Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)

Sylabus przedmiotu Pracownia magisterska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia magisterska
Specjalność Inżynieria polimerów i biomateriałów
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Chemicznej Organicznej i Materiałów Polimerowych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kowalczyk <Krzysztof.Kowalczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 150 7,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie wszystkich przedmiotów kursu magisterskiego poprzedzających pracę magisterską

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania zagadnień natury naukowo-technicznej z obszaru inżynierii polimerów i biomateriałów na drodze planowania i prowadzenia prac doświadczalnych, opracowania i edycji wyników oraz ustalenie aktualnego stanu wiedzy dot. tematu badań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przeprowadzenie badań naukowych (wraz z analizą uzyskanych wyników) i/lub przegląd literatury dot. wybranej przez studenta tematyki pracy dyplomowej magisterskiej realizowanej pod bezpośrednią opieką nauczyciela akademickiego pełniącego funkcję opiekuna naukowego cz.2150
150

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach150
A-L-2Konsultacje15
A-L-3Zebranie materiałów15
A-L-4Opracowanie wyników30
210

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Klasyczna metoda problemowa
M-3Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła wiedzy i umiejętności studenta w zaplanowaniu i realizacji eksperymentów naukowych oraz zbieraniu danych z prowadzonych badań
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa studenta obejmująca sprecyzowanie przez niego zakresu/liczby wykonanych eksperymentów i zakresu/ilości uzyskanych danych naukowych (lub liczby pozycji literaturowych w wypadku pracy przeglądowej) niezbędnych do oceny produktu/procesu

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D2-15_U01
Realizuje założony cel pracy dyplomowej magisterskiej (w zakresie m.in. dobrania komponetów produktów chemicznych, dobrania metody ich wytwarzania i warunków prowadzenia procesu, zbierania danych pomiarowych, ocenienia właściwości produktów, określenia szkodliwości produktów i odpadów z określonych procesów)
IMiN_2A_U01, IMiN_2A_U03, IMiN_2A_U08C-1T-L-1M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D2-15_K01
Student jest gotowy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetności z zakresu tematyki zrealizowanej pracy dyplomowej magisterskiej. Jest świadomy roli umiejetności prowadzenia właściwej analizy uzyskanych produktów i danych procesowych dla rozwoju materiałów i nanomateriałow polimerowych.
IMiN_2A_K01, IMiN_2A_K02C-1T-L-1M-3, M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D2-15_U01
Realizuje założony cel pracy dyplomowej magisterskiej (w zakresie m.in. dobrania komponetów produktów chemicznych, dobrania metody ich wytwarzania i warunków prowadzenia procesu, zbierania danych pomiarowych, ocenienia właściwości produktów, określenia szkodliwości produktów i odpadów z określonych procesów)
2,0
3,0Student potrafi w ograniczonym zakresie przeprowadzić dobór komponentów określonych produktów chemicznych, dobrać warunki prowadzenia określonych procesów oraz dobrać podstawowe metody charakteryzacji procesów i produktów przewidzianych do wykorzystania/przeprowadzenia/otrzymania w ramach pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D2-15_K01
Student jest gotowy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetności z zakresu tematyki zrealizowanej pracy dyplomowej magisterskiej. Jest świadomy roli umiejetności prowadzenia właściwej analizy uzyskanych produktów i danych procesowych dla rozwoju materiałów i nanomateriałow polimerowych.
2,0
3,0Student wykazuje gotowość poszerzania swoje wiedzy i umiejetności bez dokładnego sprecyzowania ich tematyki i zakresu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wszelkie publikacje naukowe i techniczne dot. tematyki pracy dyplomowej magisterskiej

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przeprowadzenie badań naukowych (wraz z analizą uzyskanych wyników) i/lub przegląd literatury dot. wybranej przez studenta tematyki pracy dyplomowej magisterskiej realizowanej pod bezpośrednią opieką nauczyciela akademickiego pełniącego funkcję opiekuna naukowego cz.2150
150

