Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej

Sylabus przedmiotu Praca końcowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Praca końcowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Ubowska <Agnieszka.Ubowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Dobrzyńska <Renata.Dobrzynska@zut.edu.pl>, Agata Krystosik-Gromadzińska <agata.krystosik@zut.edu.pl>, Tomasz Łokietek <Tomasz.Lokietek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD2 1 10,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie wszystkich przedmiotów z programu studiów podyplomowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Realizacja indywidualnej pracy końcowej, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy, do rozwiązania określonego problemu z zakresu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego1
1

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Wybór tematu pracy końcowej5
A-PD-2Przygotowanie planu pracy5
A-PD-3Dobór właściwej literatury30
A-PD-4Konsultacje z opiekunem pracy10
A-PD-5Realizacja pracy końcowej179
A-PD-6Przygotowanie prezentacji pracy i przygotowanie się do egzaminu końcowego20
A-PD-7Uczestnictwo w egzaminie końcowym przed komisją egzaminacyjną1
250

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieką nauczyciela akademickiego. Temat pracy powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inżynierskiego z obszaru bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej. Praca powinna wykazać, że student posiada wiedzę i umiejętności określone w realizowanym programie kształcenia, a także odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BPOUP_10-_15_W01
Ma wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej w zakresie realizowanego programu studiów.
BPOUP_10-_W01, BPOUP_10-_W02, BPOUP_10-_W03, BPOUP_10-_W04, BPOUP_10-_W05, BPOUP_10-_W10, BPOUP_10-_W06, BPOUP_10-_W07, BPOUP_10-_W08, BPOUP_10-_W09C-1T-PD-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BPOUP_10-_15_U01
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do realizacji pracy końcowej
BPOUP_10-_U09C-1T-PD-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BPOUP_10-_15_K01
potrafi uzupełniać i doskonalić zdobytą wiedzę i umiejętności
BPOUP_10-_K01, BPOUP_10-_K02, BPOUP_10-_K03C-1T-PD-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BPOUP_10-_15_W01
Ma wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej w zakresie realizowanego programu studiów.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BPOUP_10-_15_U01
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do realizacji pracy końcowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BPOUP_10-_15_K01
potrafi uzupełniać i doskonalić zdobytą wiedzę i umiejętności
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
  2. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2009
  3. Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Wydawnictwo Literackie Sp. z o.o., Kraków, 1999
  4. Opoka E., Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2003

Literatura dodatkowa

  1. PKN, PKN-ISO/TR 15489-2:2010 Informacja i dokumentacja -- Zarządzanie dokumentami -- Część 2: Wytyczne

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego1
1

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Wybór tematu pracy końcowej5
A-PD-2Przygotowanie planu pracy5
A-PD-3Dobór właściwej literatury30
A-PD-4Konsultacje z opiekunem pracy10
A-PD-5Realizacja pracy końcowej179
A-PD-6Przygotowanie prezentacji pracy i przygotowanie się do egzaminu końcowego20
A-PD-7Uczestnictwo w egzaminie końcowym przed komisją egzaminacyjną1
250
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBPOUP_10-_15_W01Ma wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej w zakresie realizowanego programu studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBPOUP_10-_W01zna przepisy, normy krajowe i Unii Europejskiej obowiązujące w zakresie bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej
BPOUP_10-_W02ma podstawową wiedzę z zakresu właściwości, konstrukcji i zasad doboru technicznych środków bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej
BPOUP_10-_W03ma podstawową wiedzę z zakresu zasad postępowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia ludzi w obiektach użyteczności publicznej
BPOUP_10-_W04ma wiedzę z zakresu zagrożeń występujących w obiektach użyteczności publicznej, potrafi wykorzystując narzędzia techniczne i organizacyjne zminimalizować ich negatywny wpływ na człowieka i konstrukcje
BPOUP_10-_W05zna urządzenia i instalacje służące do identyfikacji zagrożenia pożarowego w obiektach użyteczności publicznej
BPOUP_10-_W10zna zasady pisania pracy końcowej
BPOUP_10-_W06ma wiedzę z zakresu zarządzania bezpieczeństwem pożarowym podczas sytuacji kryzysowych
BPOUP_10-_W07ma wiedzę z zakresu komunikowania się w sytuacjach kryzysowych
BPOUP_10-_W08ma wiedzę z zakresu organizacji służb ratowniczo- gaśniczych
BPOUP_10-_W09ma wiedzę dotyczącą materiałów wykończeniowych i konstrukcji stosowanych w obiektach użyteczności publicznej
Cel przedmiotuC-1Realizacja indywidualnej pracy końcowej, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy, do rozwiązania określonego problemu z zakresu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej
Treści programoweT-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego
Metody nauczaniaM-1Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieką nauczyciela akademickiego. Temat pracy powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inżynierskiego z obszaru bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej. Praca powinna wykazać, że student posiada wiedzę i umiejętności określone w realizowanym programie kształcenia, a także odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBPOUP_10-_15_U01potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do realizacji pracy końcowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBPOUP_10-_U09potrafi na bazie uzyskanej wiedzy przygotować plan pracy, opracować konspekt i napisać pracę końcową oraz zaprezentować wyniki pracy
Cel przedmiotuC-1Realizacja indywidualnej pracy końcowej, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy, do rozwiązania określonego problemu z zakresu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej
Treści programoweT-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego
Metody nauczaniaM-1Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieką nauczyciela akademickiego. Temat pracy powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inżynierskiego z obszaru bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej. Praca powinna wykazać, że student posiada wiedzę i umiejętności określone w realizowanym programie kształcenia, a także odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBPOUP_10-_15_K01potrafi uzupełniać i doskonalić zdobytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBPOUP_10-_K01rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
BPOUP_10-_K02ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BPOUP_10-_K03potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Realizacja indywidualnej pracy końcowej, z wykorzystaniem zdobytej wiedzy, do rozwiązania określonego problemu z zakresu bezpieczeństwa pożarowego obiektów użyteczności publicznej
Treści programoweT-PD-1Rozwiązanie i opracowanie wybranego problemu oraz przedstawienie wyników pracy podczas egzaminu końcowego
Metody nauczaniaM-1Wykonanie przez studenta pisemnej pracy końcowej pod opieką nauczyciela akademickiego. Temat pracy powinien dotyczyć samodzielnego rozwiązania problemu inżynierskiego z obszaru bezpieczeństwo pożarowe obiektów użyteczności publicznej. Praca powinna wykazać, że student posiada wiedzę i umiejętności określone w realizowanym programie kształcenia, a także odpowiednie kompetencje zawodowe i społeczne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena pracy końcowej
S-2Ocena podsumowująca: Ocena obrony pracy końcowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.