Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Diagnostics and operation of HV power equipment:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostics and operation of HV power equipment | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Szymon Banaszak <Szymon.Banaszak@zut.edu.pl>, Andrzej Mrozik <Andrzej.Mrozik@zut.edu.pl>, Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | It is necessary to have basic information in the field of physics, electrical engineering, material engineering. |
W-2 | It is necessary to have basic information in the field of high voltage engineering. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the subject is to acquaint students with technical problems in HV insulation systems and their failures. |
C-2 | The aim of the subject is to acquaint students with diagnostics methods of HV equipment. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to the laboratory and safety regulations | 2 |
T-L-2 | Thermography of HV equipment | 2 |
T-L-3 | Tests of cables in operation | 3 |
T-L-4 | Frequency Response Analysis of transformers | 2 |
T-L-5 | Assessment of paper-oil insulation in transformer by RVM method | 2 |
T-L-6 | Subject credit 1 | 2 |
T-L-7 | HV motor insulation diagnostics with SVM method | 2 |
T-L-8 | Assessment of paper-oil insulation of transformer with FDS method | 2 |
T-L-9 | Bushing insulation assessment with FDS method | 2 |
T-L-10 | Partial discharges detection with UHF method | 2 |
T-L-11 | Partial discharges detection in cable with electric method | 3 |
T-L-12 | Assessment of transformer insulation with PDC method | 2 |
T-L-13 | Technical reports assessment | 2 |
T-L-14 | Final subject's credit | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to diagnostics and operation of HV devices | 2 |
T-W-2 | HV insulation systems (transformers, bushings, cables) | 4 |
T-W-3 | Failures in HV grids and devices | 2 |
T-W-4 | Diagnostic methods of HV equipment | 2 |
T-W-5 | Polarization methods in HV insulation: RVM, PDC and FDS | 6 |
T-W-6 | Frequency Response Analysis (FRA) of transformers | 2 |
T-W-7 | Step Voltage Method (SVM) for insulation tests | 2 |
T-W-8 | Tests of cables in operation | 2 |
T-W-9 | Partial discharges detection (electric method, UHF) | 3 |
T-W-10 | Thermography of HV equipment | 2 |
T-W-11 | Management of power systems | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Attendance to the laboratory | 30 |
A-L-2 | Preparation of reports | 10 |
A-L-3 | Preparation to tests | 10 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance to the lecture | 30 |
A-W-2 | Student's own work, preparation to the exam | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Partial grade based on students reports. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Final grade of laboratories |
S-3 | Ocena podsumowująca: Final grade of the lecture |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_null_W01 The student has knowledge of the devices included in power systems, as well as their material characteristics and diagnostic methods. | — | — | C-2, C-1 | T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-3, T-L-12, T-L-11, T-L-13, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-11, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2 | S-3 |
WM-WE_1-_null_W02 The student has knowledge in the operation and diagnosis of high voltage networks and equipment. | — | — | C-2, C-1 | T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-3, T-L-12, T-L-11, T-L-13, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-11, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WE_1-_null_U01 The student is able to prepare documentation of the results of an experiment, project or research task, and to prepare a paper including a discussion of these results, taking into account the information obtained from the literature, based on conclusions and reasoned opinions. | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-3, T-L-12, T-L-14, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
WM-WE_1-_null_U02 Students will be able to analyze, plan, and perform experiments on high-voltage electrical systems, modifying existing methods or tools as necessary, including measurements and computer simulations. | — | — | C-2, C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-3, T-L-12, T-L-14, T-L-11, T-L-13, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-1, T-W-11, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_null_W01 The student has knowledge of the devices included in power systems, as well as their material characteristics and diagnostic methods. | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie urządzeń wchodzących w skład systemów elektroenergetycznych, jak również ich cech materiałowych i metod diagnostycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WE_1-_null_W02 The student has knowledge in the operation and diagnosis of high voltage networks and equipment. | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie eksploatacji i diagnostyki sieci i urządzeń wysokonapięciowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WE_1-_null_U01 The student is able to prepare documentation of the results of an experiment, project or research task, and to prepare a paper including a discussion of these results, taking into account the information obtained from the literature, based on conclusions and reasoned opinions. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opracować dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego i przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników z uwzględnieniem informacji pozyskanych z literatury, w oparciu o wyciągnięte z nich wnioski i uzasadnione opinie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
WM-WE_1-_null_U02 Students will be able to analyze, plan, and perform experiments on high-voltage electrical systems, modifying existing methods or tools as necessary, including measurements and computer simulations. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi dononać analizy, planować i przeprowadzać eksperymenty dotyczące wysokonapięciowych układów elektrycznych, w razie potrzeby modyfikując istniejące metody lub narzędzia, w tym pomiary i symulacje komputerowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- E. Kuffel, W. S. Zaengl, J. Kuffel, High voltage engineering: fundamentals, Newnes (An imprint of Elsevier), 2004
- Peek F.W., Dielectric Phenomena in HIgh Voltage Engineering, McGraw-Hill Book Company, Inc., 1915
- M.S. Naidu, V. Kamaraju, High Voltage Engineering, Tata McGraw-Hill, 2009
- H.M. Ryan, High Voltage Engineering and Testing, The Institution of Electrical Engineers, 2001