Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Transcriptomics:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Transcriptomics | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Dybus <Andrzej.Dybus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of genetics and molecular biology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Knowledge of the RNA world and transcriptomic research |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Isolation of total RNA from different tissues. | 2 |
T-L-2 | Micro RNA (miRNA) isolation. | 2 |
T-L-3 | Agarose Gel Electrophoresis of RNA. | 2 |
T-L-4 | Reverse transcription (cDNA synthesis). | 2 |
T-L-5 | Analysis of gene expression - real time PCR. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to transcriptomics. RNA classes. | 2 |
T-W-2 | RNA - biology and function. RNA interaction partners. | 2 |
T-W-3 | Diagnostics and therapies - RNA as a diagnostic tool. | 2 |
T-W-4 | RNA expression. DNA microarrays and RNA-Seq in transcriptomics. | 3 |
T-W-5 | RNA isolation – before it starts. | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Preparing for the laboratories classes | 5 |
A-L-2 | Participation in laboratory classes | 10 |
A-L-3 | Studying the literature of the subject | 7 |
A-L-4 | Consultations | 4 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 10 |
A-W-2 | Studying recommended literature | 6 |
A-W-3 | Preparation for passing the test | 6 |
A-W-4 | Consultation | 3 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures with PP presentation |
M-2 | Laboratory works |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writting the final test |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of preparation for laboratory classes and activity in the classroom |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student describes the variability of RNA, its biology and has knowledge of the methods of studying transcriptomes. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student is able to prepare and perform the isolation of selected RNA fractions, perform cDNA synthesis and analyze gene expression by real time PCR. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-5 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 The student is aware of the various methods of analyzing transcriptomic profiles | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student describes the variability of RNA, its biology and has knowledge of the methods of studying transcriptomes. | 2,0 | |
3,0 | The student knows the basic classes of RNA, basic biological processes concerning RNA and research methods used in transcritomic research | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student is able to prepare and perform the isolation of selected RNA fractions, perform cDNA synthesis and analyze gene expression by real time PCR. | 2,0 | |
3,0 | The student, with the help of the teacher, can perform the appropriate laboratory protocol. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_K01 The student is aware of the various methods of analyzing transcriptomic profiles | 2,0 | |
3,0 | Student shows a moderate interest in participating in a verbal discussion with the teacher during the classes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- E.A.MilwardA.ShahandehM.HeidariD.M.JohnstoneN.DaneshiH.Hondermarck, Transcriptomics, Encyclopedia of Cell Biology, 2016, Volume 4, 2016, Pages 160-165, https://doi.org/10.1016/B978-0-12-394447-4.40029-5
- T. A. Brown, Genomes 3 3rd Edition, Garland Science, 2006
- T. A. Brown, 4th Edition Genomes 4, Garland Science, 2017