Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Procesy i urządzenia w ochronie środowiska

Sylabus przedmiotu Wykłady specjalistów z Polic:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wykłady specjalistów z Polic
Specjalność Inżynieria procesów wytwarzania olefin
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentom doświadczeń i wiedzy praktycznej z zakresu funkcjonowania dużych przedsiębiorstw.
C-2Przekazanie praktycznych oczekiwań pracodawcy w stosunku do absolwenta inżynierii chemicznej i procesowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Struktura organizacyjna i funkcjonowanie Grupy Azoty w tym ZCh Police3
T-W-2Identyfikacja problemów technicznych w pracujących instalacjach przemysłowych oraz ich eliminowanie i rozwiazywanie.5
T-W-3Oczekiwanie pracodawcy w stosunku do absolwenta, młodego inżyniera.2
T-W-4Funkcjonowanie w ZCh Police systemu BSC5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z literaturą rozszerzającą omawianą tematykę.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Raport z wysłuchanych wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C14-C09_W01
Student ma wiedzę praktyczną na temat funkcjonowania dużych przedsiębiorstw chemicznych.
ICHP_2A_W10C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C09-14_U01
Posiada umiejętność pozyskiwania i oceny informacji z różnych źrodeł
ICHP_2A_U01C-2T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C09-14_K01
posiada świadowość ciągłego uczenia się z różnych źródeł
ICHP_2A_K01C-2T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C14-C09_W01
Student ma wiedzę praktyczną na temat funkcjonowania dużych przedsiębiorstw chemicznych.
2,0
3,0Student przedstawił prosty raport z wysłuchanych wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C09-14_U01
Posiada umiejętność pozyskiwania i oceny informacji z różnych źrodeł
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym interpretować przedstaione zagadnienia przemysłowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C09-14_K01
posiada świadowość ciągłego uczenia się z różnych źródeł
2,0
3,0przedstawi krótki raport o sposobach doskonalenia wiedzy inżynierra w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Specjaliści z Z.CH. Police, Dokument i opracowania wlasne, 2016

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Struktura organizacyjna i funkcjonowanie Grupy Azoty w tym ZCh Police3
T-W-2Identyfikacja problemów technicznych w pracujących instalacjach przemysłowych oraz ich eliminowanie i rozwiazywanie.5
T-W-3Oczekiwanie pracodawcy w stosunku do absolwenta, młodego inżyniera.2
T-W-4Funkcjonowanie w ZCh Police systemu BSC5
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Zapoznanie z literaturą rozszerzającą omawianą tematykę.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C14-C09_W01Student ma wiedzę praktyczną na temat funkcjonowania dużych przedsiębiorstw chemicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W10ma wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentom doświadczeń i wiedzy praktycznej z zakresu funkcjonowania dużych przedsiębiorstw.
C-2Przekazanie praktycznych oczekiwań pracodawcy w stosunku do absolwenta inżynierii chemicznej i procesowej
Treści programoweT-W-1Struktura organizacyjna i funkcjonowanie Grupy Azoty w tym ZCh Police
T-W-2Identyfikacja problemów technicznych w pracujących instalacjach przemysłowych oraz ich eliminowanie i rozwiazywanie.
T-W-3Oczekiwanie pracodawcy w stosunku do absolwenta, młodego inżyniera.
T-W-4Funkcjonowanie w ZCh Police systemu BSC
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Raport z wysłuchanych wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawił prosty raport z wysłuchanych wykładów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C09-14_U01Posiada umiejętność pozyskiwania i oceny informacji z różnych źrodeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
Cel przedmiotuC-2Przekazanie praktycznych oczekiwań pracodawcy w stosunku do absolwenta inżynierii chemicznej i procesowej
Treści programoweT-W-2Identyfikacja problemów technicznych w pracujących instalacjach przemysłowych oraz ich eliminowanie i rozwiazywanie.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Raport z wysłuchanych wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi w stopniu dostatecznym interpretować przedstaione zagadnienia przemysłowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięICHP_2A_C09-14_K01posiada świadowość ciągłego uczenia się z różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Przekazanie praktycznych oczekiwań pracodawcy w stosunku do absolwenta inżynierii chemicznej i procesowej
Treści programoweT-W-3Oczekiwanie pracodawcy w stosunku do absolwenta, młodego inżyniera.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Raport z wysłuchanych wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0przedstawi krótki raport o sposobach doskonalenia wiedzy inżynierra w przedsiębiorstwie
3,5
4,0
4,5
5,0