Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S2)

Sylabus przedmiotu Projekty logistyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Logistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekty logistyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Trojanowski <piotr.trojanowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,60egzamin
projektyP2 15 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstaw zarządzania oraz logistyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy z zakresu opracowania projektów logistycznych.
C-2Przekazanie umiejętności wykorzystania narzędzi do wspomagania procesu planowania projektów.
C-3Nabycie umiejętności wykorzystania podejścia projektowego w logistyce.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu – zasady opracowania zadania projektowego.1
T-P-2Algorytm tworzenia projektu logistycznego z podziałem na poszczególne etapy.2
T-P-3Charakterystyka wybranego przedsiębiorstwa oraz zdefiniowanie typu realizowanego projektu logistycznego.2
T-P-4Planowanie, organizacja, harmonogramowanie i zasady pracy w projekcie.3
T-P-5Opis realizacji, raport i dokumentacja z zamknięcia projektu logistycznego.3
T-P-6Ocena ryzyka projektu logistycznego.2
T-P-7Sprawozdanie i prezentacja multimedialna z wykonanych projektów.2
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Istota projektów logistycznych, ich rodzaje, znaczenie i cele.2
T-W-2Metody i narzędzia wykorzystywane w projektach logistycznych.2
T-W-3Podstawy zarządzania projektami logistycznymi, systemy zarządzania projektami logistycznymi, formy i etapy zarządzania projektami.4
T-W-4Metody harmonogramowania projektu z wykorzystaniem różnych technik, zasady pracy przy projekcie.4
T-W-5Metody wspomagające inicjowanie i definiowanie projektów logistycznych.3
T-W-6Metody i narzędzia wykorzystywane do planowania i realizacji projektów logistycznych.3
T-W-7Formy kontroli nad projektem logistycznym – podstawowe wymagania, kontrola na różnych etapach projektu.3
T-W-8Omówienie procesu zamknięcia projektu logistycznego. Sporządzenie dokumentacji i raportu końcowego.3
T-W-9Wdrażanie zmian w różnych sektorach logistyki – zaopatrzenia, magazynowania, produkcji, dystrybucji.4
T-W-10Wykorzystanie narzędzi informatycznych w projektach logistycznych.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Przygotowanie sprawozdania i prezentacji multimedialnej.10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.8
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.10
A-W-4Udział w egzaminie.2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu w postaci testu podsumowującego efekty kształcenia zdobyte podczas wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie opracowanego projektu i jego prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena postępów z wykonywanego projektu.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C08_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu inicjowania, przygotowania i organizacji prac projektowych w logistyce.
LO_2A_W01, LO_2A_W03, LO_2A_W11C-1T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C08_U01
Student potrafi opracować projekt logistyczny z wykorzystaniem wybranych technik wspomagających.
LO_2A_U02, LO_2A_U07, LO_2A_U09, LO_2A_U15C-2, C-3T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7M-3S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
LO_2A_C08_K01
Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności logistycznej. Potrafi myśleć krytycznie oraz dostrzegać społeczne i ekonomiczne aspekty praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy.
LO_2A_K04, LO_2A_K05C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C08_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu inicjowania, przygotowania i organizacji prac projektowych w logistyce.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
3,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
4,0Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
4,5Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
5,0Student posiada pełną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C08_U01
Student potrafi opracować projekt logistyczny z wykorzystaniem wybranych technik wspomagających.
2,0Student nie potrafi opracować prostego projektu logistycznego.
3,0Student potrafi w stopniu elementarnym opracować prosty projekt logistyczny.
3,5Student potrafi w stopniu podstawowym opracować prosty projekt logistyczny.
4,0Student potrafi kompleksowo opracować prosty projekt logistyczny.
4,5Student potrafi opracować złożony projekt logistyczny.
5,0Student potrafi kompleksowo opracować złożony projekt logistyczny.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
LO_2A_C08_K01
Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności logistycznej. Potrafi myśleć krytycznie oraz dostrzegać społeczne i ekonomiczne aspekty praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy.
2,0Student nie ma świadomości pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student ma elementarną świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student ma podstawową świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student ma ponadpodstawową świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student ma pełną świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student ma pogłębioną świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.

Literatura podstawowa

  1. Nowosielski, Stanisław, Procesy i projekty logistyczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław, 2008
  2. Trocki, Michał; Grucza, Bartosz; Ogonek, Krzysztof, Zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003
  3. Lock, Dennis, Podstawy zarządzania projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2003
  4. Coyle, John Joseph, Zarządzanie logistyczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2002