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach150
A-L-2Konsultacje15
A-L-3Zebranie materiałów15
A-L-4Opracowanie wyników30
210
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D2-15_U01Realizuje założony cel pracy dyplomowej magisterskiej (w zakresie m.in. dobrania komponetów produktów chemicznych, dobrania metody ich wytwarzania i warunków prowadzenia procesu, zbierania danych pomiarowych, ocenienia właściwości produktów, określenia szkodliwości produktów i odpadów z określonych procesów)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_U01potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę w zakresie procesów produkcji materiałów/nanomateriałów, obejmującą odpowiedni dobór surowców, metod, technik, aparatury i urządzeń do ich realizacji oraz potrafi zastosować metody charakteryzowania surowców i otrzymanych produktów
IMiN_2A_U03potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę o najnowszych technologiach materiałów i nanomateriałów, zna aktualne ich trendy rozwoju i potrafi wskazać możliwości ich zastosowania w wybranych obszarach nauki i techniki
IMiN_2A_U08potrafi planować pracę własną oraz organizować prace zespołowe
Cel przedmiotuC-1Celem jest przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania zagadnień natury naukowo-technicznej z obszaru inżynierii polimerów i biomateriałów na drodze planowania i prowadzenia prac doświadczalnych, opracowania i edycji wyników oraz ustalenie aktualnego stanu wiedzy dot. tematu badań
Treści programoweT-L-1Przeprowadzenie badań naukowych (wraz z analizą uzyskanych wyników) i/lub przegląd literatury dot. wybranej przez studenta tematyki pracy dyplomowej magisterskiej realizowanej pod bezpośrednią opieką nauczyciela akademickiego pełniącego funkcję opiekuna naukowego cz.2
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa studenta obejmująca sprecyzowanie przez niego zakresu/liczby wykonanych eksperymentów i zakresu/ilości uzyskanych danych naukowych (lub liczby pozycji literaturowych w wypadku pracy przeglądowej) niezbędnych do oceny produktu/procesu
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła wiedzy i umiejętności studenta w zaplanowaniu i realizacji eksperymentów naukowych oraz zbieraniu danych z prowadzonych badań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w ograniczonym zakresie przeprowadzić dobór komponentów określonych produktów chemicznych, dobrać warunki prowadzenia określonych procesów oraz dobrać podstawowe metody charakteryzacji procesów i produktów przewidzianych do wykorzystania/przeprowadzenia/otrzymania w ramach pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D2-15_K01Student jest gotowy do poszerzania swojej wiedzy i umiejetności z zakresu tematyki zrealizowanej pracy dyplomowej magisterskiej. Jest świadomy roli umiejetności prowadzenia właściwej analizy uzyskanych produktów i danych procesowych dla rozwoju materiałów i nanomateriałow polimerowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_K01jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
IMiN_2A_K02ma świadomość znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz jest gotowy do zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu.
Cel przedmiotuC-1Celem jest przygotowanie studenta do samodzielnego rozwiązywania zagadnień natury naukowo-technicznej z obszaru inżynierii polimerów i biomateriałów na drodze planowania i prowadzenia prac doświadczalnych, opracowania i edycji wyników oraz ustalenie aktualnego stanu wiedzy dot. tematu badań
Treści programoweT-L-1Przeprowadzenie badań naukowych (wraz z analizą uzyskanych wyników) i/lub przegląd literatury dot. wybranej przez studenta tematyki pracy dyplomowej magisterskiej realizowanej pod bezpośrednią opieką nauczyciela akademickiego pełniącego funkcję opiekuna naukowego cz.2
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
M-1Objaśnienie lub wyjaśnienie
M-2Klasyczna metoda problemowa
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa studenta obejmująca sprecyzowanie przez niego zakresu/liczby wykonanych eksperymentów i zakresu/ilości uzyskanych danych naukowych (lub liczby pozycji literaturowych w wypadku pracy przeglądowej) niezbędnych do oceny produktu/procesu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje gotowość poszerzania swoje wiedzy i umiejetności bez dokładnego sprecyzowania ich tematyki i zakresu
3,5
4,0
4,5
5,0