Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu RESEARCH PROJECT IN NEW COMPOUNDS’ SYNTHESIS:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | RESEARCH PROJECT IN NEW COMPOUNDS’ SYNTHESIS | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Chemii Nieorganicznej i Analitycznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Beata Kołodziej <Beata.Kolodziej@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 15,0 | ECTS (formy) | 15,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of organic and inorganic chemistry |
W-2 | Fundamentals of structural analysis of organic and inorganic compounds |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Learn how to conduct the case study based on literature |
C-2 | Learn how to present complex data or situations clearly |
C-3 | Learn how to review and analyze research findings that affect the process |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Synthesis of new coordination compounds that have potential application in medicine and pharmacy. | 55 |
T-P-2 | Using methods to establish the structure of obtained compounds: DTA-TG, ATR-FTIR, UV-Vis, electrochemical methods. Analysis and discussion of results. | 55 |
T-P-3 | Contact with mentors to discuss research and to review progress on research paper | 10 |
120 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Literature review of the subject of a research project and identyfying an appropriate research design | 40 |
A-P-2 | Class participation (synthetic and analytical part) | 210 |
A-P-3 | Reporting and discussing results of data analysis | 60 |
A-P-4 | Contact with the mentors to discuss results and to review progress | 30 |
A-P-5 | Writing the final research paper | 25 |
365 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | activating methods: didactic discussion |
M-2 | practical methods - synthetic and analytical study |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: assessment of progress of the work - weekly written reports |
S-2 | Ocena podsumowująca: written final project report |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student knows how to apply basics of : - synthesis of organic and inorganic coordination compounds - analysis to determine structures of organicnew coordination compounds. Student knows how to analyse and design synthetic process to obtain the pure compound with high efficiency. | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-P-2, T-P-3, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student will have the following skills in the field of: - designing experiments to obtain relevant data , - utilizing analytical data to determine progress of reaction in synthetic methods, - characterizing, quantifying, and reporting errors in results, - presenting synthetic and analytical information effectively in written and verbal form. | — | — | C-3, C-2, C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student knows how to individually study the problem: from problem's formulaion to the solution and student is able to propose possible solutions. | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 Student knows how to apply basics of : - synthesis of organic and inorganic coordination compounds - analysis to determine structures of organicnew coordination compounds. Student knows how to analyse and design synthetic process to obtain the pure compound with high efficiency. | 2,0 | |
3,0 | The student knows how: - coordination compounds are built, - to synthesize coordination compounds, - to use different analytical methods for determining of compound's structure. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 Student will have the following skills in the field of: - designing experiments to obtain relevant data , - utilizing analytical data to determine progress of reaction in synthetic methods, - characterizing, quantifying, and reporting errors in results, - presenting synthetic and analytical information effectively in written and verbal form. | 2,0 | |
3,0 | The student: - correctly calculates the necessary amounts of substrates and the necessary amounts for preparing samples for instrumental studies, - correctly performs all stages of synthesis and purification of compounds, - presents results of thier work. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 Student knows how to individually study the problem: from problem's formulaion to the solution and student is able to propose possible solutions. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to determine the way of solution of scientific problem that is desribed in publications. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John McMurry, Fundamentals of Organic Chemistry, Brooks/Cole Cengage Learning, Belmont, USA, 2011
- Donald L. Pavia, Gary M. Lampman, George S. Kriz, Introduction to Spectroscopy, Cengage Learning, Stamford, USA, 2015
- Goeffrey A. Lawrance, Introduction to Coordination Chemistry, Jhon Wiley & Sons, University of Newcastle, Callaghan, NSW, Australia, 2010