Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu F# Programming Language:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot F# Programming Language
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Metod Sztucznej Inteligencji i Matematyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Pietrzykowski <Marcin.Pietrzykowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wojciech Sałabun <wsalabun@wi.zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,25zaliczenie
laboratoriaL1 45 4,00,75zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1None

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Familiar with the sytnax, structures and principles used in the f# language
C-2The ability to develop a program in f# language.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Introduction to visual Studio IDE and F#2
T-L-2Declaring values and functions, pattern matching basics2
T-L-3Recursive and higher order functions2
T-L-4Option types2
T-L-5Tuples and records2
T-L-6Lists and sequences4
T-L-7Sets, maps and discriminated unions4
T-L-8Control flows2
T-L-9Arrays2
T-L-10Mutable data and mutable collections4
T-L-11I/O operations2
T-L-12Exception Handling2
T-L-13Classes and operator overloding4
T-L-14Inheritance and interfaces4
T-L-15Events2
T-L-16F# advanced5
45
wykłady
T-W-1Introduction to: Functional Programming and F# programming language2
T-W-2Working With Functions2
T-W-3Immutable Data Structures4
T-W-4Imperative Programming2
T-W-5Object Oriented Programming2
T-W-6F# Advanced2
T-W-7Exam1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Laboratory attendance45
A-L-2Student individual work55
100
wykłady
A-W-1Lectures attendance15
A-W-2Student individual work10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informative lectures
M-2Discussion
M-3Work with computers at laboratories

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: project work
S-2Ocena podsumowująca: written exam

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_null_W01
After the lecture the student will know the f# syntax and will be able to define programming concepts used in the f# language.
C-1T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-2
WM-WI_1-_null_W02
After the lecture the student will be able to explain what is happening in a f# code.
C-2T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-2, T-W-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WI_1-_null_U02
The student will be able to write program in a f# language.
C-2, C-1T-L-2, T-L-8, T-L-3, T-L-10, T-L-4, T-L-7, T-L-11, T-L-9, T-L-1, T-L-14, T-L-13, T-L-6, T-L-16M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_null_W01
After the lecture the student will know the f# syntax and will be able to define programming concepts used in the f# language.
2,0
3,0The student knows f# syntax.
3,5
4,0
4,5
5,0
WM-WI_1-_null_W02
After the lecture the student will be able to explain what is happening in a f# code.
2,0
3,0The student is able to explain code of a simple program written in f#.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WI_1-_null_U02
The student will be able to write program in a f# language.
2,0
3,0The student is able to write a simple program in a f# language.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Robert Pickering, Beginning F#, 2009
  2. Don Syme, Adam Granicz, Antonio Cisternino, Expert F#, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Jon Harrop, F# for Scientists, 2008
  2. https://en.wikibooks.org/wiki/F_Sharp_Programming

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Introduction to visual Studio IDE and F#2
T-L-2Declaring values and functions, pattern matching basics2
T-L-3Recursive and higher order functions2
T-L-4Option types2
T-L-5Tuples and records2
T-L-6Lists and sequences4
T-L-7Sets, maps and discriminated unions4
T-L-8Control flows2
T-L-9Arrays2
T-L-10Mutable data and mutable collections4
T-L-11I/O operations2
T-L-12Exception Handling2
T-L-13Classes and operator overloding4
T-L-14Inheritance and interfaces4
T-L-15Events2
T-L-16F# advanced5
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to: Functional Programming and F# programming language2
T-W-2Working With Functions2
T-W-3Immutable Data Structures4
T-W-4Imperative Programming2
T-W-5Object Oriented Programming2
T-W-6F# Advanced2
T-W-7Exam1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Laboratory attendance45
A-L-2Student individual work55
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures attendance15
A-W-2Student individual work10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_null_W01After the lecture the student will know the f# syntax and will be able to define programming concepts used in the f# language.
Cel przedmiotuC-1Familiar with the sytnax, structures and principles used in the f# language
Treści programoweT-W-4Imperative Programming
T-W-6F# Advanced
T-W-5Object Oriented Programming
T-W-3Immutable Data Structures
T-W-2Working With Functions
T-W-1Introduction to: Functional Programming and F# programming language
Metody nauczaniaM-2Discussion
M-1Informative lectures
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student knows f# syntax.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_null_W02After the lecture the student will be able to explain what is happening in a f# code.
Cel przedmiotuC-2The ability to develop a program in f# language.
Treści programoweT-W-4Imperative Programming
T-W-6F# Advanced
T-W-5Object Oriented Programming
T-W-3Immutable Data Structures
T-W-2Working With Functions
T-W-1Introduction to: Functional Programming and F# programming language
Metody nauczaniaM-2Discussion
M-1Informative lectures
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to explain code of a simple program written in f#.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WI_1-_null_U02The student will be able to write program in a f# language.
Cel przedmiotuC-2The ability to develop a program in f# language.
C-1Familiar with the sytnax, structures and principles used in the f# language
Treści programoweT-L-2Declaring values and functions, pattern matching basics
T-L-8Control flows
T-L-3Recursive and higher order functions
T-L-10Mutable data and mutable collections
T-L-4Option types
T-L-7Sets, maps and discriminated unions
T-L-11I/O operations
T-L-9Arrays
T-L-1Introduction to visual Studio IDE and F#
T-L-14Inheritance and interfaces
T-L-13Classes and operator overloding
T-L-6Lists and sequences
T-L-16F# advanced
Metody nauczaniaM-2Discussion
M-3Work with computers at laboratories
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to write a simple program in a f# language.
3,5
4,0
4,5
5,0