Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium specjalistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria Materiałów i Nanomateriałów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium specjalistyczne
Specjalność Inżynieria materiałowa i nanotechnologia
Jednostka prowadząca Katedra Fizykochemii Nanomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1umiejętność wykorzystania odpowiednich programów do przygotowania prezentacji multimedialnej i pracy w dostepnych bazach danych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności w krytycznej analizie przedstawionych wyników badań.
C-2Zdobycie umiejętności prezentowania wyników badań oraz aktywnego udziału w dyskusji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Prezentacja wyników aktualnych prac w zakresie inżynierii materiałowej i nanotechnologii. Studium przypadków.10
T-S-2Krytyczna analiza problemów technologicznych i ocena potencjalnego zastosowania nowych materiałów i technologii. Prowadzenie dyskusji naukowej.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium15
A-S-2Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
A-S-3Przygotowanie prezentacji8
A-S-4Praca z literaturą5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji i sposobu jej prezentacji
S-2Ocena formująca: ocena aktywności w prowadzinej dyskusji naukowej

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D1-11_U01
Wyszukuje literaturę na zadany temat (w tym angielkojęzyczne publikacje naukowe); opracowuje pozyskane inforamcje w formie prezentacji multimedialnej i je prezentuje.
IMiN_2A_U07C-1, C-2T-S-2, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IMiN_2A_D1-11_K01
analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej aktualnego stanu wiedzy w zakresie wybranej specjalności
IMiN_2A_K01C-2, C-1T-S-2, T-S-1M-1S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D1-11_U01
Wyszukuje literaturę na zadany temat (w tym angielkojęzyczne publikacje naukowe); opracowuje pozyskane inforamcje w formie prezentacji multimedialnej i je prezentuje.
2,0
3,0z prezentacji studenta nie wynika, że potrafi korzystac z różnych baz danych w celu zapoznania się z aktualnym stanem wiedzy; nie bierze udziału w dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IMiN_2A_D1-11_K01
analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej aktualnego stanu wiedzy w zakresie wybranej specjalności
2,0
3,0Student mało aktywny podczas naukowej dyskusji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. R.W. Kelsall, I.W. Hamley, M. Geoghegan (red.), Nanotechnologie, PWN
  2. Vicky Sutton, Nanotechnology Law and Policy, Carolina Academic Press
  3. Ludovico Cademartiri, Goeffrey A. Ozin, Nanochemia Podstawowe koncepcje, PWN
  4. B. Dręczewski, A. Herman, P. Wroczyński, NANOTECHNOLOGIA STAN OBECNY I PERSPEKTYWY, http://www.kchn.pg.gda.pl/didactics/nano/nanotechnologia.pdf, Gdańsk
  5. Stanley E. Manahan (Tłumaczenie: Władysław Boczoń, Henryk Koroniak), Toksykologia środowiska Aspekty chemiczne i biochemiczne, PWN, 2012, 1
  6. Przygocki Władysław, Włochowicz Andrzej, Fulereny i nanorurki. Właściwości i zastosowanie, WNT, 2001

Literatura dodatkowa

  1. pod red. K. Piotrowskiego, Podstawy toksykologii. Kompendium dla studentów szkół wyższych, WNT, 2009, 2

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Prezentacja wyników aktualnych prac w zakresie inżynierii materiałowej i nanotechnologii. Studium przypadków.10
T-S-2Krytyczna analiza problemów technologicznych i ocena potencjalnego zastosowania nowych materiałów i technologii. Prowadzenie dyskusji naukowej.5
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium15
A-S-2Konsultacje z prowadzącym zajęcia2
A-S-3Przygotowanie prezentacji8
A-S-4Praca z literaturą5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D1-11_U01Wyszukuje literaturę na zadany temat (w tym angielkojęzyczne publikacje naukowe); opracowuje pozyskane inforamcje w formie prezentacji multimedialnej i je prezentuje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_U07potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjnokomunikacyjnych w obszarze technologii materiałów/nanomateriałów oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności w krytycznej analizie przedstawionych wyników badań.
C-2Zdobycie umiejętności prezentowania wyników badań oraz aktywnego udziału w dyskusji.
Treści programoweT-S-2Krytyczna analiza problemów technologicznych i ocena potencjalnego zastosowania nowych materiałów i technologii. Prowadzenie dyskusji naukowej.
T-S-1Prezentacja wyników aktualnych prac w zakresie inżynierii materiałowej i nanotechnologii. Studium przypadków.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej prezentacji i sposobu jej prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0z prezentacji studenta nie wynika, że potrafi korzystac z różnych baz danych w celu zapoznania się z aktualnym stanem wiedzy; nie bierze udziału w dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIMiN_2A_D1-11_K01analizuje posiadaną wiedzę oraz uczestniczy w dyskusji naukowej dotyczącej aktualnego stanu wiedzy w zakresie wybranej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIMiN_2A_K01jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
Cel przedmiotuC-2Zdobycie umiejętności prezentowania wyników badań oraz aktywnego udziału w dyskusji.
C-1Zdobycie umiejętności w krytycznej analizie przedstawionych wyników badań.
Treści programoweT-S-2Krytyczna analiza problemów technologicznych i ocena potencjalnego zastosowania nowych materiałów i technologii. Prowadzenie dyskusji naukowej.
T-S-1Prezentacja wyników aktualnych prac w zakresie inżynierii materiałowej i nanotechnologii. Studium przypadków.
Metody nauczaniaM-1Seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena aktywności w prowadzinej dyskusji naukowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student mało aktywny podczas naukowej dyskusji
3,5
4,0
4,5
5,0