technologii. Strategie transformacji technologii i wejścia na rynek. Wzorce przyjęcia technologii/produktu na rynku i strategia marketingowa
T-W-3Przedsiębiorczość w różnych ujęciach. Naukowcy i inżynierowie jako przedsiębiorcy. Typy przedsiębiorczości naukowców.
T-W-4Rozpoznawanie i sprawdzanie możliwości przedsięwzięć technologicznych. Projektowanie i rozwój firmy typu start-up. Budowanie skutecznego zespołu. Wybrane aspekty ochrony własności intelektualnej.
T-W-6Model biznesowy firmy start-up i jego finansowanie. Strategie finansowania, możliwości, korzyści i koszty wyboru różnych rozwiązań.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy i konwersatoryjny z wykorzystaniem technik audiowizualnych.
M-2Dyskusja.
M-3Indywidualne konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z aktywności na wykładach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant opanował podstawowy materiał programowy i w tym zakresie wykazuje jego zrozumienie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA07_W02doktorant ma podstawową wiedzę w zakresie organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem typu start-up i nowym rozwiązaniem (w zakresie finansowania rozwoju technologii/produktu oraz przedsiębiorstwa, ochrony własności intelektualnej, strategii rynkowej, marketingowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_W07Posiada wiedzę umożliwiającą zrozumienie zaawansowanych zależności w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny oraz uwzględnienie interakcji i synergii z innymi dziedzinami i dyscyplinami, jak również na prowadzenie interdyscyplinarnych prac badawczych.
ISD_4-_W08Zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, również w odniesieniu do najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie doktorantów z zasadami stworzenia przedsiębiorstwa opartego na rozwoju nowej technologii/nowego produktu i ich wdrożeniem na rynku.
Treści programoweT-W-5Strategie rozwoju produktów zaawansowanych technologii. Strategie transformacji technologii i wejścia na rynek. Wzorce przyjęcia technologii/produktu na rynku i strategia marketingowa
T-W-4Rozpoznawanie i sprawdzanie możliwości przedsięwzięć technologicznych. Projektowanie i rozwój firmy typu start-up. Budowanie skutecznego zespołu. Wybrane aspekty ochrony własności intelektualnej.
T-W-6Model biznesowy firmy start-up i jego finansowanie. Strategie finansowania, możliwości, korzyści i koszty wyboru różnych rozwiązań.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy i konwersatoryjny z wykorzystaniem technik audiowizualnych.
M-2Dyskusja.
M-3Indywidualne konsultacje.
M-4Analiza studiów przypadków.
M-5Praca w grupach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z aktywności na wykładach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa.
S-2Ocena formująca: Ocena z pracy w grupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant opanował podstawowy materiał programowy i w tym zakresie wykazuje jego zrozumienie. Dysponując wiedzą na tym poziomie wykonał, pracując w grupie, projket przedsiębiorstwa technologicznego (przy wydatnej pomocy nauczyciela). Podczas sprawdzania wiedzy popełnia pewne błędy merytoryczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA07_U01doktorant na poziomie podstawowym potrafii rozpoznać i sprawdzić możliwości technologiczne na potrzeby ich rynkowego wykorzystania oraz wybrać sposób zorganizowania przedsiębiorstwa technologicznego i niezbędne strategie - ochrony własności intelektualnej, rozwoju produktów/technologii, wprowadzenia nowego rozwiązania na rynek, strategię marketingową i strategię finansową dla nowego przedsiębiorstwa technologicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_U06Potrafi pogłębiać kompetencje zawodowe i osobiste, szczególnie w zakresie pozyskiwania oraz analizowania najnowszych osiągnięć związanych z reprezentowaną dziedziną i dyscypliną naukową.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z istotą przedsiębiorczości naukowców i inżynierów oraz możliwościami wykorzystania wiedzy do stworzenia przedsiębiorstw typu start-up.
C-2Zapoznanie doktorantów z zasadami stworzenia przedsiębiorstwa opartego na rozwoju nowej technologii/nowego produktu i ich wdrożeniem na rynku.
