Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu LIFE CYCLE ASSESMENT:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot LIFE CYCLE ASSESMENT
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Bioinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Gałczyńska <Malgorzata.Galczynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 1,00,44egzamin
ćwiczenia audytoryjneA1 20 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of general chemistry
W-2Basic knowledge of environmental chemistry

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The goals of the course are: 1) to introduce students to the fundamental concepts related to interaction of industrial and environmental/ecological systems, sustainability challenges facing the current generation, and systems-based approaches required to create sustainable solutions for society, 2) to understanding the concepts and the scientific method as it applies to a systems-based, trans-disciplinary approach to sustainability, 3) to preparation to identify problems in sustainability and formulate appropriate solutions based on scientific research, applied science, social and economic issues
C-2The workshop will focus on use basic analyst’s competence in Life Cycle Assessment (LCA).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1LCA software tools and databases.8
T-A-2Critical review of an LCA study.4
T-A-3Application areas of LCA and limitations.6
T-A-4Presentation - LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example.2
20
wykłady
T-W-1LCA in relation to other environmental systems analysis tools.3
T-W-2Methodology for the different phases of an LCA (goal definition and scoping, inventory analysis, impact assessment and interpretation).3
T-W-3Methodology for simplified LCA.3
T-W-4Multiple choice test1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in workshops20
A-A-2Participation in consultations2
A-A-3Preparation the multimedia presentation2
A-A-4Completing homework2
26
wykłady
A-W-1Participation in lectures10
A-W-2Reading course literature6
A-W-3Completing homework2
A-W-4Participation in consultations2
A-W-5Preparation for multichoice test5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Multimedia presentations
M-2Discuss possible applications and limitiations of LCA
M-3Computer labs

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Reports of LCA analysis
S-2Ocena podsumowująca: Presentation - LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example.
S-3Ocena formująca: Assessment of the homework assignments
S-4Ocena podsumowująca: Multiple choice test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_null_W01
Student gains theoretical and practical knowledge related to LCA in relation to other environmental systems analysis tools and related to the different phases of an LCA
C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-3, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_null_U01
Student gains skills self-assessment of LCA method and describes LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example.
C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WKSiR_2-_null_K01
Student demonstrates understanding of LCA method. Student sees the need of self-development and further education. Furthermore, every student organizes and leads researches in a team.
C-2T-A-2, T-A-4, T-W-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_null_W01
Student gains theoretical and practical knowledge related to LCA in relation to other environmental systems analysis tools and related to the different phases of an LCA
2,0
3,0Student has basic knowledge of LCA method
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_null_U01
Student gains skills self-assessment of LCA method and describes LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example.
2,0
3,0Student gains skills self-assessment of LCA method for the selected example.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WKSiR_2-_null_K01
Student demonstrates understanding of LCA method. Student sees the need of self-development and further education. Furthermore, every student organizes and leads researches in a team.
2,0
3,0Student sees the need of self-development and further education. Furthermore, every student organizes and leads researches in a team.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Curran, M. A., Life Cycle Assessment Student Handbook, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Hauschild, M., Goedkoop, M., Guinée, J., Heijungs, R., Huijbregts, M., Jolliet, O., Margni, M., De Schryver, A., Humbert, S., Laurent, A., Sala, S., and Pant, R., Identifying best existing practice for characterization modeling in life cycle impact assessment., International Journal of Life Cycle Assessment, 18:683–697., 2013
  2. Hellweg, S. and i Canals, L. M., Emerging approaches, challenges and opportunities in life cycle assessment., Science, 344, 1109-1113., 2014
  3. Gałczyńska M. Wybrane techniki niezbędne w zarządzaniu środowiskiem., Selected techniques needed in environmental management., Przegląd Leśniczy 6-7: 10-11., 2016, Abstract in English

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1LCA software tools and databases.8
T-A-2Critical review of an LCA study.4
T-A-3Application areas of LCA and limitations.6
T-A-4Presentation - LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example.2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1LCA in relation to other environmental systems analysis tools.3
T-W-2Methodology for the different phases of an LCA (goal definition and scoping, inventory analysis, impact assessment and interpretation).3
T-W-3Methodology for simplified LCA.3
T-W-4Multiple choice test1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in workshops20
A-A-2Participation in consultations2
A-A-3Preparation the multimedia presentation2
A-A-4Completing homework2
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures10
A-W-2Reading course literature6
A-W-3Completing homework2
A-W-4Participation in consultations2
A-W-5Preparation for multichoice test5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_null_W01Student gains theoretical and practical knowledge related to LCA in relation to other environmental systems analysis tools and related to the different phases of an LCA
Cel przedmiotuC-1The goals of the course are: 1) to introduce students to the fundamental concepts related to interaction of industrial and environmental/ecological systems, sustainability challenges facing the current generation, and systems-based approaches required to create sustainable solutions for society, 2) to understanding the concepts and the scientific method as it applies to a systems-based, trans-disciplinary approach to sustainability, 3) to preparation to identify problems in sustainability and formulate appropriate solutions based on scientific research, applied science, social and economic issues
Treści programoweT-W-1LCA in relation to other environmental systems analysis tools.
T-W-2Methodology for the different phases of an LCA (goal definition and scoping, inventory analysis, impact assessment and interpretation).
T-W-3Methodology for simplified LCA.
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentations
M-2Discuss possible applications and limitiations of LCA
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Assessment of the homework assignments
S-4Ocena podsumowująca: Multiple choice test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge of LCA method
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_null_U01Student gains skills self-assessment of LCA method and describes LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example.
Cel przedmiotuC-2The workshop will focus on use basic analyst’s competence in Life Cycle Assessment (LCA).
Treści programoweT-A-1LCA software tools and databases.
T-A-2Critical review of an LCA study.
T-A-3Application areas of LCA and limitations.
T-A-4Presentation - LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example.
Metody nauczaniaM-1Multimedia presentations
M-2Discuss possible applications and limitiations of LCA
M-3Computer labs
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Reports of LCA analysis
S-2Ocena podsumowująca: Presentation - LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student gains skills self-assessment of LCA method for the selected example.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WKSiR_2-_null_K01Student demonstrates understanding of LCA method. Student sees the need of self-development and further education. Furthermore, every student organizes and leads researches in a team.
Cel przedmiotuC-2The workshop will focus on use basic analyst’s competence in Life Cycle Assessment (LCA).
Treści programoweT-A-2Critical review of an LCA study.
T-A-4Presentation - LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example.
T-W-2Methodology for the different phases of an LCA (goal definition and scoping, inventory analysis, impact assessment and interpretation).
Metody nauczaniaM-2Discuss possible applications and limitiations of LCA
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Reports of LCA analysis
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student sees the need of self-development and further education. Furthermore, every student organizes and leads researches in a team.
3,5
4,0
4,5
5,0