Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Clinical Microbiology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Clinical Microbiology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Karol Fijałkowski <karol.fijalkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Żywicka <Anna.Zywicka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic lab knowledge and skills. Ability to pipet, make solutions and dilutions and to execute protocols which require the use of sterile techniques. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The course aims are to provide a comprehensive theoretical and practical knowledge of medical microbiology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Methods of culturing clinically significant bacteria | 2 |
T-L-2 | Conditions of cultures of clinically significant bacteria | 2 |
T-L-3 | Microscopic examination of clinically significant bacteria | 2 |
T-L-4 | Detection and identification of various kind of clinically significant microorganisms | 4 |
T-L-5 | Determination of antibiotic susceptibility of clinically significant bacteria | 3 |
T-L-6 | Study of biochemical activity of clinically significant microorganisms | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Information about working in clinical microbiological laboratory | 2 |
T-W-2 | Methods for determination and controlling growth of pathogenic bacteria | 2 |
T-W-3 | Methods of detection and identification of various kind of clinically significant microorganisms | 2 |
T-W-4 | Determination of antibiotic susceptibility of pathogenic bacteria | 2 |
T-W-5 | Upper Respiratory Tract Infections | 1 |
T-W-6 | Lower Respiratory Tract Infections | 1 |
T-W-7 | Gastrointestinal Tract Infections | 1 |
T-W-8 | Genitourinary Tract Infections | 1 |
T-W-9 | Skin and Soft Tissue Infections | 1 |
T-W-10 | Immunoprophylaxis and Immunotherapy | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Precipitation to classes | 15 |
A-L-2 | Preparing for the classes | 8 |
A-L-3 | Consultations | 6 |
A-L-4 | Preparing the multimedia presentation | 8 |
37 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Parcypitation to lectures | 15 |
A-W-2 | Study of reccomended literature | 10 |
A-W-3 | Consultations | 5 |
A-W-4 | Preparing for the test | 8 |
38 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lectures with multimedia presentations |
M-2 | Laboratory |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Writing test |
S-2 | Ocena formująca: Presentation of the project |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of student activity and preparing for classes |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student can choose the appropriate research techniques for the isolation and identification of clinically significant microorganisms. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student uses skills on the methods of diagnosis of clinically significant microorganisms. | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_W01 The student can choose the appropriate research techniques for the isolation and identification of clinically significant microorganisms. | 2,0 | |
3,0 | The student demonstrates minimum knowledge of the basic techniques used in the microbiological diagnostic laboratory. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiHZ_2-_null_U01 The student uses skills on the methods of diagnosis of clinically significant microorganisms. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to sufficiently use appropriate methods and techniques to isolate and identify microorganisms. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- L. M. Prescott, Microbiology, McGraw-Hill Science, USA, 2002
- L. Gyles, J. F. Prescott, J. G. Songer, C. O., Pathogenesis of Bacterial Infections in Animals 4th Ed, Blackwell Publishing, 2010
Literatura dodatkowa
- Bannister B., Gillwspie S., Jones J., Infection Microbiology and Management, Blackwell Publishing, London, 2006