Treści programoweT-W-5Strategie rozwoju produktów zaawansowanych technologii. Strategie transformacji technologii i wejścia na rynek. Wzorce przyjęcia technologii/produktu na rynku i strategia marketingowa
T-W-4Rozpoznawanie i sprawdzanie możliwości przedsięwzięć technologicznych. Projektowanie i rozwój firmy typu start-up. Budowanie skutecznego zespołu. Wybrane aspekty ochrony własności intelektualnej.
T-W-6Model biznesowy firmy start-up i jego finansowanie. Strategie finansowania, możliwości, korzyści i koszty wyboru różnych rozwiązań.
T-A-1Projekt przedsięwzięcia biznesowego typu start-up - działania wstępne przy tworzeniu koncepcji (pomysł, zespól, aspekty organizacyjne, finsnsowe, rynkowe itp.)
T-A-4Źródła i wielkość przychodów i kosztów w planowanej firmie start-up. Sposoby finansowania przedsięwzięcia na etapie tworzenia i funkcjonowania po uruchomieniu. Montaż finansowy.
T-A-3Wartości dla klienta i ich opisy. Wybór i przygotowanie MVP. Wybór metod testowania hipotez.
T-A-2Wykorzystanie narzędzi modelu Business Canvas do rozpoznania potrzeb nabywców i możliwości działania planowanej firmy start-up
T-A-5Przygotowanie całości projektu planowanej firmy start-up w formie opisu. Praca całego zespołu nad koncepcją start-up w formie pisemnej i prezentacji multimedialnej.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja.
M-3Indywidualne konsultacje.
M-4Analiza studiów przypadków.
M-5Praca w grupach.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa.
S-2Ocena formująca: Ocena z pracy w grupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant wykazal w podstawowym zakresie zdolność do zastosowania uzyskanej wiedzy i posiadanego know-how do przeanalizowania i wykonania zadania wraz innymi osobami ( w grupie) i rozwiązania problemów związanych z tym zadaniem.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSD_3-_SzDA07_K01doktorant wykazuje aktywną i zdeterminowaną postawę wobec przedsiębiorczości naukowców, kreatywność oraz świadomość potrzeby wykorzystania wiedzy i know-how dla działań przedsiębiorczych i rozwiązywania przez naukowców problemów społeczno-gospodarczych dzięki innowacyjnym rozwiązaniom
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISD_4-_K04Rozumie obowiązek twórczego poszukiwania odpowiedzi na wyzwania cywilizacyjne, w szczególności na zobowiązania społeczne, badawcze i twórcze do opracowania naukowego dla nowych zjawisk i problemów w zakresie reprezentowanej dziedziny i dyscypliny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie doktorantów z istotą przedsiębiorczości naukowców i inżynierów oraz możliwościami wykorzystania wiedzy do stworzenia przedsiębiorstw typu start-up.
C-2Zapoznanie doktorantów z zasadami stworzenia przedsiębiorstwa opartego na rozwoju nowej technologii/nowego produktu i ich wdrożeniem na rynku.
Treści programoweT-W-5Strategie rozwoju produktów zaawansowanych technologii. Strategie transformacji technologii i wejścia na rynek. Wzorce przyjęcia technologii/produktu na rynku i strategia marketingowa
T-W-3Przedsiębiorczość w różnych ujęciach. Naukowcy i inżynierowie jako przedsiębiorcy. Typy przedsiębiorczości naukowców.
T-A-1Projekt przedsięwzięcia biznesowego typu start-up - działania wstępne przy tworzeniu koncepcji (pomysł, zespól, aspekty organizacyjne, finsnsowe, rynkowe itp.)
T-A-3Wartości dla klienta i ich opisy. Wybór i przygotowanie MVP. Wybór metod testowania hipotez.
T-A-2Wykorzystanie narzędzi modelu Business Canvas do rozpoznania potrzeb nabywców i możliwości działania planowanej firmy start-up
Metody nauczaniaM-2Dyskusja.
M-3Indywidualne konsultacje.
M-4Analiza studiów przypadków.
M-5Praca w grupach.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena z aktywności na wykładach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa.
S-2Ocena formująca: Ocena z pracy w grupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant wykazuje w dostatecznym stopniu zdolność do realizowania zaangażowanej i kreatywnej postawy przedsiębiorczego naukowca, który jest gotów dzięki uzyskanej wiedzy i posiadanego know-how rozwiązywać problemy społeczne i gospodarcze.
3,5
4,0
4,5
5,0