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do tematyki przedmiotu – zasady opracowania zadania projektowego.1
T-P-2Algorytm tworzenia projektu logistycznego z podziałem na poszczególne etapy.2
T-P-3Charakterystyka wybranego przedsiębiorstwa oraz zdefiniowanie typu realizowanego projektu logistycznego.2
T-P-4Planowanie, organizacja, harmonogramowanie i zasady pracy w projekcie.3
T-P-5Opis realizacji, raport i dokumentacja z zamknięcia projektu logistycznego.3
T-P-6Ocena ryzyka projektu logistycznego.2
T-P-7Sprawozdanie i prezentacja multimedialna z wykonanych projektów.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Istota projektów logistycznych, ich rodzaje, znaczenie i cele.2
T-W-2Metody i narzędzia wykorzystywane w projektach logistycznych.2
T-W-3Podstawy zarządzania projektami logistycznymi, systemy zarządzania projektami logistycznymi, formy i etapy zarządzania projektami.4
T-W-4Metody harmonogramowania projektu z wykorzystaniem różnych technik, zasady pracy przy projekcie.4
T-W-5Metody wspomagające inicjowanie i definiowanie projektów logistycznych.3
T-W-6Metody i narzędzia wykorzystywane do planowania i realizacji projektów logistycznych.3
T-W-7Formy kontroli nad projektem logistycznym – podstawowe wymagania, kontrola na różnych etapach projektu.3
T-W-8Omówienie procesu zamknięcia projektu logistycznego. Sporządzenie dokumentacji i raportu końcowego.3
T-W-9Wdrażanie zmian w różnych sektorach logistyki – zaopatrzenia, magazynowania, produkcji, dystrybucji.4
T-W-10Wykorzystanie narzędzi informatycznych w projektach logistycznych.2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Przygotowanie sprawozdania i prezentacji multimedialnej.10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury.8
A-W-3Przygotowanie się do egzaminu.10
A-W-4Udział w egzaminie.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C08_W01Student ma uporządkowaną wiedzę z zakresu inicjowania, przygotowania i organizacji prac projektowych w logistyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_W01ma pogłębioną wiedzę z zakresu technicznych aspektów funkjonowania łańcuchów dostaw, uwarunkowań prowadzenia działaności usługowej w logistyce o zasięgu lokalnym i globalnym
LO_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania: procesów i systemów logistycznych, obiektów, urządzeń i innych rozwiązań techniczno-technologicznych stosowanych w logistyce
LO_2A_W11ma wiedzę niezbędną do inicjowania, przygotowania i prowadzenia badań naukowych, także zapewniającą właściwą organizację pracy badawczej lub projektowej w obszarze zagadnień powiązanych z logistyką
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu opracowania projektów logistycznych.
Treści programoweT-W-2Metody i narzędzia wykorzystywane w projektach logistycznych.
T-W-3Podstawy zarządzania projektami logistycznymi, systemy zarządzania projektami logistycznymi, formy i etapy zarządzania projektami.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu w postaci testu podsumowującego efekty kształcenia zdobyte podczas wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
3,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
3,5Student posiada podstawową wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
4,0Student posiada uporządkowaną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
4,5Student posiada uporządkowaną i pogłębioną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
5,0Student posiada pełną wiedzę z zakresu tworzenia i wykorzystania projektów w logistyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C08_U01Student potrafi opracować projekt logistyczny z wykorzystaniem wybranych technik wspomagających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_U02potrafi dobrać i zastosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne, oceniać przydatność i organiczenia rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich
LO_2A_U07potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić istniejące rozwiązania techniczne stosowane w logistyce
LO_2A_U09potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub realizować procesy typowe dla problematyki logistyki, używając odpowiednich metod, technik, narzędzi i materiałów
LO_2A_U15potrafi pracować indywidualnie i współdziałać w zespole, umie planować pracę własną i zespołu, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac, oszacować czas wykonania planowanych zadań, potrafi kierować pracą zespołu, a także podejmować wiodącą rolę w zespołach
Cel przedmiotuC-2Przekazanie umiejętności wykorzystania narzędzi do wspomagania procesu planowania projektów.
C-3Nabycie umiejętności wykorzystania podejścia projektowego w logistyce.
Treści programoweT-P-4Planowanie, organizacja, harmonogramowanie i zasady pracy w projekcie.
T-P-5Opis realizacji, raport i dokumentacja z zamknięcia projektu logistycznego.
T-P-6Ocena ryzyka projektu logistycznego.
T-P-7Sprawozdanie i prezentacja multimedialna z wykonanych projektów.
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie opracowanego projektu i jego prezentacji.
S-3Ocena formująca: Ocena postępów z wykonywanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi opracować prostego projektu logistycznego.
3,0Student potrafi w stopniu elementarnym opracować prosty projekt logistyczny.
3,5Student potrafi w stopniu podstawowym opracować prosty projekt logistyczny.
4,0Student potrafi kompleksowo opracować prosty projekt logistyczny.
4,5Student potrafi opracować złożony projekt logistyczny.
5,0Student potrafi kompleksowo opracować złożony projekt logistyczny.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięLO_2A_C08_K01Student ma świadomość i rozumie pozatechniczne aspekty działalności logistycznej. Potrafi myśleć krytycznie oraz dostrzegać społeczne i ekonomiczne aspekty praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówLO_2A_K04potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
LO_2A_K05ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i w zespole, podejmowane decyzje i wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy z zakresu opracowania projektów logistycznych.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Istota projektów logistycznych, ich rodzaje, znaczenie i cele.
T-W-2Metody i narzędzia wykorzystywane w projektach logistycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu w postaci testu podsumowującego efekty kształcenia zdobyte podczas wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student ma elementarną świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student ma podstawową świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student ma ponadpodstawową świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student ma pełną świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student ma pogłębioną świadomość pozatechnicznych aspektów działalności logistycznej oraz pozostałych kwestii w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.