Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Solar energy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Solar energy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamental physics |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Fundamental information about thermal solar and PV installations |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Tutoriales according to lectures | 15 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Project of solar and PV installations for fixed initial data | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Sun as energy sources. Characteristic of solar radiation. Parameters of solar radiation. Energy tranducers. Flat solar collectors -constuction, operation, energy balance Air collectors - construction, operation, energy balance Vaccum collectors - constructin, operation, energy balance Heat pipe collectors - construction, operation, energy balance Focusing collectors - kinds, construction, operation, energy balance Sun furance and thermal solar power installation, Heat storage in solar installations New type of collectors, Examples of solar installation Photovoltaic effect. Technology of PV cells production Kinds of PV cells Modules, panels and set of PV modules Characteristics of PV installation Elements of PV - installation Inverters, batteries Economical and ecological aspects of solar installations | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in tutoriales | 15 |
A-A-2 | Individual work | 9 |
A-A-3 | Control work | 1 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Paricipation in indiviadual tutorial | 15 |
A-P-2 | Individual work | 9 |
A-P-3 | Presentation of project | 1 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 30 |
A-W-2 | Individual work | 18 |
A-W-3 | Control work | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lectures, tutorials and project |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Control works and presentaion of project |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 Student knows the parameters and geometrical relations for solar radiation | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
WM-WIMiM_1-_??_W02 Student knows methods and devices to conversion of solar radiation into useful forms of energy (heat, electricity) and applications | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 Student can to assessment the quantity of solar energy | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
WM-WIMiM_1-_??_U02 Student can to design the simply solar installation | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 Student can to professionally assessment the task concern solar installations | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_W01 Student knows the parameters and geometrical relations for solar radiation | 2,0 | |
3,0 | 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WIMiM_1-_??_W02 Student knows methods and devices to conversion of solar radiation into useful forms of energy (heat, electricity) and applications | 2,0 | |
3,0 | 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_U01 Student can to assessment the quantity of solar energy | 2,0 | |
3,0 | 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WIMiM_1-_??_U02 Student can to design the simply solar installation | 2,0 | |
3,0 | 60% | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_??_K01 Student can to professionally assessment the task concern solar installations | 2,0 | No |
3,0 | Yes | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Klugmann-Radziemska E., Fundamentals of Energy Generation, Wyd. Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2009, pp.86-115
- Poulek V., Solar energy photovoltaics promising trend fpr today and close future, CUA, Praha, 2006
- Green M.T., Third generation photovoltaics: advanced solar energy conversion, 2010
- Galloway T, Solar house a guide for the solar designer, Elsevier, Oxford, 2007
- Planning andinstalling solar/thermal systems: a guide for installers, architects and engineers., JamesJjames Earthscan, Springer, Berlin, 2005