Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych

Sylabus przedmiotu Praca końcowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie jachtów i pływających jednostek sportowych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Praca końcowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Mechaniki Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD2 1 5,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zaliczenie wszystkich przedmiotów z programu studiów podyplomowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Realizacja indywidualnej pracy końcowej z wykorzystaniem zdobytej wiedzy do rozwiązania okreslonego problemu z zakresu projektowania i budowy jachtów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego1
1

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Wybór tematu pracy końcowej5
A-PD-2Przygotowanie planu pracy5
A-PD-3Dobór właściwej literatury10
A-PD-4Konsulatacje z opiekunem10
A-PD-5Realizacja pracy końcowej74
A-PD-6Przygotowanie prezentacji pracy i oprzygotowanie sie do egzaminu końcowego20
A-PD-7Uczestnictwo w egzaminie końcowym przed komisją egzaminacyjną1
125

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieka nauczycuela akademickiego. Temat pracy powienien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inzynierskiego z obszaru projektowania i budowy jachtów. Praca powinna wykazać że student posiada wiedzę i umiejetności określone w realizowanym programie kształcenia a takze odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SP-PJ_10-_??_W01
Wiedza umozliwiająca napisanie pracy końcowej
SP-PJ_10-_W01, SP-PJ_10-_W02, SP-PJ_10-_W03, SP-PJ_10-_W04, SP-PJ_10-_W05, SP-PJ_10-_W06, SP-PJ_10-_W08C-1T-PD-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SP-PJ_10-_??_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę do rozwiązania zadanego problemu inzynierskiego i napisanai pracy końcowej
SP-PJ_10-_U02C-1T-PD-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SP-PJ_10-_??_K01
Potrafi uzupełnić wiedze i umiejetnosci i działac w sposób przedsiębiorczy
SP-PJ_10-_K01, SP-PJ_10-_K03C-1T-PD-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SP-PJ_10-_??_W01
Wiedza umozliwiająca napisanie pracy końcowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejetnosci w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentujepodstawowe umiejętnościi w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnę umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnę umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnę umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia a takze proponuje modyfikacje rozwiazań

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SP-PJ_10-_??_U01
Potrafi wykorzystać wiedzę do rozwiązania zadanego problemu inzynierskiego i napisanai pracy końcowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do roziazywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do roziazywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia , a takze proponuje modyfikacje rozwiazań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
SP-PJ_10-_??_K01
Potrafi uzupełnić wiedze i umiejetnosci i działac w sposób przedsiębiorczy
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencje społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencje społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencje społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J. Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2010
  2. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programów komputerowych i interfejsu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. PKN, PKN-ISO/TR 15489-2:2010 Informacje i dokumentacja Zarzadzanie dokumentami Cz 2: Wytyczne, PKN, Warszawa, 2010

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego1
1

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Wybór tematu pracy końcowej5
A-PD-2Przygotowanie planu pracy5
A-PD-3Dobór właściwej literatury10
A-PD-4Konsulatacje z opiekunem10
A-PD-5Realizacja pracy końcowej74
A-PD-6Przygotowanie prezentacji pracy i oprzygotowanie sie do egzaminu końcowego20
A-PD-7Uczestnictwo w egzaminie końcowym przed komisją egzaminacyjną1
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSP-PJ_10-_??_W01Wiedza umozliwiająca napisanie pracy końcowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSP-PJ_10-_W01zna przepisy i normy krajowe, UE, i towarzystw klasyfikacyjnych oraz innych instytucji morskich dotyczące projektowania i budowy jachtów
SP-PJ_10-_W02ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jachtów
SP-PJ_10-_W03ma wiedzę dotyczącą materiałów stosowanych w budowie jachtów, warunków i technologii w ich stosowaniu, zna zasady doboru i przygotowania do użycia tych materiałów w budowie jachtów
SP-PJ_10-_W04zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy
SP-PJ_10-_W05ma podstawową wiedzę z zakresu aero- i hydrodynamiki oraz zna metody obliczeniowe stosowane w projektowaniu jachtów
SP-PJ_10-_W06zna metody obliczeniowe i programy komputerowe stosowane w projektowaniu i konstruowaniu jachtów żaglowych i motorowych
SP-PJ_10-_W08zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Realizacja indywidualnej pracy końcowej z wykorzystaniem zdobytej wiedzy do rozwiązania okreslonego problemu z zakresu projektowania i budowy jachtów
Treści programoweT-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego
Metody nauczaniaM-1Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieka nauczycuela akademickiego. Temat pracy powienien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inzynierskiego z obszaru projektowania i budowy jachtów. Praca powinna wykazać że student posiada wiedzę i umiejetności określone w realizowanym programie kształcenia a takze odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejetnosci w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentujepodstawowe umiejętnościi w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnę umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełnę umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnę umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia a takze proponuje modyfikacje rozwiazań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSP-PJ_10-_??_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do rozwiązania zadanego problemu inzynierskiego i napisanai pracy końcowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSP-PJ_10-_U02potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla projektowania i budowy jachtów; dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne dla użytkownika lub adresata opracowania
Cel przedmiotuC-1Realizacja indywidualnej pracy końcowej z wykorzystaniem zdobytej wiedzy do rozwiązania okreslonego problemu z zakresu projektowania i budowy jachtów
Treści programoweT-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego
Metody nauczaniaM-1Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieka nauczycuela akademickiego. Temat pracy powienien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inzynierskiego z obszaru projektowania i budowy jachtów. Praca powinna wykazać że student posiada wiedzę i umiejetności określone w realizowanym programie kształcenia a takze odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do roziazywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do roziazywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia , a takze proponuje modyfikacje rozwiazań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięSP-PJ_10-_??_K01Potrafi uzupełnić wiedze i umiejetnosci i działac w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSP-PJ_10-_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
SP-PJ_10-_K03potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Realizacja indywidualnej pracy końcowej z wykorzystaniem zdobytej wiedzy do rozwiązania okreslonego problemu z zakresu projektowania i budowy jachtów
Treści programoweT-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego
Metody nauczaniaM-1Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieka nauczycuela akademickiego. Temat pracy powienien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inzynierskiego z obszaru projektowania i budowy jachtów. Praca powinna wykazać że student posiada wiedzę i umiejetności określone w realizowanym programie kształcenia a takze odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencje społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencje społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencje społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli