Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu CHEMICAL ENGINEERING PROCESS SIMULATION:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot CHEMICAL ENGINEERING PROCESS SIMULATION
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,40zaliczenie
laboratoriaL1 45 5,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fundamentals of chemical engineering

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student will be able to: 1. Develop the process models based on conservation principles. 2. Use Aspen Plus to model chemical engineering processes.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Selected process simulation in Aspen Plus software.45
45
wykłady
T-W-1Introduction to chemical engineering process simulation.3
T-W-2Introduction to the Aspen Plus interface. Simulation file creation.3
T-W-3Basic process options and simulation tools in Aspen Plus.3
T-W-4Selecting physical property models.3
T-W-5The data regression system.3
T-W-6Unit operation models.3
T-W-7Reaction and reactors.3
T-W-8Separation columns.3
T-W-9Processes with recycle.2
T-W-10Sensitivity analysis.2
T-W-11Optimization.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Class participation45
A-L-2Solving computational problems80
125
wykłady
A-W-1Class participation30
A-W-2Tutorial10
A-W-3Individual work10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation in ASPEN
M-2Laboratory

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
S-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Laboratory: assessment of reports

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
The student will be able to develop the process models based on conservation principles.
C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-8, T-W-7M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
The student will be able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes.
C-1T-L-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
The student will be able to model chemical engineering processes.
C-1T-W-6, T-W-10, T-W-11, T-L-1M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
The student will be able to develop the process models based on conservation principles.
2,0
3,0The student is able to develop the process models based on conservation principles.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
The student will be able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes.
2,0
3,0The student is able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
The student will be able to model chemical engineering processes.
2,0
3,0The student is able to model chemical engineering processes.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hangos K.M., Cameron L.T., Process modelling and model analysis, Academic Press, 2001
  2. Dhurjati P., Shiflett M., Modeling and simulation in chemical engineering using Aspen and Matlab, CRC Press, 2014
  3. Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2012
  4. Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
  5. Schefflan R., Teach Yourself the Basics of Aspen Plus, Wiley, New York, 2011
  6. Luyben W.L., Chemical Reactor Design and Control, Wiley, New York, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Selected process simulation in Aspen Plus software.45
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to chemical engineering process simulation.3
T-W-2Introduction to the Aspen Plus interface. Simulation file creation.3
T-W-3Basic process options and simulation tools in Aspen Plus.3
T-W-4Selecting physical property models.3
T-W-5The data regression system.3
T-W-6Unit operation models.3
T-W-7Reaction and reactors.3
T-W-8Separation columns.3
T-W-9Processes with recycle.2
T-W-10Sensitivity analysis.2
T-W-11Optimization.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Class participation45
A-L-2Solving computational problems80
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Class participation30
A-W-2Tutorial10
A-W-3Individual work10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_W01The student will be able to develop the process models based on conservation principles.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to: 1. Develop the process models based on conservation principles. 2. Use Aspen Plus to model chemical engineering processes.
Treści programoweT-W-1Introduction to chemical engineering process simulation.
T-W-4Selecting physical property models.
T-W-5The data regression system.
T-W-6Unit operation models.
T-W-2Introduction to the Aspen Plus interface. Simulation file creation.
T-W-3Basic process options and simulation tools in Aspen Plus.
T-W-9Processes with recycle.
T-W-10Sensitivity analysis.
T-W-11Optimization.
T-W-8Separation columns.
T-W-7Reaction and reactors.
Metody nauczaniaM-2Laboratory
M-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation in ASPEN
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Laboratory: assessment of reports
S-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to develop the process models based on conservation principles.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_U01The student will be able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to: 1. Develop the process models based on conservation principles. 2. Use Aspen Plus to model chemical engineering processes.
Treści programoweT-L-1Selected process simulation in Aspen Plus software.
Metody nauczaniaM-2Laboratory
M-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation in ASPEN
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Laboratory: assessment of reports
S-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to use Aspen Plus to model chemical engineering processes.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_K01The student will be able to model chemical engineering processes.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to: 1. Develop the process models based on conservation principles. 2. Use Aspen Plus to model chemical engineering processes.
Treści programoweT-W-6Unit operation models.
T-W-10Sensitivity analysis.
T-W-11Optimization.
T-L-1Selected process simulation in Aspen Plus software.
Metody nauczaniaM-2Laboratory
M-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation in ASPEN
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Laboratory: assessment of reports
S-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to model chemical engineering processes.
3,5
4,0
4,5
5,0