Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Applied Mathematics in Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Applied Mathematics in Engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of mathematics. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Describe engineering problems in mathematical form. 2. Identify analytical solution to the differential equations. 3. Interpret the solution to differential equations. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Formulation of engineering problems. | 4 |
T-A-2 | Solution of ordinary differential equations. Solution of coupled Simultaneous ODE. | 8 |
T-A-3 | Numerical solution of ODEs: initial value problems and boundary value problems. | 6 |
T-A-4 | Analytical and numerical solution of PDEs. | 8 |
T-A-5 | Solution of differential equations using Laplace transforms. | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Formulation of engineering problems. | 3 |
T-W-2 | Modelling: model building process. Model hierarchy. Models with many variables. Boundary conditions. | 4 |
T-W-3 | Vector spaces. Matrices. Matrix algebra: row operations, direct elimination methods, iterative methods. | 4 |
T-W-4 | Ordinary differential equations. First-order equations. Solution methods for second-order nonlinear equations. Linear equations of higher order. | 5 |
T-W-5 | Coupled Simultaneous ODE. | 3 |
T-W-6 | The calculus of finite differences. Approximate methods for ODE solution. Initial value problems. Boundary value problems. | 4 |
T-W-7 | Laplace transforms. Solution techniques for solving PDEs. | 2 |
T-W-8 | Solution techniques for solving PDEs. | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 17 |
A-A-3 | Final test and discussion of results. | 3 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Individual work | 17 |
A-W-3 | Final test and discussion of results. | 3 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and manual and computer calculations |
M-2 | Classes illustrated by computer and manual calculations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: written test at the end of the semester Classes: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_W01 The student will be able to describe engineering problems in mathematical form. | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_U01 The student will be able to identify analytical and numerical solution to the differential equations. | — | — | C-1 | T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-4, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_K01 The student will be able to interpret the solution to differential equations. | — | — | C-1 | T-A-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_W01 The student will be able to describe engineering problems in mathematical form. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to describe engineering problems in mathematical form. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_U01 The student will be able to identify analytical and numerical solution to the differential equations. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to identify analytical solution to the differential equations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiIS_2-_null_K01 The student will be able to interpret the solution to differential equations. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to interpret the solution to differential equations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dasgupta B., Applied Mathematical Methods, Pearson Education India, 2006
- Riley K.F., M.P. Hobson M.P., Bence S.J., Mathematical methods for physics and engineering, Cambridge University Press, 2006
- Hayek S. I., Advanced Mathematical Methods in Science and Engineering, CRC Press, 2010
- Bayin S.S., Mathematical Methods in Science and Engineering, Wiley, 2006
- Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2012
- Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
- Loney N.W., Applied Mathematical Methods for Chemical Engineers, CRC, Boca Raton, 2015
Literatura dodatkowa
- Basmadjian D., The art of modeling in science and engineering, CRC, Boca Raton, 2000
- Tas K., Mathematical Methods in Engineering, Springer, 2006