Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Digital Systems:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Digital Systems | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mariusz Kapruziak <Mariusz.Kapruziak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Digital design. |
W-2 | Basics of electronics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | FPGA programming in Verilog. |
C-2 | Basics of VHDL. |
C-3 | General knowledge of FPGA technology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Combinatorial logic and arithmetic circuits. | 8 |
T-L-2 | Waveforms generation using sequential logic. | 8 |
T-L-3 | Selected application implementation (eg. Morse code, audio waveform generation). | 10 |
T-L-4 | Advanced topics - resource sharing and optimalization. | 2 |
T-L-5 | Assessment. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Combinatorial logic. Functional Blocks. Enabling. Decoding. Multiplexer-based combinational circuits. Adder. Subtractor. HDL models of combinatorial circuits. | 4 |
T-W-2 | Combinatorial logic design. | 4 |
T-W-3 | Sequential logic definitions. Latches. State tables and diagrams. Sequential circuits analysis and design. | 5 |
T-W-4 | Verilog/VHDL languages. | 5 |
T-W-5 | Basics of FPGA/CPLD devices architectures. | 2 |
T-W-6 | Digital circuits technologies. | 2 |
T-W-7 | Memories. Static and dynamic, synchronous and asynchronous. RAM types. | 2 |
T-W-8 | Synthesis methods and tools of digital systems. | 4 |
T-W-9 | Assessment. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Laboratories. | 30 |
A-L-2 | Individual work | 45 |
75 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures | 30 |
A-W-2 | Individual work | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures. |
M-2 | Laboratories. |
M-3 | Project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Final Exam |
S-2 | Ocena formująca: Laboratory reports. |
S-3 | Ocena formująca: Project. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_W01 Student knows basics of HDL and RTL synthesis. | — | — | — | — | — | — |
WM-WI_1-_??_W02 Student knows structures of digital systems. | — | — | — | — | — | — |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WI_1-_??_U01 Student is able to program in Verilog/VHDL. | — | — | — | — | — | — |
Literatura podstawowa
- M. Morris R. Mano, Michael D. Ciletti, Digital Design, Pearson, 2018, 6
- C.M. Maxfield, The Design Warrior’s Guide to FPGAs, Linacre House
Literatura dodatkowa
- K.K. Parhi, VLSI Digital Signal Processing Systems, John Wiley & Sons, 2011
- S. S. Bhattacharyya, Hardware/Software Co-synthesis of DSP Systems, Programmable Digital Signal Processors, 2001